|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
At bolig var åsted for drap, tilsier at boligen har en mangelDette syntes jeg var bra absurd. Kjøper fikk heve salget av boligen fordi det ikke var kjent at boligen for flere år siden var åsted for trippeldrap. Og det selv om boligen hadde skiftet eier i etterkant av drapet. What? Hvorfor er det en mangel ved boligen? Hadde det vært blodspor eller andre skader i leiligheten skulle jeg vært enig. Men hva er greia her? Frykter man spøkelser? Det er det rareste jeg har hørt på lenge. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sv: At bolig var åsted for drap tilsier at boligen har en mangelKjære vene.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: At bolig var åsted for drap tilsier at boligen har en mangelHadde ikke fryktet spøkelser, men jeg hadde ikke likt at tre mennesker hadde blitt drept i det som skal være hjemmet mitt. Hadde bare hatt en dårlig følelse med det.
|
|
|
#5 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: At bolig var åsted for drap tilsier at boligen har en mangelNei, i alle dager? Hvor går grensen for hva som skal opplyses om av historikk, da? Forrige eier døde av hjertestans på soveromsgulvet? Selvmord i garasjen? Fylleslagsmål på kjøkkenet endte i drap?
|
|
|
#6 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: At bolig var åsted for drap tilsier at boligen har en mangelHva som har skjedd i boligen før burde da slettes ikke ha noen betydning, så lenge boligen ikke er skadd som følge av dette...
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: At bolig var åsted for drap tilsier at boligen har en mangelHæh? Det er det dummeste jeg har hørt. Hvor lenge etterpå er det greit å bo et sted noen har blitt drept da?
|
|
|
#8 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: At bolig var åsted for drap tilsier at boligen har en mangelTja, litt kinkig å vite hvor man skal sette grensen, både for handinger og når handlingen skjedde. Likevel ville dette hatt stor betydning for meg, om det var jeg som hadde kjøpt. Ville ikke kjøpt et slikt hus. Ikke pga spøkelser, men jeg tror ikke jeg hadde trivdes med å vite at noe slikt hadde skjedd i det som var mitt hjem.
|
|
|
#9 |
|
ctrl+z
|
Sv: At bolig var åsted for drap tilsier at boligen har en mangelMen blir ikke en bolig man kjøper ens hjem uavhengig av hva som har skjedd der tidligere? Jeg tenker f.eks ikke nevneverdig mye over at tidligere eiere nok har hatt sex på soverommet (eller i trappa, for den del). Jeg ser jo at et drap er spesielt selvsagt, men har det noe med huset å gjøre?
|
|
|
#10 |
|
Epikur
|
Sv: At bolig var åsted for drap tilsier at boligen har en mangelPussig. Folk er rare.
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: At bolig var åsted for drap tilsier at boligen har en mangelJeg skjønner kjøper litt, men fatter likevel ikke at han fikk medhold. I mine foreldres boligfelt er det et hus hvor eieren i sin tid ble dømt for voldtekt. Huset har skiftet eier 2 ganger siden den tid, likevel er det det jeg tenker på når jeg ser huset. Derfor skjønner jeg at man ikke liker å finne ut at man har kjøpt "trippeldraphuset".
|
|
|
#12 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: At bolig var åsted for drap tilsier at boligen har en mangel
For ikke å snakke om alt som _kan_ ha skjedd i et hus som er like så ille som drap, men som aldri blir oppdaget...
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: At bolig var åsted for drap tilsier at boligen har en mangelFolk er og blir rare!
|
|
|
#14 |
|
Ekvilist
|
Sv: At bolig var åsted for drap tilsier at boligen har en mangelMerkelig! Jeg skjønner at det kan være ubehagelig å bo et sted hvor det har skjedd et trippeldrap, men er ikke det evt. noe kjøper selv bør undersøke hvis det er så viktig?
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#16 |
|
geskjeftig
|
Spørsmålet er om du ble skilt i det huset.
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Sv: At bolig var åsted for drap tilsier at boligen har en mangelJeg tipper det er en ren følelsesmessig greie, at man ikke vil bo i "draps-huset". Jeg ser jo at det kan være en belastning hvis dette får masse oppmerksomhet fra omgangskretsen, og at drapet til stadighet kommer på bane. Men jeg ser fremdeles ikke at det er selgers jobb å opplyse om det som har skjedd, når det ikke er snakk om første salg etter hendelsen, og kjøper har bodd i nærmiljøet.
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Jeg ble jo det. Er det karantene sånn at det ikke er tragediestua mer om noen generasjoner? :håper: |
|
|
|
#19 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: At bolig var åsted for drap tilsier at boligen har en mangelJeg hadde tenkt at det var en fin mulighet til å skaffe seg en bolig som var kunstig nedpriset, jeg.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: At bolig var åsted for drap tilsier at boligen har en mangelJeg skjønner at de nye eierne reagerer ved tanken på å skulle bo der (eller hvem som helst for den saks skyld) - et drap, og ikke minst et trippeldrap er jo heftige saker, men synes ikke det burde holde som grunnlag for å heve kjøpet. All den tid dette også var en sak som ble publisert i media synes jeg nesten at det er kjøper sitt ansvar å sjekke boligen. På den andre siden har jeg forståelse for at det kan bli vanskelig for dem å bli boende der om naboene fortsatt murrer om det som hendte, men ikke nok til at kjøpet kunne heves sånn uten videre |
|
|
|
![]() |
|
|