Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Se hva jeg arvet i dag

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-11, 12:46   #1
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Se hva jeg arvet i dag

Mormor døde i høst og nå holder de på å rydde og fordele boet. Og i dag fikk jeg med meg denne hjem:

Da mormor fikk maskinen tok hun tydligvis et sykurs og samlet masse prøvelapper i en mappe. Selv om maskinen er gammel har den flere pyntesømmer.

Fra mormors sykurs:

Så når vi kommer hjem fra fjellet skal jeg jammen meg sy igjen!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 12:48   #2
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Se hva jeg arvet i dag

Oi, så moro! Så fine sømmer den har!

Gammel 25-02-11, 12:49   #3
Left
Passiv

Standard

Jeg fikk en slik symaskin med sybord av en veldig god nabo av min mor for mange år siden. Kjempegod maskin, og som jeg hadde i mange år før jeg ga den videre til en "trengende", og for å kjøpe ny symaskin.

Den ser omtrent identisk ut, og ble brukt av hennes mor, som var sydame, og sydde klær etc. på bestilling. Skikkelig god kvalitet etter de dagers standard.

Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 12:54   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det verste er at den sikkert syr mye, mye bedre enn min nye maskin.

Gammel 25-02-11, 13:03   #5
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg prøvde den i sted og den syr pent. Må justere litt på noen skruer og sånt, men den syr pent. Litt tungvindt å bytte pyntesømmer. Det må jeg gjøre ved å bytte ut et hjul på baksiden (hvert hjul har 4 pyntesømmer og vanlig sikksakk). Uansett tenker jeg at maskinen holder for nå, så kan jeg heller spare til en mer avansert senere.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 13:48   #6
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Åh, den maskina så kjent ut! Min mor har den, og jeg har sydd mang en tenåringskreasjon på den. Den har også gitt meg mye hodebry og forårsaket endel banning, særlig da den plutselig lekket olje ut på tøyet jeg sydde. Men sånne ting er bagateller som kan repareres hvis det skulle skje (maskina, altså, silkestoffet mitt overlevde dessverre ikke oljesølet).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 13:56   #7
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Så heldig du er!

Jeg har også en slik, etter mannens bestemor, som jeg har sydd med i mange år helt frem til nå i desember da den plutselig tok kvelden. Hadde ikke tid til å reparere den enda en gang da (den har vært innom verkstedet et par ganger det siste året) så jeg måtte kjøpe en ny, men den var absolutt dugendes da den var i orden

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 14:38   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så heldig du er og gratulerer.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 15:02   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Så utrolig hyggelig å få ett slikt klenodium. Gratulerer, gleder meg til å se resultater.

Gammel 25-02-11, 16:03   #10
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Å så heldig du er, de var superfin, og så masse fine sømmer. Sikkert solid og god og. Gratulerer.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 17:07   #11
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Akkurat sånn har mamma også. Fungerer utmerket!

Gammel 25-02-11, 17:21   #12
VisiliA
Brenner seg ut

VisiliA sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
VisiliA er litt kul
Standard

Ååå, mamma's symaskin, jo...Tror den er fra 60-tallet. Har sydd på den jeg også

VisiliA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 19:30   #13
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Så fin maskin!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det verste er at den sikkert syr mye, mye bedre enn min nye maskin.

Jeg har sydd endel på en gammel maskin. Når jeg jobbet med møbelstoffer var det ingen som slo den gamle maskinen. Den klinte til og sydde de tykke stoffene. De nye maskinene funka ikke til det.

Gammel 26-02-11, 16:40   #14
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Heldiggris!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.