Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-11, 09:59   #661
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes ikke det er det minste rart at Pesten handler som hun gjør.

På sine egne barns vegne, kanskje ikke. Jeg hadde ikke gjort som henne men hun står dessverre fritt til å ta det valget.
Men jeg har null forståelse for hennes behov for å misjonere galskapen ovenfor andre som da resulterer i at de blir skremt og avstår fra å gi vaksiner til sine barn. Det er uhørt!

Gammel 20-02-11, 10:01   #662
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk bra innlegg, Katta!

Og hva Pesten velger å gjøre når det kommer til å la være å vaksinere sine barn, er meg ravende likegyldig - det er en risiko som får gå på hennes kappe. At Pesten så går ut og forteller "hele verden" at hun gjør dette på grun av MMR-utløst autisme, syns jeg er verre, da dette kan bidra til å spre frykt, som igjen på sikt kan bidra til mindre gruppeinmmunitet pga færre vaksinerte barn, og også bidra til å gi foreldre dårlig samvittighet som de muligens også slet med fra før, da de har lett med lys og lykte etter årsaken til hvorfor nettopp deres barn ble funksjonshemmet. "Jeg bare visste det måtte være min skyld." :BTDT:

Gammel 20-02-11, 10:01   #663
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Skal jeg fortelle deg hva jeg synes er ufint? Dette:

Det er jo io ikke ufint. Hvis mitt barn detter om i krampet etter MMR-vaksinen, så vil jo flere bli skremt og noen sikkert la være å vakinere. Uavhengig av hva JEG mener om saken egentlig.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 10:02   #664
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og når det gjelder tomatsuppespisinga, er det vel greit at man tøyser om det, hadde følgende eksen til Maylen opplevde vært mer alvorlige enn "bare" omgangssyke, er jeg sikker på at flere hadde ikke vært i tvil om at en sånn risiko er man ikke villig til å ta, så fra nå av blir det slutt på tomatsuppespising. Bare for å være sikker.

Gammel 20-02-11, 10:04   #665
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Det er jo io ikke ufint. Hvis mitt barn detter om i krampet etter MMR-vaksinen, så vil jo flere bli skremt og noen sikkert la være å vakinere. Uavhengig av hva JEG mener om saken egentlig.

Som sagt, jeg hadde absolutt blitt skremt av alvorlige bivirkninger, helt uavhengig av hva det hadde vært, men jeg håper og jeg velger å tro at jeg hadde klart å holde hode kaldt og informasjonskanalen åpen.

Gammel 20-02-11, 10:07   #666
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

På sine egne barns vegne, kanskje ikke. Jeg hadde ikke gjort som henne men hun står dessverre fritt til å ta det valget.
Men jeg har null forståelse for hennes behov for å misjonere galskapen ovenfor andre som da resulterer i at de blir skremt og avstår fra å gi vaksiner til sine barn. Det er uhørt!

Hele cluet med misjon er vel at man er sikker på at man har funnet svaret og vil prøve å redde andre fra undergang. Å ikke bry seg med å advare andre hvis man er sikker på at vaksinen utløste autismen, ville jo være direkte ondt og egoistisk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 10:09   #667
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Selvsagt ville du, og fler med - både i din omgangskrets, og de som evt. så barnet ditt falle om i kramper - bli skremt. Enkelte ville også kanskje la være å vaksinere barna sine.

På samme måte har jeg full forståelse for at Pesten er redd, og kan - sånn rent intellektmessig sett - forstå at hun dermed velger å ikke risikere å vaksinere de andre barna. Det finnes ikke noe verre enn å oppleve at ens eget barn blir syk - og får en diagnose som vil sette alvorlige premisser for resten av barnets liv.

Men en ting er å fortelle dette for seg selv og sine nærste - en annen ting er å gå ut på nettet og fortelle "Gud og Hvermann" om de farlige virkningene av MMR-vaksinen. Det er å spre propaganda, basert på oppkonsturerte - og tilbakebeviste - fakta. Der slutter forståelsen for min del.

Gammel 20-02-11, 10:15   #668
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skal jeg fortelle deg hva jeg synes er ufint? Dette:

DE HAR DELT DEN OPP. Dette er visst vanskelig å få til om dagen men de klarte det for 5 år siden de familiene som jeg vet om.

Gammel 20-02-11, 10:17   #669
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og når det gjelder tomatsuppespisinga, er det vel greit at man tøyser om det, hadde følgende eksen til Maylen opplevde vært mer alvorlige enn "bare" omgangssyke, er jeg sikker på at flere hadde ikke vært i tvil om at en sånn risiko er man ikke villig til å ta, så fra nå av blir det slutt på tomatsuppespising. Bare for å være sikker.

Nei, jeg syns ikke det er greit å "tøyse" med det på den måten det ble gjort. Det syns jeg faktisk var et stygt spark mot en som har opplevd at hennes eget barn ble funksjonshemmet.

Gammel 20-02-11, 10:24   #670
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

DE HAR DELT DEN OPP. Dette er visst vanskelig å få til om dagen men de klarte det for 5 år siden de familiene som jeg vet om.

Jeg forstår ikke hvorfor man ønsker å dele den opp. Hvorfor mener du det å dele opp vaksinen skal hjelpe for noe som helst, Pesten?

MMR-vaksinen er en felles vaksine som gir beskyttelse mot meslinger, kusma og røde hunder. Såvidt jeg vet, er forskning som er gjort på denne vaksinen, gjort på at barnet blir vaksinert mot alle tre sykdommene samtidig. Følgelig aner man ikke hvordan et barn vil reagere på å få disse tre vaksinene hver for seg. Det har man forsket lite på.

Jeg antar at fordelen man ser for seg, er at kroppen da kun trenger å hanskes med én vaksine av gangen? Jeg har ikke hørt noe om at det at kroppen jobber med å opparbeide seg antistoffer mot mer enn ett virus av gangen skal føre til autisme. Er det noen som har hørt slikt? For jeg forstår virkelig ikke hvilken fordel det ellers skal være å gi tre vaksiner istedenfor én?

Og hvis man mener at det er de andre medfølgende tingene (det som ligger i vaksinevæsken i tillegg til syke/svekkede/døde virus) i vaksinen som fører til autisme, så må jo det være galematias å gi dette tre ganger istedenfor én?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 10:33   #671
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg forstår ikke hvorfor man ønsker å dele den opp. Hvorfor mener du det å dele opp vaksinen skal hjelpe for noe som helst, Pesten?

MMR-vaksinen er en felles vaksine som gir beskyttelse mot meslinger, kusma og røde hunder. Såvidt jeg vet, er forskning som er gjort på denne vaksinen, gjort på at barnet blir vaksinert mot alle tre sykdommene samtidig. Følgelig aner man ikke hvordan et barn vil reagere på å få disse tre vaksinene hver for seg. Det har man forsket lite på.

Jeg antar at fordelen man ser for seg, er at kroppen da kun trenger å hanskes med én vaksine av gangen? Jeg har ikke hørt noe om at det at kroppen jobber med å opparbeide seg antistoffer mot mer enn ett virus av gangen skal føre til autisme. Er det noen som har hørt slikt? For jeg forstår virkelig ikke hvilken fordel det ellers skal være å gi tre vaksiner istedenfor én?
?

Jeg lurte også på dette tidligere i tråden, og fikk en litt oppklarende prikk tilsendt: Fordi det er en misstanke om at kombinasjonen av de tre gir litt for heavy reaksjon for de som er sårbare for bi virkningene.
Ikke mye tekst om emnet, men likevel litt oppklarende. Kjenner jeg gjerne vill lært mer.

Gammel 20-02-11, 10:36   #672
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Som sagt, jeg hadde absolutt blitt skremt av alvorlige bivirkninger, helt uavhengig av hva det hadde vært, men jeg håper og jeg velger å tro at jeg hadde klart å holde hode kaldt og informasjonskanalen åpen.

Og jeg vil tro de ALLER fleste gjør det, sant?

Gammel 20-02-11, 10:38   #673
Nå også i farger

Standard

Det som ikke var greit var at innlegg startet med: Dem har sikkert spist tomatsuppe. Det er ufint og spydig og jeh blir skikkelig irritert når jeg leser sånt!

Gammel 20-02-11, 10:40   #674
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Men dette med å dele opp vaksinen: hvis det er tilsetningsstoffene man er redd for, vil vel det å dele opp vaksinen bare gi mer tilføring av tilsetningsstoffer totalt sett, eller? Og hvis man er redd for at det inaktive viruset er skyldig, da burde man jo være mer redd for det levende viruset, og den faktiske sykdommen, som man jo ville hatt mye større risiko for å bli utsatt for dersom man ikke hadde vaksinen i utgangspunktet?

Der hadde visst Lille Meg tatt opp de samme tingene, ser jeg.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 10:44   #675
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg lurte også på dette tidligere i tråden, og fikk en litt oppklarende prikk tilsendt: Fordi det er en misstanke om at kombinasjonen av de tre gir litt for heavy reaksjon for de som er sårbare for bi virkningene.
Ikke mye tekst om emnet, men likevel litt oppklarende. Kjenner jeg gjerne vill lært mer.

Som vel er det jeg skrev - at man mener kroppen bare takler å hanskes med én og én vaksine om gangen. Men hvorfor tror man det? Har man sett noe lignende i andre sammenhenger? For eksempel at de som har blitt utsatt for forkjølelse og vannkopper samtidig er mer utsatt for autisme? Jeg forstår at man tror kombinasjonen blir for tøff for immunforsvaret, men jeg lurer litt på hvorfor man tror dette.

Har man tenkt nøye gjennom dette, og tatt hensyn til alle omstendigheter? At man vanligvis ikke gir vaksinene hver for seg, og derfor ikke har forsket på dette? For alt vi vet kan det være at MMR-vaksinen gir ekstra god beskyttelse fordi noen mekanismer i kroppen jobber bedre sammen når de trigges av forskjellige virus samtidig. Vi vet rett og slett ikke, ettersom det ikke er forsket på én og én vaksine, men på å gi disse tre samlet. Følgelig kan det være mer skummelt å gi hver vaksine for seg, enn å gi dem samlet.

Og, som sagt. Hvis man er bekymret for alt annet som følger med i vaksinevæsken, så triples dette ved å gi tre forskjellige vaksiner.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 10:44   #676
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nå har pesten skrevet rett ut at hun mener mmr gir autisme. Noe som faktisk ikke stemmer siden det ikke er overrepresentasjon av autisme blant de vaksinerte. Jeg synes det er direkte ufint å hevde noe slikt mot bedre vitende. Pestens personlige historie er hennes egen og hun har all rett til å gjengi det hun har opplevd. Men det er ikke sånn at hun tilfeldigvis er observert i sin situasjon også har dette påvirket andre. Hun hadde vært på fp i superkort tid før hennes mening om mmr-vaksinen var kjent og alle som ønsket å imøtegå henne i en diskusjon for sikkerhets skyld på forhånd ble avfeid med blablabla-smileyen og hva har du.

Hun har i lang tid hintet om og om igjen om neeei, jeg tror ikke vaksinen gir autisme, for så å si at joda, vaksinen gir faktisk autisme. Til slutt har hun altså sagt rett ut at etter hennes mening gir mmr-vaksinen autisme.

Til tross for at dette altså er en av mulige bivirkninger som er undersøkt i større grad nettopp på grunn av slike påstander - og tilbakevist innholdet i.

Jeg kan i høyden strekke meg til å si at autisme som er tilstedeværende allerede kan ha en tendens til å vise seg tydelig dersom man får en reaksjon - feks etter vaksinen. Men det er ikke slik at man ikke ville fått symptomer på autisme eller ikke blitt syk uten vaksinen - man ville uansett snart fått det påvist.

Tallmaterialet kan ikke sies å utelukke en slik sammenheng såvidt jeg forstår. Men om vaksinen påvirket stort annet enn en teoretisk mulighet for en meget kort tidsforskyvelse av sykdommens påvisning så ville dette mest sannsynlig vist seg når man undersøker forekomst av autisme hos vaksinerte kontra ikke-vaksinerte.

Det Pesten ser ut til å ikke bry seg en damned shit om er de sykdommene mmr-vaksinen beskytter mot. Det er påpekt ganske mange ganger i denne tråden at folk er lettskremte på vaksiner og at det skal lite til før folk dropper dem. Det å slenge rundt skremselspropaganda slik som dette med det samme man entrer et nytt miljø er samvittighetsløs.

Jeg forstår det slik at dette er en bekjent av flere eller ihvertfall noen høyt respekterte brukere her inne og har virkelig forsøkt å lese det som sies med briller av at det er en bekjent av noen jeg uten å blunke ville stole på i det meste, men det hjelper ikke altså.

Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 10:45   #677
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som vel er det jeg skrev - at man mener kroppen bare takler å hanskes med én og én vaksine om gangen. Men hvorfor tror man det? Har man sett noe lignende i andre sammenhenger? For eksempel at de som har blitt utsatt for forkjølelse og vannkopper samtidig er mer utsatt for autisme? Jeg forstår at man tror kombinasjonen blir for tøff for immunforsvaret, men jeg lurer litt på hvorfor man tror dette.

Har man tenkt nøye gjennom dette, og tatt hensyn til alle omstendigheter? At man vanligvis ikke gir vaksinene hver for seg, og derfor ikke har forsket på dette? For alt vi vet kan det være at MMR-vaksinen gir ekstra god beskyttelse fordi noen mekanismer i kroppen jobber bedre sammen når de trigges av forskjellige virus samtidig. Vi vet rett og slett ikke, ettersom det ikke er forsket på én og én vaksine, men på å gi disse tre samlet. Følgelig kan det være mer skummelt å gi hver vaksine for seg, enn å gi dem samlet.

Og, som sagt. Hvis man er bekymret for alt annet som følger med i vaksinevæsken, så triples dette ved å gi tre forskjellige vaksiner.

Nettopp. Det er dette jeg gjerne skulle hatt litt mer informasjon om. For det må da blitt forsket på?

Gammel 20-02-11, 10:48   #678
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg antar du her mener at "enkelte" er ufine mot Pesten. Jeg må spørre, og så kan de av dere som måtte være enige med Minni og som føler seg kallet, svare.

Syns dere at Pesten er ufin? Dere er klar over at ved å spre informasjon om at hennes barn har fått autistdiagnose pga MMR-vaksine, så medvirker hun til at andre barn i hennes omgangskrets ikke har fått MMR-vaksinen? Dette igjen kan sikkert føre til at andre barn heller ikke får vaksinen. Følgelig vil det i et lokalsamfunn være mange som er ekstra utsatt for smitte av bl.a. meslinger. Som altså kan gi ganske skrekkelige skader. For ikke å snakke om at gruppeimmuniteten - som de som ikke kan ta vaksinen nyter godt av - blir svekket for hver gang et barn ikke får vaksinen.

I verste fall kan Pestens påstander - som tross alt ikke er medisinsk fundamentert, men basert på hennes følelser - føre til at barn (eller voksne) blir varig skadet for livet eller dør. DET er ufint. En flåsete sammenligning med tomatsuppe - også det ikke medisinsk men følelsesmessig fundamentert - blir i den sammenhengen for peanuts å regne.

Jeg er helt på linje med deg her. Jeg synes det er like ufint å spre skremselspropaganda og usannheter på denne måten som det er å sleivsparke tilbake. Hva hun velger å gjøre med sine unger får være en ting, men å gå ut å bevisst spre denne feilinformasjonen, som igjen kan skremme folk fra å vaksinere ungene, svekke gruppeimmuniteten og sørge for at kanskje flere unger får alvorlige skader av meslinger basert på egen synsing er så stygt at jeg mangler ord.

Og hvis man mener at det er de andre medfølgende tingene (det som ligger i vaksinevæsken i tillegg til syke/svekkede/døde virus) i vaksinen som fører til autisme, så må jo det være galematias å gi dette tre ganger istedenfor én?

Det er vel enda flere land som gir MMR som 3 vaksiner og ikke 1. Så forskning skulled et finnes nok av. Hovedargumentet er vel at en tror reaksjonene blir mindre hvis kroppen får tid til å hente seg inn igjen mellom hver vaksine eller noe sånt.
Og at de 3 virusene kan være litt tøffe å hanskes med på en gang for en liten kropp.

Gammel 20-02-11, 10:48   #679
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nå har pesten skrevet rett ut at hun mener mmr gir autisme. Noe som faktisk ikke stemmer siden det ikke er overrepresentasjon av autisme blant de vaksinerte. .

Kan man ut fra dette dra en konklusjon om at vaksine ikke utløser autisme hos noen barn? Kan autisme utløses av flere ting, og vaksine kan være en av dem? Jeg bare spør, fordi jeg ikke kan se at "det er ikke overrepresentasjon av autisme blant de vaksinerte" kan brukes til å motbevise Pestens påstand.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 10:54   #680
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg forstår det slik at dette er en bekjent av flere eller ihvertfall noen høyt respekterte brukere her inne og har virkelig forsøkt å lese det som sies med briller av at det er en bekjent av noen jeg uten å blunke ville stole på i det meste, men det hjelper ikke altså.

Hææ? Jeg trodde det var Lille meg som var en bekjent eller noe av noen her inne. Jeg har ikke fått det inntrykket av pesten, men jeg kan godt ta feil.
Uansett så vil det ikke endre mitt syn på hverken skremselspropagandaen hun sprer eller forsåvidt henne.

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.