|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Åhlens har en billig presskanne, mener jeg å huske.
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg er ikke kaffedrikker selv, og siden jeg setter så stor pris på å bli tilbudt te når jeg er borte, så syns jeg det er greit at jeg kan gjengjelde tjenesten, ved å tilby kaffe her. Nå drikker mannen massevis av kaffe da, så det er ikke egentlig et issue, men sånn i teorien. Vi har espressomaskin, men i selskaper hvor det er mer enn et par kafedrikkende gjester så bruker vi presskanne. Den ligger i en skuff ellers.
|
|
|
#23 |
|
bits and pieces
|
Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?
Er jo hjemme støtt og stadig så IKEA er ikke noe problem
|
|
|
|
#24 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Den Stelton kannen så jo utrolig smart ut. Det eneste aberet med vanlige presskanner, er jo at kaffen blir litt fort kald, og det slipper du jo med denne |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg te drikker, men vi har kaffetrakter, så gjester som vil ha får kaffe.
|
|
|
#26 |
|
heimføing
|
Nei, men jeg drikker både kaffe og te. Kjenner en som bare drikker te, og sist jeg traff han sa han "kom inn og få kaffe". Neimen jøss, tenkte jeg, har han fått kaffesaker i hus nå. Kan tro jeg ble skuffet da han kom fram med et glass pulverkaffe.
Det var et godt poeng. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg hadde hatt Nescafeposer eller Nescafe Espresso Gold eller hva det naa er den heter. Kjöp den dyreste enkelt og greit. Den er best. Det er MYE enklere aa lage til pulverkaffe sml. med presskannekaffe (jeg har det med aa söle og faa sprut og kaffegrut overalt naar jeg presser) og holder seg mye bedre enn saann kaffe til presskannen. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg er kaffedrikker, og synes i grunnen kaffe er noe ethvert hjem burde kunne tilby sine kaffetoerste gjester. Jeg kan drikke instant uten problemer, og presskannekaffe er helt topp.
|
|
|
#29 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Vi drikker ikke kaffe, ikke tilbyr vi gjester det heller. Tilbyr annet, det vi måtte ha. Det er da slik når vi kommer på besøk andre steder også; vi blir tilbudt kaffe, altså det de har og det de gjerne drikker.
|
|
|
#30 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg ville gått for presskanne. Er selv kaffedrikker og synes det er hyggelig å bli tilbudt kaffe, spesielt sånn utpå ettermiddagen. Men det er ikke så viktig at jeg avslutter vennskap hvor dette ikke skjer altså.
|
|
|
#31 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg blir glad hvis folk tilbyr meg kaffe. (Og gjør de det ikke, er jeg gjerne så frekk at jeg spør pent om å få lage meg selv, i alle fall hvis det er hos folk jeg kjenner.) Hvis de har presskannekaffe, er det aldeles supert. Har de bare pulverkaffe, tar jeg like gjerne te. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bedreviter
|
Ja, det er litt fascinerende. Hvor mye bry er det å koke vann og sette frem teposene, liksom? |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg tilbyr bare te. De som kjenner meg vet at jeg ikke drikker te, og knapt tåler lukten av kaffe. Det er heller ikke alle kaffedrikkere som byr meg på te når jeg er på besøk, så da sitter jeg der med et glass vann. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Ingen av oss drikker kaffe, men vi har en kaffetrakter i et skap som kommer frem til de større besøkene. Om det er svigers som kommer innom som f.eks. barnevakter finner de frem pulverkaffen vår - den vet de hvor er.
|
|
|
#35 |
|
flisespikker
|
Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg ville ellers svart annerledes hvis du lurte på hva vi ville gjøre som tenkt ikke-kaffedrikkende vertskap - da ville jeg tilbudt gjestene mine kaffe. Men som kaffedrikkende gjest føler jeg ikke at vertskapet er forpliktet til å ha kaffe i hus. Skulle jeg tilbringe flere dager hos ikke-kaffeeiere, ville jeg antagelig stukket ut og kjøpt meg et glass pulverkaffe, og ikke følt at dette var noe vertskapet egentlig "burde" fikset - men var det min gjest, ville jeg sørget for å ha kaffe i hus.
|
|
|
#36 |
|
wizzzard
|
|
|
|
#37 |
|
intro
|
Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?De som kommer på besøk til meg og vil ha kaffe, må lage den sjøl.
|
|
|
|
#38 |
|
bits and pieces
|
Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Ble nå nesten litt imponert over alle her som ikke drikker kaffe jeg. Trodde jeg var ganske enslig der gitt
|
|
|
|
#39 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg er altfor glad i kaffe, så jeg setter pris på å få en kaffekopp når jeg kommer til ikkekaffedrikkende venner. Presskannekaffe er godt og greit.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 18-02-11 kl 15:11. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
nju nja njo
|
Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Vi er kaffedrikkere som knapt rører te. Vi har likevel te stående i skapet til gjester som ikke drikker kaffe. Hadde det vært motsatt er jeg rimelig sikker på at jeg ville hatt kaffe stående til servering og jeg tror aldri jeg har vært på besøk hos noen tedrikkere som ikke serverer kaffe. Om så skulle skje så tar jeg et glass vann, verden går ikke i grus.
|
![]() |
|
|