|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
I mål
|
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!Snuppa her i huset er 9 kg og 75 cm, og jeg har tatt henne ut av Cabriofixen. Nå var det fordi vi likevel fikk et DL i hus, men jeg synes ikke barn som nærmer seg hennes størrelse sitter særlig bra i det lenger. Det er sikkert tilfredsstillende nok sikkerhetsmessig, men jeg synes det er trangt og knotete å få på selene. Jeg ville aldri kjøpt nytt Cabriofix til en som allerede var over 8 kg. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!
Brio sitt bilsete er en del trangere (smalere) enn MC. Det virker også litt kortere. Et vennepar har et barn som er nokså jevnstort med minsten, og de må bytte sete før oss.
|
|
|
|
#43 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stemmer det. Vi har et DuoLogic, og det er et supert sete. Avhengig av hvor i verden du bor så hadde du vært hjertelig velkommen hit for å få prøve vårt i bilen.
|
|
|
#44 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!Du kan feste Cabriofixen med bare trepunktsbeltet
|
|
|
#45 |
|
maler
|
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!Men skal du kjøpe et sete, kjøp duologic. Cabriofix må være hvis du får lånt et, så får du utsatt problemet et år.
|
|
|
#47 |
|
maler
|
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!Hvis både støttebein og forankringsseler utgår tror jeg bakovervendt etter babysetestadiet utgår.
|
|
|
#48 |
|
Har du link på det? Ikke det at jeg ikke tror deg, men greit å ha noe å slå i bordet med dersom noen skulle kommentere noe til oss noen gang ang. de to bakerste setene i vår bil.
-01 -07 og Minstemor -10Stolt bilsikringsfanatiker Sist redigert av emin : 01-03-11 kl 21:53. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ja, det spørs jo hva som defineres som klappseter. I min S-Max så felles setene opp fra gulvet, men det er "skikkelige" seter og ikke slik som i min fars Outlander, f.eks. som er sørgelige greier.
|
|
|
#50 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!Jeg skjønner ikke hvorfor forankringsseler må utgå? Står ikke midtrekka fast i noe? Den svever vel ikke i løse lufta? Alt som sitter fast i karosseriet kan man feste forankringsseler i - i mine foreldres bil trer vi dem rundt festet mellom sete og seterygg.
|
|
|
#52 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!Vi har en nyere Zafira med isofix og har kjørt med alle 7 setene oppe der et av setene var et DL. Montert på midterste rad.
|
|
|
#53 |
|
Gjør det du.
|
|
|
#54 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!Hm, dette med kun babysete/beltestol i klappseter var helt nytt for meg!
|
|
|
#55 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!Jeg kan tenke meg grunnen til at setet ikke kan stå i midten: logistikken for å få de to store ut og inn av baksetene. Med to fastmonterte stoler i midtrekka må en demonteres for å kunne vippe fram ryggen på en av setene på midrekka. Men dette kan vel unngås om stolen til minste står i midtsetet? Enten ved at begge de store sitter bak eller at bare en sitter bak og man bruker bagasjeluka som inn-/og utgang?
|
|
|
#56 |
|
can-jur
|
Helt riktig. Å bruke bagasjeluka funker ikke, det har vi prøvd ut. Og med to fastmontertestoler forran vil det ikke være mulig å vippe setene bakover, uansett hvor stolene står, vi har prøvd det også.
|
|
|
|
#57 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!Er dere 6 eller 7 i bilen? (beklager at jeg faller litt av, men prøver å hjelpe med å finne en løsning)
|
|
|
|
#58 |
|
maler
|
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!Den eneste måten du kan sikre alle på forsvarlig og rimelig praktisk uten å bytte bil (tror jeg), er å koble ut airbaggen foran, sette to stoler på høyre side i 1. og 2. rad, beltestolene helt bakerst og ledig plass til voksen nr 2 bak fører.
|
|
|
#59 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg tror også at det er den sikreste løsningen, selv om det ikke er stas for voksen nr 2 å alltid være henvist til baksetet.
|
|
|
|
#60 |
|
maler
|
Nei, men når alternativet er å ikke få med seg alle eller måtte demontere og montere stort barnesete for hver tur tror jeg det er greiest likevel.
|
![]() |
|
|