Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Taushetsplikt, folkeskikk og mer eller mindre lukkede fora

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-11, 11:47   #61
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Taushetsplikt, folkeskikk og mer eller mindre lukkede fora

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg føler dette blir forholdsvis relatert til den saken om varaordføreren i Aure kommune som hadde kommet med en noe "uheldig" kommentar om Norges bidrag til Melodi Grand Prix.

Jeg kan være enig med henne i at HabaHaba ikke gjenspeiler norsk folkemusikk og norske røtter, som kan være en fin ting å inkludere i et musikalsk bidrag som skal vises til hele Europa. Men man sier det bare ikke på den måten hun gjorde. Og i hvert fall ikke når du innehar et politisk verv av den karakteren.

Det der var et klassisk tilfelle at man kan risikere å beskrive seg selv mest under forsøk på å beskrive andre ja.

Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 15:35   #62
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En lignende sak:
Pa. teacher strikes nerve with 'lazy whiners' blog

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 16:15   #63
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er en stor forskjell på å si noe om hvordan man selv har det på jobb og å si noe om andre på jobb. Det er en hårfin linje, men det har noe med hva man ønsker å formidle å gjøre. Å formidle at man selv er sliten må da være lov? Og av og til må det også være lov å formidle at andre er komplette idioter, men da bør man velge sine tilhørere med omhu. Hva som blir greit på FB kommer veldig an på om man har 10 venner man har full kontroll på eller 400 bekjente, og om man har en åpen eller lukket profil.

Hvis man har en ganske åpen profil/mange venner og kanskje i tillegg har venner fra jobb og potensielle kunder, bør man la hele jobben leve livet sitt veldig langt fra FB for å ikke risikere følger man ikke hadde forutsett av noen lite gjennomtenkte utsagn.

Gammel 17-02-11, 16:18   #64
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Uklokt, ja. Brudd på taushetsplikten? Neppe.

Jeg kommenterer svært sjeldent jobb på profilen min. I dag er faktisk et unntak. Vi har hatt skidag og det har jeg kommentert.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 11:27   #65
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet jeg har skrevet noe ala "sensurerer og ler".
Men ikke noe styggere enn det. Nå har jeg dessuten fått sjefen som "venn" der, og det er egentlig greit. Da har jeg det i bakhodet hele tiden.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.