Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan virker Ryanair?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-11, 01:14   #81
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan virker Ryanair?

Jeg har bare flydd RA en gang og det er det mest ubehagelige jeg har gjort. Jeg er normalt slank og <180 høy, og det var så vidt jeg fikk plass. Og jeg måtte sitte stokk stille i det knallharde setet, for det var ikke rom til å flytte seg en millimeter.

Og den der pushingen av skrapelodd og ditten og datten i ett bankende kjør.

Gammel 22-02-11, 08:30   #82
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har bare flydd RA en gang og det er det mest ubehagelige jeg har gjort. Jeg er normalt slank og <180 høy, og det var så vidt jeg fikk plass. Og jeg måtte sitte stokk stille i det knallharde setet, for det var ikke rom til å flytte seg en millimeter.

Og den der pushingen av skrapelodd og ditten og datten i ett bankende kjør.

Jøss. Jeg er jo like høy som deg og mye bredere - jeg synes RA er det eneste selskapet jeg har god plass til bena jeg. I og med at setene ikke kan legges ned så slipper jeg å få en eller annen fireåring foran meg som bare må smelle setet i knærne mine gang på gang noen timer.

Hadde jeg hatt småbarn som ikke kunne sitte alene med meg så hadde jeg kjøpt priority boarding eller mest sannsynlig nok heller flydd med sas eller norwegian. Jeg liker ikke å måtte spontanaksjonere når jeg reiser med småttiser.

Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 09:22   #83
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært veldig obs på setebredde og benplass, men jeg synes at Ryan Air er bedre enn mange selskaper på det området. Men det evinnelige kjøpe-ditt-og-datt-styret er irriterende, da, men ikke verre enn at jeg kan leve med det.

Men, altså, er det LOV å la barn sitte alene, da? Hvor gamle må de være før den personen de reiser sammen med, kan sitte et annet sted?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 10:04   #84
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier på ingen måte at Ryanair er et fantastisk selskap. For det er de slett ikke, men de er veldig billige i forhold til konkurrentene. Så mye billigere at jeg er villig til å svelge en god del kameler.

Men jeg kommer ikke til å reise med Ryanair med barna før de har blitt mye større. Jeg kommer til å stresse så mye med at vi kanskje ikke får sitte sammen at jeg heller betaler høyere pris.

Når det gjelder loddsalg og annet tull, så skjer jo akkurat det samme når man reiser charter. Et evig mas om å kjøpe alt mulig rart.

Gammel 22-02-11, 11:45   #85
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jepp. Det er en buss liksom. Det er ikke minste spor av luksus. Men totalopplevelsen når man er en kjip gnier sånn som meg - den er slett ikke verst likevel.

Nå som jeg snart har et lite barn å reise med er neppe RA aktuelt. Da må vi ha det forutsigbart.

Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 12:17   #86
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi reiste mye med Ryan Air da minstemann var baby. Jeg syntes ikke det var noe mer pes enn å reise med andre selskap. Det var før de hadde priority boarding, så vi spurte alltid om å få gå på først, og det fikk vi.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 12:30   #87
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg har reist mye med RA med småtasser, og det har vært helt uproblematisk. Så lenge barnet er under to år, sitter det jo på fanget, så da får man jo i hvert fall sitte sammen. Vi har aldri opplevd å bli splittet som familie heller vi, altså.

Gammel 22-02-11, 17:49   #88
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje de har en variert flypark? For jeg har virkelig ikke vært borti maken av dårlig komfort.

Gammel 22-02-11, 18:44   #89
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Ryanair har flybransjens dårligste og trangeste pitch (dvs avstanden fra stolen man sitter på til setet foran) altså benplass. Det er helt udiskutabelt. At man "føler" at Ryanair har like bra benplass som andre er noe helt annet, men det stemmer altså ikke. De stapper absolutt flest fly inn i sine Boeing 737 av alle flyselskaper. Nå skal det sies at alle flyselskap har dårligere benplass enn den gang da det var danseplass mellom seteradene. Bransjen har forandret seg - det er om å få plass til flest mulig passasjerer på flyet for derfor å kunne redusere kostnader....

Gammel 22-02-11, 20:50   #90
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ryanair har flybransjens dårligste og trangeste pitch (dvs avstanden fra stolen man sitter på til setet foran) altså benplass. Det er helt udiskutabelt. At man "føler" at Ryanair har like bra benplass som andre er noe helt annet, men det stemmer altså ikke. De stapper absolutt flest fly inn i sine Boeing 737 av alle flyselskaper. Nå skal det sies at alle flyselskap har dårligere benplass enn den gang da det var danseplass mellom seteradene. Bransjen har forandret seg - det er om å få plass til flest mulig passasjerer på flyet for derfor å kunne redusere kostnader....

Men siden man ikke kan legge ned setene så blir det altså lenger plass til oss med lange bein. Jeg er ikke villig til å tenke at jeg innbiller meg hvor ben mine klemmes eller ikke altså. SAS business har bedre plass, men ellers er det trangere.

Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 11:53   #91
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

(Kilde: youtube.com)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.