|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() |
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Liker å være godt forberedt sånn at jeg får utnyttet dagene best mulig. Jeg føler jeg kaster bort tiden hvis jeg må bruke mye av dagen på å bestemme meg når jeg har kommet frem. Plutselig er dagen borte uten at jeg har fått gjort noe av det jeg har lyst til. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Jeg synes lett det blir mer stress av å ikke planlegge enn å planlegge, så har vi tid og overskudd planlegger vi gjerne relativt detaljert. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Jeg anbefaler forresten Science Museum i London til deg som skal reise med barn. Vi var der to voksne sist, og det var gøy. Men jeg tror det må være enda mer gøy med barn |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ekvilist
|
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Venninnen din ville sannsynligvis fått latterkrampe av meg.
|
|
|
#26 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?
Jeg har allerede samfart alle trådene her inne om London.
|
|
|
#27 |
|
Ekvilist
|
Vi gikk forresten glipp av lunsj med obelixfamilien fordi jeg hadde det så travelt. Det skal sies.
|
|
|
#28 |
|
stressmonster
Ja, jeg tenker også at det blir mer stress å ikke planlegge, men så reiser jeg sammen med ei som tar lett på ting og tenker at ferien blir fantastisk uansett. De som klarer å stole på hell og serendipity får kanskje en fin ferie de også.
|
|
|
#29 |
|
stressmonster
Du høres ut som meg.
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
stressmonster
Altså, jeg har vært på sydenferie og da er jeg ikke like opptatt av å planlegge. Da har man som oftest bedre tid og det er avslapning og kos som er i fokus. Jeg bare tenker at Storbyferie blir noe annet (ikke at jeg vet det sikkert fordi jeg har aldri vært på en).
|
|
|
#32 |
|
stressmonster
Det var ikke meningen å være sarkastisk. Jeg ser jo at det er mange her som foretrekker å være impulsiv på tur. Jeg bare klarer det ikke selv.
(2005) (2010) (2012) Sist redigert av Meissa : 08-03-11 kl 23:31. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Det beste med å være i storbyer er at man kan gå seg vill og på den måten oppdage de merkeligste ting, og plutselig har "bare tilbake til den baren" blitt "fem timer tusling fordi vi ikke aner hvor vi er, men ser mange fine båter!". |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Originala
|
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Jeg planlegger delvis, i alle fall. Jeg synes jeg får mer moro ut av reisen ved å forberede meg før jeg drar, ikke fordi det nødvendigvis spiller så stor rolle under turen, men det er glede og forventninger forbundet med å lese seg litt opp og se hvilke muligheter turen kan by på. Se hvilke attraksjoner som kan være bra, titte litt på kart osv. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Shake it out!
|
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Tja? Når jeg reiser med mannen planlegger vi litt men ikke supermye. Nå var jeg nettopp på storbyferie med ei venninne, og vi hadde på forhånd booket tre restauranter, bil med sjåfør en dag, comedy club og spa. Resten tok vi veldig på gefylen. Og vi hadde verdens fineste, mest avslappende tur.
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Jeg er også tilhenger av innfallsmetoden, særlig på korte storbyferier. Leser gjerne på forhånd for å se om det er noe spesielt jeg gjerne vil få med meg, og bare for å glede meg, men detaljplanlegging orker jeg ikke. Vi vandrer og koser oss og oppdager, og så passer vi på å få tid til det vi ønsker mest. En gylden middelvei, tenker jeg.Må i hvert fall ha uplanlagt tid, og ikke for mange faste poster.
|
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Jeg hadde nok forresten planlagt litt mer hvis jeg skulle ha med barn, for å finne steder som var interessante for dem avhengig av alder. Men det må være slækk der også.
|
|
|
|
#38 |
|
stressmonster
Men har ikke det litt med forventninger å gjøre? Hvis man tenker at innholdet i ferien skal være avslapning, god mat og drikke så planlegger man utifra det? For dere hadde tross alt planlagt, bare ikke utifra severdighetene.
|
|
|
#39 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Bittelitt planlegging, dvs vite litt hva som finnes i byen og litt historikk, men ellers foretrekker jeg innfallsmetoden. Veldig detaljplanlagt tur er ikke min greie.
|
|
|
|
#40 |
|
By the Sea
|
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Jeg gjør begge deler.
|
![]() |
| Emneord |
| ferieplanlegging |
|
|