Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)
OK, jeg har gjort litt mer research.
Enkelte partier har visst lovet denne muslimske menigheten forsamlingslokale. Nå er det ikke det offentliges ansvar å skaffe noen menigheter (pinse-, muslimsk-, levende ord eller buddhistiske) lokale fordi de er menigheter. Og ingen har mer krav på forsamlingslokale enn andre. MEN: det offentlige plikter etter min mening å gi driftstøtte til alle typer lovlige organisasjoner, slik at de kan eie/leie/låne lokaler og drive med det de har lyst til. Dette gjelder menigheter, skyttarlag, korps og kvinneforeninger.
Problemet i Bergen er at menigheten hadde fått inntrykk av (og det trenger ikke å være deres feil) at kommunen pliktet å skaffe lokale. For å øve press, sa talsmannen for menigheten at dersom de ikke fikk lokale skulle de ha fredagsbønn på torgallmenningen.
Og frem fra under steinen sin hoppet Kenneth Rasmussen, kjent griselydimitator og eks-FN-soldat. 
I lunsjen diskuterte vi forresten om det går an å skremme karismatiske menigheter med syltelabber, eller om hvitløk kanskje er bedre? Hva sier du, Ru? skal vi sykle opp på kråkenes neste gang jeg er i byen og henge hvitløksranker rundt Levende Ords lokaler?