Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Seng til seksåring

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-11, 14:46   #21
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng til seksåring

Vi har den fra Møbelringen.
Den har nemlig full størrelse på madrassen, i motsetning til de du får på f.eks. Barnas Hus.
For oss var det veldig viktig at det ikke er en seng han vokser ut av med det første, samt at det veldig greit at det er plass til en voksen i den ved behov.

Om man har plassmangel er jo det en annen sak, selvsagt.

Gammel 06-03-11, 15:09   #22
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg ser den, Ru. Jeg må måle og se. Jeg tenker at han alternativt får en litt mindre en nå, og så kan vi vurdere å plassbygge noe når han blir eldre for å utnytte bredden maks.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 15:14   #23
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har nettopp kjøpt køyeseng til Kløver, som blir 6 år i år. En helt enkel en fra Ikea. Hun sover i overkøya, og har underkøa som leke-krok, og kan ha overnattingsbesøk (av venner eller barnevakten). Det er kanskje litt annerledes med din, som leker mye på gulvet? For i såfall ville jeg nok valgt en sånn halvhøy med gulvplass under.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 15:27   #24
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Vi har nettopp kjøpt køyeseng til Kløver, som blir 6 år i år. En helt enkel en fra Ikea. Hun sover i overkøya, og har underkøa som leke-krok, og kan ha overnattingsbesøk (av venner eller barnevakten). Det er kanskje litt annerledes med din, som leker mye på gulvet? For i såfall ville jeg nok valgt en sånn halvhøy med gulvplass under.

Tja ja, han leker en del på gulvet. I tillegg kunne jeg ikke hatt ham øverst ennå uansett.

Gammel 06-03-11, 15:32   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har den du linket til i HI, jeg monterte den i går, faktisk. Den er en stor suksess, akkurat passe stor hule og vil holde i ganske mange år for min snart 4-åring. God kvalitet og lett å montere, virker solid og er pen å se på.

Vi har også små rom, men liggeplasser nok for voksne. Derfor er denne størrelsen perfekt for oss. Og lekeplassen på gulvet har blitt mye bedre.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 15:34   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bestilte med spesialmadrass, 10 cm skumgummi. Min er tung, så jeg kunne egentlig tenkt meg fjærmadrass, men det er ulempen med odde mål.

- No. 4 -
Gammel 06-03-11, 15:46   #27
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Så flott å høre, Candy. Veldig interessant. Stemmer at den ikke har full lengde ikke sant? Kan jeg spørre hvor du handlet, og hvor mye madrassen kostet?

Jeg synes det litt kraftige preget gjorde at den ble mer en hule, noen andre jeg snakket med mente det gjorde den mer barnslig, og mannen mener de runde hullene gjør den feminin. Eh. Stemmer noe av dette ut fra slik du ser den?

Vi har også liggeplasser nok for voksne, et ekstra kontor og en diger kjellerstue.

Gammel 06-03-11, 16:13   #28
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Brun fikk Skeidar sin til jul, og den er bare knallfin og utrolig praktisk.

Gammel 06-03-11, 18:05   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Den er 170 lang, ja. Den er litt feminin med de røde gardinene sånn dratt til side, synes jeg, men den finnes også med blå. Jeg synes ikke hullene er femi, og storebror på 6 synes det er veldig fin hule. Den ser ut til å funke bedre til det enn storebrors IKEA-versjon, han har endt opp med å sove nede mens overkøyen ikke brukes.

Madrassen var bare noen hundrelapper eller fem, tror jeg, men det ble vel nesten 4 k tilsammen med frakt og alt. Så dyrere enn mange alternativer, men verdt det for oss. Den virker først og fremst veldig solid og godt laget, mens IKEA knirker og knaker og vingler litt.

- No. 4 -
Gammel 06-03-11, 18:07   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Og ja, vi bestilte gjennom A-møbler på Alnabru, de er eneste leverandør i Oslo. Ellers er det Fagmøbler, bl.a. i Drammen, tror jeg. Jeg tok alt på telefon, det gikk strålende.

- No. 4 -
Gammel 06-03-11, 21:25   #31
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Takk for info, Candy. Jeg tenkte også at jeg kanskje kunne ta en tur til Drøbak, ser ut som de har butikk der. Så gardinene under følger med ja? Vi kan jo ta blå eventuelt. Jeg har veldig sansen for sengas utforming, og når vi har en som kan arve, er det liksom ikke så farlig om storebror blir lei den. Vi trenger å kjøpe oss litt tid ift en varig sengeløsning, må se litt om det funker med så små rom, hvor mye rommene benyttes, hva de brukes til og slikt.

Gammel 06-03-11, 23:00   #32
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn ift. det med lekeplass, er det helt genialt.
Noe av det beste var i grunnen det at det er plass til garasjen til lekebilene under der, den spiste nemlig voldsomt med gulvplass. Nå er den ikke lenger i bruk, men det er fortsatt mye leking under sengen. Og greit å slenge en madrass under i tilfelle overnattingsgjester i junior-størrelse!

Gammel 06-03-11, 23:04   #33
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Hm ja, og kanskje den gigaborgen hans evt kan bo under der....

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.