Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sender syke barn i barnehagen (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-07, 10:33   #19
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender syke barn i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Selv om mor og far har rett på ti sykedager hver, er 40 prosent av foreldrene aldri hjemme med ungene, viser tall fra Statistisk sentralbyrå (SSB).

Må bare kommentere statisikken. Slik den fremlegges i VG høres det ut som om noen barn blir sendt i barnehagen uasett a eller b. Jeg oppfatter tallene dithen at selv om 40% av foreldrene aldri er hjemme med sykt barn, betyr ikke det at ingen er hjemme med barna. Mannen min var arbeidsledig i ca 2 mnd (+ en oppsigelsestid på 3 mnd med veldig lite arbeid) og i den perioden var ikke jeg hjemme med barna i det hele tatt. (Og nå hører det med i historien at da han begynte i en timesbasert jobb tok jeg alt fraværet og fikk kommentar på det fra min arbeidsgiver. ) Jeg vil anta at i alle fall en del av den 40% skyldes at far aldri er hjemme med sykt barn fordi mor er i permisjon.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.