Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tar du manikyr?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du tatt/tar du manikyr?
Ja 18 12,95%
Nei 51 36,69%
Av og til 18 12,95%
Har aldri gjort det 44 31,65%
Kunne ikke falle meg inn 14 10,07%
Har lyst til aa proeve 18 12,95%
Manikyr?? 2 1,44%
Meh. 6 4,32%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-11, 18:15   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Tar du manikyr?

Ja, gaar du og faar manikyr jevnlig?

Jeg gjorde det aller foerste gang da jeg skulle gifte meg for snart seks aar siden, og det ble med den ene gangen. Inntil i fjor.

Har hatt problemer med svake negler i alle aar, de fliser seg ganske fort og jeg river/biter - totalt uhelbredelig. Har heller tjukke, korte fingre enn lange, tynne, saa det saa i grunnen ogsaa ganske stuttjukt og lite feminint ut kan man si. Samtidig med at jeg moette en korsvei og vaaknet til live etter en lengre periode i kjelleren, fikk jeg lyst til aa proeve manikyr igjen etter sommeren, og siden har jeg vaert avhengig gitt. Naa steller jeg neglene hver 3. - 4. uke og faar jo helt hetta hvis det skulle droye eller annet. Klin kokkos avhengig av manikyr; snakk om aa snu paa flisa!!

Det koster jo sitt, men er vel verdt sin pris naar det gjoer at neglene mine holder bedre (ja, jeg forsterker bare egne negler naa som de har faatt vokse ut og vaere mer i fred, endelig! ) og alt i alt foeler jeg meg mye mer vel med velstelte negler. Saa lite gjoer jammen saa mye, for meg!!

Flere som er bitt av basillen?

Flere valg mulig foroevrig.

Gammel 17-02-11, 18:29   #2
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du manikyr?

Skulle gjerne hatt flotte negler, men det er ikke mulig å kombinere det med å spille håndball. I hvert fall klarer ikke jeg det.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:36   #3
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Har faktisk ganske naturlig flotte negler. Sterke, vokser nesten for fort og veldig hvite på tuppen. :fornøyd:

Gammel 17-02-11, 18:37   #4
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Biter her men kan også ha lange negler. Klipper de bare i bue og orker ikke å file de.

Gammel 17-02-11, 18:42   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunne ikke falt meg inn. altfor dyrt og jålete for min smak.

Gammel 17-02-11, 18:43   #6
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Nei. Jeg biter heller ikke. Har sterke negler. Men jeg klipper dem helt kort og får litt smånoia om de er for lange (for mye hvitt).

Gammel 17-02-11, 18:51   #7
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Gjorde det da vi giftet oss, har ikke gjort det før eller siden.

Gammel 17-02-11, 18:53   #8
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fikk meg løsnegler til en søsters bryllup for snart 11 år siden.
Grøss og gru så rart det var å ha klør for en som er vant til stubber.
Siden har jeg levd godt med mine nedbitte stygge negler, og har ingen planer om å prioritere annerledes i fremtiden heller.

Gammel 17-02-11, 18:53   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Jeg gikk fast hver 4-5 uke i noen år. Nå har jeg ikke gjort det siden i fjor sommer. Neglene mine har blitt sterke og fine.

Gammel 17-02-11, 18:56   #10
Albertine
Passiv

Standard

Jeg gjorde det for første gang for halvannen uke siden, og fikk forsterket mine egne. Nå holder den lakken på å løsne, og når jeg fjerner det så ser jeg at neglene under omtrent er ødelagte. Tror det blir siste gang for min del.

Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:17   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg har sterke negler som lett blir lange, men jeg pleier å ha dem bare sånn moderat lange. Jeg filer dem i fasong selv, og bruker ikke neglelakk.

I sommer prøvde jeg meg med litt neglelakk, det resulterte i myke og flisete negler som måtte få vokse helt ut før de var seg selv igjen etter "angrepet". Så mine negler tåler neglelakk og neglelakkfjerner veldig dårlig, men er fine så lenge de får være i fred.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:20   #12
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Her jeg bor nå er det veldig billig, så jeg har gjort det en 3-4 ganger de siste halvåret. Har vanligvis puslenegler som fliser seg opp og revner for ingenting, men akkurat nå er de velstelte og fint lange.

Gammel 17-02-11, 19:21   #13
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har veldig tynne negler som aldri blir lange "av seg selv", så jeg har med jevne mellomrom fått støpt negler. På meg kan de holde så lenge som to måneder av gangen når jeg er flink til å file dem. Jeg liker det veldig godt. Det er klart, neglene under blir ikke tipp topp etter å ha gått lenge med støp, men hvis man er forsiktig når man tar dem av, og filer jevnlig, så blir de egentlig helt greie synes jeg.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:31   #14
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Aldri gjort, men kunne tenkt meg å prøve.
Eg har psoriasis, og antydning til psoriasis-negler på eit par fingre, samt at neglene på nokre av fingrane krøller seg heilt merkelig straks dei veks meir enn 2mm lange.
Og så har eg breie negler, som er umulige å få fin neglelakk på. (Eg har øvd altså!)

Så, eg vil. Men når eg ser kor håplaus eg er med å klare å gå til frisøren ofte nok, tviler eg på at eg nokon gong kjem meg avgarde til ein... eh... manikør?

Gammel 17-02-11, 19:33   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Manikøse?

Gammel 17-02-11, 19:35   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri gjort det. Jeg føler ikke det helt store behovet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:38   #17
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gikk jevnlig og forsterket egne negler for et par år siden, men ikke nå lengre.

Er nøye med å stelle neglene hjemme selv, men jeg har begynt på sykepleien og har jobb i helsevesenet på 'si og da er det korte negler som gjelder. Men de er velpleide selv om de er korte.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:41   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når du sier manikyr, mener du egentlig å sette på negler i salong? Det gjør jeg aldri, men det hender jeg får manikyr, altså stell av neglene og hendene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:59   #19
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mums, her.

..ein... eh... manikør?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Manikøse?

Negldesigner kaller de seg nok, sånn egentlig.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 20:04   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Men driver ikke negledesignere litt mer "utagerende" pynting og stell enn vanlig manikyr? Manikyr får man vel ofte i vanlige hudpleiesalonger også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.