|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Off the map.
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?
Samme gjelder her, jeg drikker heller ikke Cola. Men absolutt en fin og konkret grunn for boikott, som allerede ser ut til å kunne gi resultater. Jeg leste noe om at Coca Cola var på gli for å gi han fyken som eneimportør.
![]() |
#22 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Vi drikker ikke Coca Colaprodukter, så det blir litt tannløst å kalle det boikott fra vår side
![]() |
![]() |
#23 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg boikotter bensin også, i grunnen.
![]() |
#24 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg kan godt boikotte Coca-Cola noen uker. Jeg drikker vann, melk og vin, så min boikott påvirker overhodet ikke salget. Hadde jeg derimot fått med meg mannen min, ...
![]() |
![]() |
#25 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg tviler på om faren kommer på så mye bedre tanker (og det som gjør meg så inderlig forbannet her er at jeg har en bestemt følelse av at ingen av dem syns det er noen særlig big deal å ta livet av en "blond h..." fra skandinavia), men kanskje det blir vanskeligere med et litt mindre hav av midler å ta av? Pluss at det blir en slags substitutt for en ordentlig rettergang og straff også.
![]() |
#26 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg boikotter gjerne Coca Cola. Jeg kjøper heller ikke varer jeg vet er fra Nestle og jeg prøver å kjøpe færrest mulig varer fra Israel. Ikke det at jeg tror at Israel eller Nestle bryr seg om hva lille jeg gjør, jeg har bare ikke lyst til å bruke pengene mine på varer som gir meg en dårlig følelse, eller fra selskaper jeg misliker. Det er jo så mye å velge mellom, jeg velger å bruke pengene mine på det jeg vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Nei jeg har ikke tenkt å bevisst delta |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Mulig det er mange her inne som tenker på dette, men jeg er helt sikker på at der ute i den virkelige verden så er det en del millioner så dumme folk ja.
![]() |
#29 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Vi kjøper aldri noe fra Coca-cola uansett, så den er grei. Har forøvrig tro på at slike boikotter faktisk virker, tenk bare på boikotten av fransk vin for noen år siden. Eller ikke, dere er jo bare ungdommene.
![]() |
#30 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg er normalt ikke den som er aktiv ifht. boikotter, men i akkurat denne saken kunne jeg nok engasjert meg. Hvis det var slik at jeg kjøpte produkter fra Coca Cola, noe jeg så vidt jeg vet ikke gjør.
![]() |
#31 |
Peppy!
|
Samme her. Jeg tror ikke jeg har vært med på noen boikott tidligere, men denne har jeg stor tro på at har effekt.
Jeg drikker ikke brus i det hele tatt, så jeg måtte også tenke på den der. Men Bonaqua drikker jeg dersom det er det som tilbys i stedet for Farris på restauranter. McDonalds, for eksempel, har Bonaqua. Og mange fler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?I dette tilfelle tipper jeg det vil virke minst like bra å kringkaste at man boikotter, som å faktisk gjøre det. Det gir et negativt fokus på coca-cola som de ikke ønsker, og det er verre enn et bittelite dip i salget. Familien til Martine har sjefskortet. Blond flink pike trumfer arabisk skurk any day i USA. I tillegg husker alle der saken med Natalee Holloway som ble kidnappet og drept på Aruba.
![]() |
#35 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Det er ekstra lett å proklamere at man er med på boikott når man faktisk ikke forsaker noe som helst.
![]() |
![]() |
#36 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Vi har snakket om det hjemme, og vi skal ikke kjøpe cola-produkter fremover.
![]() |
![]() |
#37 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg ofrer ikke Cola`n min.
![]() |
#38 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Eh...hva har den saken for likhetstrekk med Martine-saken?
![]() |
#39 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?siden det stort sett ikke drikkes ting de lager her i huset, ikke av prinsipielle årsaker, men mer smak og behag, så er ikke salgs-effekten så stor om vi boikotter, men ja, i denne saken handler det vel mer om "omdømme og snakk" enn "økonomiske motiver" for cc uansett, så da kan vi jo praktisk sett boikotte og delta, selv om vi ikke endrer handlemønster...
![]() |
#40 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Bloppy: Jeg tenker litt "alle monner drar" og bekymrer meg ikke for at jeg kanskje ikke får boikottet ALT. :enkel sjel:
![]() |
|
|