Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ungdom og alkohol? Hva hadde du gjort?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-07, 17:58   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ungdom og alkohol? Hva hadde du gjort?

Som tidligere ansatt på vinmonopolet, så er det helt utelukket å kjøpe alkohol til mindreårige, og det inkluderer egne barn. Klart man kan argumentere med at de får fatt i det likevell, men hadde jeg kjøpt alkoholen selv, og gitt til mine mindreårige barn og noe gikk galt på den festen, så tror jeg ikke jeg hadde klart å leve med det. Selvfølgelig er det like ondt om andre hadde kjøpt alkoholen til mitt barn, men da hadde jeg kanskje klart å sove etter en tid."Langing" av alkohol er faktisk straffbart!

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 18:05   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå klarer ikke jeg å sette meg inn i hva jeg ville ha gjot når det gjeller turbo, han er nå 3 år og det er 7 år siden jeg selv var 17 år. Men jeg fikk aldri alkohol med hjemmefra , men så begynnte jeg ikke å drikke før jeg var nesten 19. Og skjønnte ikke hva som var vits med å drikke stygg ekkel alkohol hehe.

Men om man tror at ungene ikke blir å drikke om man ikke sender med de alkohol , blir feil.
Mine venner fikk bestandig tak i ett eller annet når de skulle på fest.
Noen hadde noen kompiser som var gammle nok som kjøpte øl til de, andre hadde kompiser som fikk tak i hjembrent.
Har en venninne som fikk sprit hjemme ,for da viste faren at det var "rent" om han ikke hadde gitt henne det hadde hun kjøpt hjembrent som ikke vet hva inneholder...

Gammel 28-02-07, 18:10   #3
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Men om man tror at ungene ikke blir å drikke om man ikke sender med de alkohol , blir feil.
Noen hadde noen kompiser som var gammle nok som kjøpte øl til de, andre hadde kompiser som fikk tak i hjembrent.
Har en venninne som fikk sprit hjemme ,for da viste faren at det var "rent" om han ikke hadde gitt henne det hadde hun kjøpt hjembrent som ikke vet hva inneholder...

Jeg tror heller ikke at jentene mine ikke kommer til å drikke. Men det er naivt å tro at de bare drikker det de får med seg hjemmefra om de får det. Undersøkelser viser at de som får med alkohol drikker det de får med + det de får fra andre....dobbelt opp med andre ord...

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 18:11   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Dette er det tåpligste argumentet for å kjøpe alkohol til egne barn, jeg hører!
Tror du faren mener at aldersgrensen bør være 17 år på brennevin da, eller hva mener han? Respekterer man de lovene man ønsker, og driter i resten?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 18:21   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke kjøpt alkohol til barnet under noen omstendighet. En årsak er at det er ulovlig. En annen er at sjansen for for senere rusmisbruk øker kraftig. Undersøkelser viser at svært mange av de som sliter med et rusproblem får alkohol hjemme før de blir myndige. Signaleffekten av å bryte loven og servere barna alkohol er med andre ord stor. Argumentene om at man på den måten har større kontroll over barnas konsum er bare sprøyt. Barn/ungdom som får alkohol med hjemmefra drikker mer enn andre. (Og da er altså faren for å drikke hjemmebrent ikke mindre enn for andre barn/ungdommer.) Hvorfor skulle de ikke det, når foreldrene allerede har signalisert at det er ok å drikke?

Gammel 28-02-07, 18:23   #6
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Fant denne: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/3163416.html

På denne siden spør de: Skal vi late som om unge ikke drikker, eller skal vi se virkeligheten i øynene og gi råd?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 18:39   #7

Medlem siden: Feb 2007
karma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Fant denne: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/3163416.html

På denne siden spør de: Skal vi late som om unge ikke drikker, eller skal vi se virkeligheten i øynene og gi råd?

Veldig dumt å late som om ungdom ikke drikker eller tro at min ungdom drikker ihvertfall ikke. Man bør være prinisppfast synes jeg og ihvertfall ikke kjøpe alkohol til mindreårige hverken sine egne eller andres. Jeg tror undersøkelser viser at ungdommene drikker det de får av foreldrene i tillegg til mye annet. Det er lett å få tak i alkohol, ihverfall da jeg var ungdom.

Jeg regner med at min datter på 15 kommer til å drikke før hun fyller 18, men ikke med min hjelp. Jeg kommer til å hente henne på fester slik at hun kommer trygt hjem. Viktig å forklare faremomentene med å drikke alkohol og ikke akkseptere at det skjer.

karma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.