|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#701 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
Jeg husker jeg fantaserte om samfunnsøkonomi da mine hadde vannkopper, og jeg lurte på dette med vaksine.
![]() |
#702 |
Passiv
|
Jepp. Feks vil en standard hippievaksineskeptiker som leser denne tråden mest sannsynlig ende med å konkludere at "Se der ja - der var det enda et tilfelle" mens alt alle andre har skrevet går rett inn det ene øret og ut det andre. |
![]() |
![]() |
#703 |
Travelt opptatt
|
TBE er tuberkolose? Jeg er såpass redd for den sykdommen (og har innimellom jobber der jeg kommer i kontakt med høyrisikogrupper) at jeg fikk mine to vaksinert da de var bittesmå. Så der så jeg bort fra offisielle råd, og fulgte min egen magefølelse.
Hvorfor så tidlig? Er det ikke først fra tenårene og oppover at folk blir virkelig syke av vannkopper?
![]() |
#704 |
© All rights reserved
|
Hvordan gjør man dette? Må man først ta blodprøve av barnet for å sjekke om h*n har antistoffer og deretter kjøpe vaksinen på en vaksineklinikk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#705 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For ikke å glemme at det nå er Staten og Legemiddelbransjen som drar rundt på Oslos østkant og "ofrer barn" gjennom for å tale Vaksinens Sak....
![]() |
#706 |
Tidsklemma
|
Blir det ikke anbefalt for de som bor i de mest utsatte strøkene? Agder og Telemark tror jeg jeg leste en plass.
![]() |
#707 |
Ringskrømt
|
Det virker nesten som om du mangler en grunnleggende forståelse for statistiske metoder, og det er en forutsetning for at man skal kunne vite hvordan forskning virker og hvordan man skal lese og ikke minst forstå tallene som blir presentert. Man kan ikke ta hvert eneste barn i verden og teste det, man er nødt til å gå utifra statistikk.
![]() |
#708 |
Glamorøs
|
Jeg er heller ikke spesielt konspirasjonsteoretisk anlagt, men jeg innser at det kan være flere årsaker som spiller inn på valget om hvorfor man anbefaler en vaksine. Det ene utelukker ikke det andre. En faktor kan være hovedårsak, mens andre kan være støttefaktorer.
![]() |
#709 |
Passiv
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenDersom det koster en milliard kroner å vaksinere alle mot vannkopper, mens det å ikke vaksinere mot vannkopper vil koste en halv million så er det lett å se at samfunnet ikke vil lande på å massevaksinere mot vannkopper. Det betyr jo ikke at det ikke er lurt å vaksinere mot vannkopper - kun at samfunnet ikke spanderer vaksinen, så man må fikse det selv. |
![]() |
![]() |
#710 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenAt land velger å vaksinert eller ikke, tenker jeg også bunner i kulturelle forskjeller. Dvs. At den kulturelle erfaringsekken man bærer med seg, vil få en til å vurdere kost/nytte noe ulikt.
![]() |
#711 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Første min fikk den til et senere tidspunkt fordi jeg var veldig påvirket/skremt av all autismesnakket. Jeg var i tillegg nokså ung, og var den første i venneflokken til å få barn og ta stilling til slikt og helsesøster var heller ikke en god veileder og informasjonskanal.
![]() |
#712 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Litt på siden, men i USA får ikke barn uten vannkoppvaksine begynne i bhg eller skole. Eldstemann fikk med nød og neppe begynne i bhg til tross for at hun var uvaksinert, fordi hun hadde så tydelige arr etter gjennomgått vannkoppinfeksjon. Legen som godkjente henne syns det var fryktelig at vi som foreldre ikke hadde vaksinert henne som bitteliten, da hadde hun jo sluppet sykdommen. Litt kulturforskjell ja.
![]() |
#713 |
Ekvilist
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenNå blir dette sikkert litt god dag mann økseskaft og repriser. :advarer:
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 20-02-11 kl 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#714 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenGreit etter å ha lest siste innlegg her så ønsker jeg at dere sletter quotene deres og så skal jeg slette innleggene mine.
![]() |
#715 |
Passiv
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenPesten, det er ingen her som ønsker deg vekk noe sted. Men når du deler en personlig historie så vil det som regel ikke være noen trumf som stopper noen debatt på dette forumet. Og det bør det jo ikke være heller. |
![]() |
![]() |
#716 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenSyns det er kjempe synd om du sletter deg, Pesten, men jeg forstår deg veldig godt. Tror generelt det er ganske vanskelig å komme inn som ny bruker her, hvis man ikke skriver-de-rette-tingene. Synd, men sant! |
![]() |
![]() |
![]() |
#717 |
Nå også i farger
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenDobbelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#718 |
Nå også i farger
Det føles nok veldig som et personlig angrep, ikke en debatt. NOEN skriver ordenlig, mens mange er bare direkte ufine og spydige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#719 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenPesten: Jeg synes du skal se FP som det flotte forumet det er. Du har fått enormt mange støtteerklæringer og veldig mye forståelse mtp hva du har opplevd, men så klarer du altså ikke å se det. Du ser bare det du vil se, også når det gjelder dette, og ettersom debatten spinner videre, forlanger du tråden stanset og innleggene dine slettet. Jeg håper du klarer å lese tråden med andre øyne og heller ta til deg det som blir skrevet. Det er utelukkende positivt at du bli bedt om å gå i deg selv og at du må reflektere enda en gang over valgene dine, det aller verste er at du stenger kanalen helt, og nekter mer input. Det er masse kloke mennesker på dette forumet, og en inngående forklaring i hva vaksinene faktisk gjør med kroppen er langt mer interessant enn diverste linker til useriøs forskning som bare underbygger det konspirasjonsteoretikerne har kvernet om i x antall år. Skjønner du vaksinens oppbyggning og er du i stand til å lese tallmateriale fra diverse forskningsstudier, kommer du langt.
![]() |
#720 |
Ekvilist
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenVar det noe spesielt jeg skrev som gjorde at du nå trekker deg fra tråden/forumet, Pesten? Jeg ble litt forundret av at det var mitt innlegg som gjorde at du ønsker å slette innleggene dine. Var jeg spesielt slem og spydig, altså?
![]() |
Emneord |
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker |
|
|