Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal dere være med på Coca Cola-boikott?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-11, 20:11   #21
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hiltonboikotten er jo litt komisk. Norske LO satte i gang en boikott av Hiltonhotellene fordi de var sinte på dem fordi DE boikottet Cuba.

Men jeg er dritforbannet på familien til Martines morder og at de hjelper en drapsmann med å unnslippe rettergang, og ville gjerne brukt markedsmakt for å presse coca-cola i denne saken. Dessverre drikker jeg ikke cola, så de vil nok ikke merke mye til det om jeg protesterer.

Samme gjelder her, jeg drikker heller ikke Cola. Men absolutt en fin og konkret grunn for boikott, som allerede ser ut til å kunne gi resultater. Jeg leste noe om at Coca Cola var på gli for å gi han fyken som eneimportør.

Gammel 01-03-11, 20:21   #22
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Vi drikker ikke Coca Colaprodukter, så det blir litt tannløst å kalle det boikott fra vår side

Gammel 01-03-11, 20:24   #23
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg boikotter bensin også, i grunnen.
Men det er på samme måte som jeg boikotter Nespresso, jeg drikker ikke kaffe så det er jo enkelt, og bilen min er avskiltet, så den bruker nada bensin ...

Gammel 01-03-11, 20:30   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan godt boikotte Coca-Cola noen uker. Jeg drikker vann, melk og vin, så min boikott påvirker overhodet ikke salget. Hadde jeg derimot fått med meg mannen min, ...

Akkurat i denne saken virker det også. Man ønsker et Cooca-Cola skal legge press på sin leverandør i Yemen slik at sønnen hans melder seg for politiet i Storbritannia. Siden denne faren skjuler sønnen sin for politiet, og når han merker det på lommeboka så kan det jo hende at han kommer på andre tanker. Coca-Cola kommer i så fall bare til å skaffe seg en annen distributør i Yemen.

Gammel 01-03-11, 20:37   #25
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tviler på om faren kommer på så mye bedre tanker (og det som gjør meg så inderlig forbannet her er at jeg har en bestemt følelse av at ingen av dem syns det er noen særlig big deal å ta livet av en "blond h..." fra skandinavia), men kanskje det blir vanskeligere med et litt mindre hav av midler å ta av? Pluss at det blir en slags substitutt for en ordentlig rettergang og straff også.

Gammel 01-03-11, 20:43   #26
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg boikotter gjerne Coca Cola. Jeg kjøper heller ikke varer jeg vet er fra Nestle og jeg prøver å kjøpe færrest mulig varer fra Israel. Ikke det at jeg tror at Israel eller Nestle bryr seg om hva lille jeg gjør, jeg har bare ikke lyst til å bruke pengene mine på varer som gir meg en dårlig følelse, eller fra selskaper jeg misliker. Det er jo så mye å velge mellom, jeg velger å bruke pengene mine på det jeg vil.
Jeg tror forresten at en forbrukerboikott av Coca Cola kan ha ønsket effekt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 20:45   #27
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei jeg har ikke tenkt å bevisst delta

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 20:54   #28
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Undervurderer du ikke folk her inne et par millioner hakk her, nå?
Eller for å si det mindre pent: Hvor dum tror du folk er?

Mulig det er mange her inne som tenker på dette, men jeg er helt sikker på at der ute i den virkelige verden så er det en del millioner så dumme folk ja.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 20:55   #29
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøper aldri noe fra Coca-cola uansett, så den er grei. Har forøvrig tro på at slike boikotter faktisk virker, tenk bare på boikotten av fransk vin for noen år siden. Eller ikke, dere er jo bare ungdommene.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 20:57   #30
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er normalt ikke den som er aktiv ifht. boikotter, men i akkurat denne saken kunne jeg nok engasjert meg. Hvis det var slik at jeg kjøpte produkter fra Coca Cola, noe jeg så vidt jeg vet ikke gjør.

Gammel 01-03-11, 20:57   #31
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg boikotter sjelden noe, men den saken der er utrolig provoserende.

Samme her. Jeg tror ikke jeg har vært med på noen boikott tidligere, men denne har jeg stor tro på at har effekt.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dessverre drikker jeg ikke cola, så de vil nok ikke merke mye til det om jeg protesterer.

Jeg drikker ikke brus i det hele tatt, så jeg måtte også tenke på den der. Men Bonaqua drikker jeg dersom det er det som tilbys i stedet for Farris på restauranter. McDonalds, for eksempel, har Bonaqua. Og mange fler.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 20:58   #32
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må ikke ofre imsdalen min?

Gammel 01-03-11, 21:04   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dette tilfelle tipper jeg det vil virke minst like bra å kringkaste at man boikotter, som å faktisk gjøre det. Det gir et negativt fokus på coca-cola som de ikke ønsker, og det er verre enn et bittelite dip i salget. Familien til Martine har sjefskortet. Blond flink pike trumfer arabisk skurk any day i USA. I tillegg husker alle der saken med Natalee Holloway som ble kidnappet og drept på Aruba.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 21:08   #34
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Hvor finner jeg FB-gruppen? Fant bare en liten gruppe med få medlemmer.

Gammel 01-03-11, 21:09   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ekstra lett å proklamere at man er med på boikott når man faktisk ikke forsaker noe som helst.

Så jeg har flagget at jeg boikotter.

Gammel 01-03-11, 21:10   #36
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har snakket om det hjemme, og vi skal ikke kjøpe cola-produkter fremover.

Gammel 01-03-11, 21:10   #37
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ofrer ikke Cola`n min.

Jeg orker bare ikke engasjere meg så voldsomt. Coca Cola disrtibuerer såpass mye, at jeg ikke kan gå rundt å tenke på alt når man er ute å handler eller ute å spiser, på besøk, på jobb og hva har du.

Gammel 01-03-11, 21:13   #38
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I tillegg husker alle der saken med Natalee Holloway som ble kidnappet og drept på Aruba.

Eh...hva har den saken for likhetstrekk med Martine-saken?

Gammel 01-03-11, 21:15   #39
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

siden det stort sett ikke drikkes ting de lager her i huset, ikke av prinsipielle årsaker, men mer smak og behag, så er ikke salgs-effekten så stor om vi boikotter, men ja, i denne saken handler det vel mer om "omdømme og snakk" enn "økonomiske motiver" for cc uansett, så da kan vi jo praktisk sett boikotte og delta, selv om vi ikke endrer handlemønster...

Men ingen av oss er på FB da, så vi flagger ikke noe boikott der...

Gammel 01-03-11, 21:17   #40
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bloppy: Jeg tenker litt "alle monner drar" og bekymrer meg ikke for at jeg kanskje ikke får boikottet ALT. :enkel sjel:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.