|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Datokjøring i OsloMen jeg syns jo de kan begynne med å gjøre mer av det de allerede har gjort, og som faktisk har medført synkende bilbruk, tross økt befolkning. Bedre kollektivtrafikk, flere avganger, bedre materiell. Mye som gjenstår, men det går da rette veien.
|
|
|
#42 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Datokjøring i OsloVi kommer til å slite hardt med levering på skole og i barnehage og klare å være på jobb i tide. Det betyr å dra ungene opp i otta, og å komme hjem sent. Vi bor i tillegg innenfor ring 1, så det er vel ikke noe håp om å få brukt bil på enketelt dager. Får sjekke moderns bilnummer, kanskje vi er heldige og kan få lånt bilen hennes.
|
|
|
#44 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Datokjøring i Oslo
Iphone? |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Datokjøring i OsloDet ser ut til at man må passe litt på hvilke dager man takker ja til time hos diverse spesialister da.
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Datokjøring i OsloHer kommer mannen garantert til å kjøpe seg en bil til slik at han bruker den bilen med passende reg. nr. Jeg jobber foreløpig utenfor bomringen, så det er ikke noe problem (kjører med mannen til jobb, går hjem).
|
|
|
#48 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Datokjøring i Oslo2 biler? En med oddetall og en med partall tilslutt i skiltet |
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
Jepp, siden mannen min er allergisk mot kollektivtransport.
|
|
|
#51 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Sv: Datokjøring i OsloSlapp nå av. Det er snakk om noen få dager i verste fall, |
|
|
|
#54 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Datokjøring i OsloTar det helt med ro jeg, men er ikke helt med på at hele Oslo har et godt utbygd kollektivtilbud. Mange av bilene som skaper kaos kommer fra steder rundt Oslo uten et tilbud som er tilstrekkelig hvis man jobber fulltid, her vi bor har ikke bussen kollektivfelt heller, står og stamper i kø inn mot Ryen sammen med bilene. Jeg ønsker meg gode innfartsparkeringer og stengning av et felt i rushtiden på motorveier som ikke har kollektivfelt slik at bussen kan komme uhindret frem. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
En dag er for mye i følge min mann. Han sukker og lider de få gangene jeg trenger bilen. Så i begynnelsen av denne uka satt jeg hjemme med tre barn og ingen bil fordi den sto parkert i garasjen på jobben til mannen.
|
|
|
#56 |
|
Passiv
|
Sv: Datokjøring i OsloJeg er forøvrig enig i at det slettes ikke er bare å la bilen stå om man jobber i Oslo altså. Jeg kjører til jobb på en drøy halvtime. Kollektivt bruker jeg minimum halvannen time hver vei. Som regel mer, opp til to timer hver vei. Da er ikke kollektivtrafikk et reelt alternativ. |
|
|
|
#57 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Datokjøring i OsloSom bergensbeboer utenfor bomringen så imøteser jeg datokjøring, dels fordi jeg synes det er tullete å gamble med helsa til de som bor og jobber i sentrum, en annen ting er at vi må jo være sjeleglade at noen velger å bosette seg slik at det er mulig for dem å gå til jobb, ellers blir det mye mere køer. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
flisespikker
|
Neida, det jeg tenkte på, var at dersom man bor i Oslo og jobber i Oslo, så tror jeg det er veldig, veldig få som ikke har mulighet til å bruke kollektivtransport. For en del betyr det helt klart at de må bruke en god del lengre tid på reise enn det de pleier, men noen dager i året tror jeg stort sett alle vil klare. (Skulle det være seriøst ønske om å innføre det mer enn i unntakstilfeller, burde man vel se på muligheten av et "park&ride"-opplegg, der folk fra utenfor Oslo kunne parkere og ta buss inn til sentrum.)
|
|
|
#59 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men man mener at vedfyring kan stå for opptil 60 prosent av svevestøvutslippet.
|
![]() |
|
|