Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Hvor mye er du villig til å betale for et døgn på hotell?
Under 500 kr 4 3,13%
500-1000 kr 46 35,94%
1000-1500 kr 39 30,47%
1500-2000 kr 19 14,84%
2000-2500 kr 8 6,25%
2500-3000 kr 6 4,69%
Over 3000 kr 6 4,69%
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-11, 21:46   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?

Vi har aldri brukt mye penger på hotell når vi har vært ute og reist, men da vi var på storbytur med jobben til mannen i fjor, bodde vi i en vanvittig kul suite med spektakulær utsikt - og det ga mersmak!

Nå skal vi på tur i anledning bursdagsfeiring, og jeg tenker "selvfølgelig skal vi bo i den kule suiten!". Samtidig kjenner jeg motstand, altså - jeg er oppdratt til å ha et nøkternt forhodl til penger og man gjør ting så billig som mulig, liksom.

Men noen ganger ER det virkelig verdt å splashe out, synes jeg.

Hvor mye er du villig til å betale for et hotellrom når du er på f.eks storbyferie?

Gammel 25-02-11, 21:50   #2
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?

Det kommer helt an på hvor. London er f.eks en mye dyrere by enn Krakow.

Jeg er vel på en drøy tusenlapp tror jeg. Helst mindre men men mer går bra. Jeg liker å bo godt og komfortabelt på alle vis men det behøver ikke være spektakulært.

Gammel 25-02-11, 21:52   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pleier også å legge oss på en drøy tusenlapp.

Nå vurderer jeg rundt 2500.

Jeg synes det er både vanvittig og veldig verdt det på samme tid.

Gammel 25-02-11, 21:52   #4
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns det er nesten umulig å svare. Om eg er på tur med jobben eller venninner tenke eg minst mulig, gjerne under tusen. Er eg derimot på kjærestetur kan eg tillate meg opp til 2000. Standard er kanskje viktigere for meg enn størrelse.

Gammel 25-02-11, 21:53   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo veldig an på anledningen.

Gammel 25-02-11, 21:54   #6
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Jeg tenker ikke gjennomsnittlig, men hvor langt du er villig til å strekke deg på det aller dyreste.

Gammel 25-02-11, 21:54   #7
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Det kommer an på hvor vi skal og hvor lenge vi skal være borte. 1500-2000 per døgn for en helg er greit.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 21:57   #8
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

For spesielle anledninger kan jeg strekke meg mot to-tre tusen. De er jo nettopp det, spesielle anledninger.

Gammel 25-02-11, 22:06   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer veldig an på anledningen og formålet med turen. Hvis jeg skal være turist og bare ha et sted å sove mellom slagene holder det at det er rent og pent og har bad. Da skal det ikke være dyrt. Hvis imidlertig hotell og litt luksus er målet med turen kan jeg betale vesentlig mer. Selv om det ikke skjer ofte, men er det en spesiell anledning kan jeg vurdere det.

Gammel 25-02-11, 22:12   #10
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

For en helt spesiell anledning kunne jeg nok strukket meg opp mot 3000,- Det er dog ikke akkurat normen

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 22:15   #11
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Syns 1500 kroner holder for en natt i dobbeltrom, men hadde vært villig til å bla opp en tusing ekstra til en spesiell anledning.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 22:18   #12
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

For en spesiell anledning, kunne jeg nok vært villig til å la mannen bla opp litt ekstra ()
Ellers: en tusenlapp - 1500, litt avhengig av hvor vi var. I Øst-Europa, for eksempel, er det jo fremdeles ganske mye rimeligere enn i vest.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 22:37   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smertegrensa går rundt 2000 tror jeg. Kommer veldig an på anledning og sted og prisnivå på stedet sånn generelt. Jeg er blitt for gammel og bedagelig for de veldig kjipe hotellene, men gidder heller ikke bruke altfor mye hvis formålet bare er et sted å sove.

Den verste kombinasjonen er selvfølgelig dyrt OG dårlig. Den er ikke så sjelden her i landet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 22:43   #14
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er gjerrig og liker derfor ikke bruke mye penger på hotell. Nå skal vi snart ut å reise og siden vi reiser til et land hvor det er rimelig å bo på hotell så har vi valgt å bo på et fem stjerners hotell, selv om vi kan få mye rimeligere hotell. Vanligvis ville vi valgt et mellomklasse hotell, men vi ser selvsagt på beliggenhet også.

Vanligvis vil jeg nok ikke gå mye over 1000 kr for en natt for to personer, men hvis det var en veldig spesiell anledning så kanskje jeg kunne klart å strekke meg til 1500 kr. Problemet er at det er ikke sikkert jeg hadde klart å nyte oppholdet så mye da.

Gammel 25-02-11, 22:45   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

På storbyferie er vi minst mulig på hotellet og trenger da ikke voldsomme greier, men siden vi begge er litt kresne pleier vi lande på 4 stjerners hotell allikevel. Men rundt 1000-lappen syns jeg er nok, sånn i utgangspunktet.

Men ved spesielle anledninger blar vi opp mer, som president-suiten på et 5-stjerners hotell en gang. Det var ikke billig, men du verden så fantastisk. (Og vi var ikke mye utenfor suiten for å si det sånn. )

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 23:14   #16
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Rundt tusenlappen, det kommer an på anledningen. Skulle jeg revet i som du nevner her hadde jeg sørget for å få valuta for pengene og brukt rommet og hotellet skikkelig.

Jeg synes egentlig ikke det er ekstremt å bruke 2500 på en natt, selv om jeg ikke tror jeg ville gjort det selv.

Gammel 25-02-11, 23:20   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier å ha som mål å finne rom som koster under 1000 - og krysset av for 500-1000. Jeg mener dog at man godt kan koste på seg det dobbelte ved spesielle anledninger.

Gammel 25-02-11, 23:34   #18
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer rett og slett an på hvor mye jeg kommer til å være på det rommet.

Jentetur med party og shopping? Enkelt og billig, ja. Kjærestetur med mannen? Da skal det være BRA.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 23:34   #19
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer rett og slett an på hvor mye jeg kommer til å være på det rommet.

Jentetur med party og shopping? Enkelt og billig, ja. Kjærestetur med mannen? Da skal det være BRA.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 23:39   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan sikkert splæsje ut med et par-tre tusen til en spesiell anledning, men til vanlig prøver jeg å få kost/sentrumsnærhetsratioen til å bli best mulig.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.