Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kusmi-te. En motegreie eller Helt Fantastisk?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-11, 22:06   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kusmi-te. En motegreie eller Helt Fantastisk?

Og hvilken sort er i tilfelle best?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:11   #2
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kusmi-te. En motegreie eller Helt Fantastisk?

De er gode de jeg har smakt, men det er pene gave-teer og ikke teer man kjöper til seg selv. Synes jeg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:11   #3
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har forsøkt to av dem og begge er kjempegode. Kashmir tchai er den beste tchaiteen jeg har smakt og den andre er min favoritt nå om dagen, den grønne teen med jordbær. Fantastisk god!

Gammel 20-02-11, 22:12   #4
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

De er gode de jeg har smakt, men det er pene gave-teer og ikke teer man kjöper til seg selv. Synes jeg.

Hvorfor det? Kan man ikke kjøpe gode ting til seg selv?

Gammel 20-02-11, 22:13   #5
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hvorfor det?

Gammel 20-02-11, 22:14   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått en i gave. Den er ikke verd det - men jeg er forøvrig ikke en tedrikker i hovedsak, så jeg bør kanskje tie stille

Gammel 20-02-11, 22:22   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Kan noen forklare nærmere hva dette er?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:24   #8
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror noe av greia med Kusmi er at det har nådd mange som ikke drikker så mye te til hverdags, og som kanskje drikker pose-te når de først drikker te. Da smaker det selvfølgelig veldig godt når man får kvalitets-te i løsvekt for en gangs skyld. Men det finnes jo veldig mye annet godt i løsvekt, og mye som er minst like godt og ikke riktig så avsindig dyrt, så jeg kjøper heller andre ting til hverdags.

Men som liefje sier, de er fine til gaver, fordi de både smaker godt og ser flotte ut

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:25   #9
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Det hadde ikke blitt mye kusmite på meg, eller dyr og fancy sjokolade for den saks skyld om jeg skulle sittet hjemme og ventet på å få det i gave.

Gammel 20-02-11, 22:26   #10
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, hvis de virkelig er gode, så kunne de jo egnet seg fint som gave til min "har-alt-men-elsker-te"-mor.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:27   #11
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Oppskrytt!

Gammel 20-02-11, 22:28   #12
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fikk kusmi-te i adventskalenderen min - en porsjon hver dag. Et par av dem er gode, men jeg synes ikke de er noe veldig spesielle. Ante ikke at det var på moten (eller at det fantes temote), jeg får kanskje begynne å drikke med andakt og følelse?

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:51   #13
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig glad i te og synes Kusmi har veldig god kvalitet. Mine favoritter er kashmir tchaï og earl-greyen deres. Begge deler vel verdt pengene.

Gammel 20-02-11, 22:52   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Oppskrytt!

Smaker godt altså, men ikke verd prisen.

Nei, det er jo steindyrt. Helt sjokkert over prisen. Så en boks til 259 kroner her i dag.

Jeg kan godt betale litt for god te. Jeg drikker en del te og er te-lei. Leter etter noe som smaker godt. Men det går en grense for hva jeg betaler. Den skal være fantastisk før jeg kjøper en boks til den prisen.

Gammel 20-02-11, 22:53   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg fikk kusmi-te i adventskalenderen min - en porsjon hver dag. Et par av dem er gode, men jeg synes ikke de er noe veldig spesielle. Ante ikke at det var på moten (eller at det fantes temote), jeg får kanskje begynne å drikke med andakt og følelse?

Vet ikke om det er "på moten", jeg registrerer bare at stadig flere "kule" butikker og interiørbutikker selger det.

Gammel 20-02-11, 22:58   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God te, fine bokser. Har fått to typer i gave. Nå vet jeg ikke hva den koster, og kan derfor ikke uttale meg om den er verd prisen. Den er jo ikke sånn eksepsjonelt annerledes enn mye annen god te.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 23:00   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

God te, fine bokser. Har fått to typer i gave. Nå vet jeg ikke hva den koster, og kan derfor ikke uttale meg om den er verd prisen. Den er jo ikke sånn eksepsjonelt annerledes enn mye annen god te.

Det koster 250 kroner for en riktignok nokså stor boks, så jeg i dag.

Gammel 20-02-11, 23:02   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, en motegreie? Jeg fikk en boks i julegave, og har helt den over i min egen teboks og kastet originalen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 23:03   #19
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boksene er jo veldig fine.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 23:04   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Boksene er jo veldig fine.

Ja, så har man en boks når man har drukket opp!

Litt som den gangen jeg kjøpte Voss-vann. Det var nesten pinlig å betale. Men jeg skulle bruke flaska som karaffel.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.