|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
Se resultatene: Hvor mye er du villig til å betale for et døgn på hotell? | |||
Under 500 kr |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 3,13% |
500-1000 kr |
46 | 35,94% |
1000-1500 kr |
39 | 30,47% |
1500-2000 kr |
19 | 14,84% |
2000-2500 kr |
8 | 6,25% |
2500-3000 kr |
6 | 4,69% |
Over 3000 kr |
6 | 4,69% |
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?
Ja, jeg vil tro det jevnt over er det. Litt derfor det falt ned i hodet mitt at det kan være såpass billig på Svalbard. De "ordentlige" hotellene der koster jo fort 2500,- natta i høysesongen. Men nå babler jeg meg ut av tema igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() |
#43 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Hvis hotell har en eller annen spesiell greie så er jeg forresten villig til å betale mer enn hvis det "bare" har bra beliggenhet i et strøk (hvor det er flust av alternativer). Added value altså.
![]() |
![]() |
#45 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Uæææ - er det et stup rett ned der?
![]() |
#46 |
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Kommer helt an på - er jeg på jobbreise utenlands liker jeg å gjøre krus på meg selv, og velger et bedre hotell. Vi får gjerne rabatt på 4/5-stjernershoteller. Men da er det jo ikke _jeg_ som betaler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Skal rømme
|
ÅH, det hotellet var jo fantastisk. Fullt av bøker, film og så kan man bestille egne "erotica"-pakker.
![]() |
#48 |
Skal rømme
|
Nydelig!
![]() |
#49 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Jeg er gjerrig på hoteller. Når vi er på ferie tilbringer vi minst mulig tid på rommet, men det skal innrømmes at jeg ikke orker de helt billigste kryp-innene. Mannen og jeg bodde en helg på Royal Copenhagen, hotellet som er designet av Arne Jacobsen. Vi ble oppgradert til minisuite og det var helt klart en mye bedre opplevelse enn rommet på størrelse med en dobbelseng i Paris, hvor badet var en helstøpt plastikkloss. At det ligger sentralt er absolutt viktigst for meg. Til vanlig betaler vi mellom 500 og 1500, men kunne nok strukket meg til 2000 ved en spesiell anledning. Da gjerne et sted vi har fått en spesialdeal, slik at rommet egentlig koster mer.
![]() |
#50 |
maler
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Jeg er forresten villlig til å betale mer for et hotell som er litt spesielt slik at hotellet er en del av opplevelsen. Både med unger og uten. Jeg kunne fint betalt ekstra for å bo på dyreparkhotellet i kristiansand med barn for eksempel. Eller et hotell som det er et eller annet historisk ved uten at jeg kommer på noe nå. Og beliggenhet betaler jeg for forsåvidt, som regel er det best mulig skjæringspunkt mellom pris- og beliggenhetsgrafen som blir utslagsgivende.
![]() |
#51 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Missa, kor er det?
![]() |
![]() |
#52 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Vi betalte rimelig mye for en natt på Park Hyatt i Tokyo, men der hadde jeg gladelig betalt enda mer bare for å ha hatt muligheten til å bo der. Men ellers er jeg ganske nøktern av meg og krever ikke all verden (men jeg vil helst slippe å måtte jage ut stuepiken, noe jeg måtte da jeg bodde på hotell i helga.
![]() |
#53 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?På en ferie vil jeg generelt helst bruke "så lite som mulig" på hotell, fordi jeg vil prioritere å bruke pengene på andre ting. Er jeg på storbytur, vil jeg bo sentralt og ha eget bad og noenlunde rent rom, men ikke betale ekstra for "luksus". Men samtidig kunne jeg sikkert funnet på å bruke et par tusen på én natt på et helt spesielt hotell til en spesiell anledning, hvis jeg trodde at akkurat dette ville bli en spesiell opplevelse som vi ville sette pris på. (Som med Divinefamilien på Park Hyatt.
![]() |
#54 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Minst mulig, men jeg vil gjerne ha to ting på plass når jeg er på storbyferie: kjøleskap og gratis wifi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Vi er så lite på kjærestetur uten barna men er allikevel ikke så interessert i å betale flere tusen for et rom når vi er der for å oppleve andre ting enn å være på hotellet..
![]() |
#56 |
Textrovert
|
Mens det er totalt irrelevant for meg. Jeg vil ha tv på et språk jeg skjønner, og varmt vann og godt trykk i dusjen.
![]() |
#57 |
Smugleser
|
Der har jeg også vært, for et deilig sted! :lengter:
![]() |
#58 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Ellers så er jeg nok dem som etterhvert ikke vil bo dårlig på ferie/helgetur, og standard betyr en del for meg. Jeg reiser nok i jobbsammenheng, elsker huset mitt og hytta, så når jeg først skal være andre steder, er jeg villig til å betale mer enn jeg gjorde da jeg var student. Sentralt, aircondition, og helst nokså nytt. Forøvrig gjelder prinsippet som ellers; best mulig, til lavest mulig pris.
![]() |
#59 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Hva jeg er villig til å betale kommer helt an på formålet med reisen og hva slags hotell jeg ønsker på den aktuelle reisen og ikke minst generellt inntrykk av standarden på hotellrom i det landet jeg skal overnatte.
![]() |
#60 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Jeg er helt sykt trøtt og leste "en natt på bordell". |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|