Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oppvisning i barnehage

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-11, 12:58   #21
Mazaro
Fullverdig medlem

Mazaro sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Mazaro er litt kul
Standard

Sv: Oppvisning i barnehage

I dag har vi ordnet litt i hagen. og Zanto har hentet ved ned til huset fra vedstablene.
Hundene har vært med å ryddet også litt rundt om her.

Dette er ikke helt ferske videoer, men vi har drevet med mye av det samme idag. Så har en lyst å se hundene som hjelper til i daglig livet, så ta en titt da vel. ;-)

http://s238.photobucket.com/albums/ff161/Tormaha/?action=view&current=Zantovedmusikk.flv
http://s238.photobucket.com/albums/ff161/Tormaha/?action=view&current=Guttahjelpertilm.mp4

Mazaro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:30   #22
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Så flinke hundar du har, og så flott å sjå at du trenar dei så bra! Heldige ungane i barnehagen som fekk sjå og helse på hundane. Brukshundar som får jobbe både fysisk og mentalt er glade hundar, og det lyser jammen lang veg.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:43   #23
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Staslige hunder du har! Veldig fine!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 16:33   #24
Mazaro
Fullverdig medlem

Mazaro sin avatar

Mazaro er litt kul
Standard

Tusen takk for skryt. Ja de elsker å få oppgaver. Alle hunder liker forresten å få jobbe og få bruke hodet og kroppen. De elsker å lære nye ting, og føle at de er til nytte og at de er flinke. ;-)

Gammel 24-02-11, 17:13   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg vist bildet av trappevaskende hund til min unge, firbente, og bedt ham om å tenke litt over om han egentlig føler at han bidrar nok her i huset.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:22   #26
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Mav:

Kjempeflotte hunder! Så utrolig mye man kan trene hundene til. Jeg får dårlig samvittighet for at jeg ikke lærer min hund noe nytt i ny og ne.

Vil du dele hva boken din heter, forresten?

Gammel 24-02-11, 17:47   #27
Mazaro
Fullverdig medlem

Mazaro sin avatar

Mazaro er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Mav:

Kjempeflotte hunder! Så utrolig mye man kan trene hundene til. Jeg får dårlig samvittighet for at jeg ikke lærer min hund noe nytt i ny og ne.

Vil du dele hva boken din heter, forresten?

Jeg er litt usikker nå. Jeg skrev et innslag her om bøkene mine, men det ble slettet, fordi det var reklame, og det er det strenge regler mot her på forumet.
Men å svare på rene spørsmål må vel være greit. Sjefen for forumet får heller slette dette svaret om jeg går over streken igjen. Veldig vanskelig å vite nøyaktig hvor streken går.

Barneboken heter Robin og Zanto redder julen. Handlingen går ut på at matmor er syk og ingen juleforberedelser er gjort. Hundene innser at om det skal bli jul i huset må de selv sette i gang.
Det er bildet på hver eneste side. Jeg har tatt bilde av hundene når de bakte pepperkaker, vasket, handlet, skrev meil, og julekort, hogget ned juletre, pynta juletre. henger opp fuglemat, børster hverandre og en del flere ting. Boken har en god moral, som viser at bare en står sammen og ikke gir opp kan en klare alt.

To andre bøker er på gang nå om hundene, som blir utgitt nå i april, mai. De heter Robin og Zanto på telt tur, og Robin og Zanto på fisketur.

Så har jeg skrevet fag bøkene Triks med hund, og På sporet.
Triks med hund gir leseren grunnferdigheten i hundetrening, og har en skritt for skritt beskrivelse for hvordan en kan lære inn mange forskjellige triks. Passer for både de helt ferske og de som kan litt fra før.
På sporet, tar oss med inn i hundens luktverden, og gir leseren kunnskap til å trene menneskespor, både til aktivisering og for konkurranse.

Også i fagbøkene er det mine egene hunder som illustrerer bøkene. Vet ikke om det er lurt av meg å si så mye mer om bøkene. Er redd jeg får på pukkelen nå.

Har forresten også skrevet en spenningsroman helt blottet for hunder, den kom ut for to uker siden. Den heter Maktskifte.

For å lese mer om bøkene og hvordan en kan bestille dem kan en gå inn på min nettside. http://www.tormaha.com

Man får kun kjøpt bøkene via meg og ikke i en bokhandel. Med unntak av sporboken som en også kan få kjøpt på Canis.no sin nettside.

På hjemmeisden min finner man også en reklamefilm som hundene mine har hjulpet meg å lage om bøkene.

Sist redigert av Mazaro : 24-02-11 kl 18:01.
Gammel 24-02-11, 17:57   #28
Mazaro
Fullverdig medlem

Mazaro sin avatar

Mazaro er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Da har jeg vist bildet av trappevaskende hund til min unge, firbente, og bedt ham om å tenke litt over om han egentlig føler at han bidrar nok her i huset.

Herlig.
Kanskje han bare venter på litt opplæring fra sin matmor, før han vil sette i gang.

Gammel 24-02-11, 18:22   #29
Mazaro
Fullverdig medlem

Mazaro sin avatar

Mazaro er litt kul
Standard

Her en en video med noen få søte triks, som hundene blandt annet også viste i barnehagen hin dagen.
http://s238.photobucket.com/albums/f...primmuikkl.flv

Gammel 24-02-11, 18:57   #30
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åh... jeg er helt forelsket. Om jeg skal ha meg hund igjen så skal det uten tvil være en aprikos storpuddel. Foreldrene mine har en brun dverg. Pudler er fantastiske dyr.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 23:19   #31
Mazaro
Fullverdig medlem

Mazaro sin avatar

Mazaro er litt kul
Standard

Takk for det Moserella. ;-) Ja puddelen er en flott hunderase. Før jeg selv fikk meg puddel, hadde jeg faktisk litt fordommer mot rasen. Så på dem som forfinede pyntedukker, ikke som ordentelige hunder. Men så måtte jeg ha noe som ikke røyta. Så tok jeg sjangsen. Har ikke angret, de er like mye hund som alle andre raser, og slett ikke noen pyntedukker. Robin plasker gjene rett uti søledammer, og graver seg langt ned i den våte jorden så han er både gjørmete og møkkete fra topp til tå. Aldeles herlig. Musejakt er hans yndligs sport. Og da blir det en del jakt under jorden. he he.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.