|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
![]() Hjelp, Er du god i naturfag? Hva er dette?Heisann! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp, Er du god i naturfag? Hva er dette?På hytten om høsten ligger det mange slike nett i lyngen, tett i tett.
![]() |
#3 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hjelp, Er du god i naturfag? Hva er dette?Det er edderkoppnett. En mattevever har nok vært på ferde
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hjelp, Er du god i naturfag? Hva er dette?Jeg har sett sinnsyke mengder av sånne nett i geitrams i Danmark om høsten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Hjelp, Er du god i naturfag? Hva er dette?Flotte bilder
![]() |
#6 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Hjelp, Er du god i naturfag? Hva er dette?Tusen takk Lykketrollet og Flubby for fine svar. Sist redigert av Mazaro : 26-02-11 kl 17:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hjelp, Er du god i naturfag? Hva er dette?
Jeg er utdannet biolog. En kjempeflink biolog ville kunne fortelle deg hvilken art som har spunnet nettet bare med å se på bildet ditt (flotte bilder forresten!), men så mye kan jeg ikke om edderkopper. Fobi har jeg ikke, edderkopper er fine
![]() |
![]() |
#8 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Hjelp, Er du god i naturfag? Hva er dette?Så flott at du er utdannet biolog Flubby, da kan jeg jammen være trygg for at fakta informasjonen er riktig. Det er ikke så farlig om en ikke vet hvilken av mattevever edderkoppene som har vevet disse nettene. Det er naturligvis noe begrenset hvor mye detaljer en kan sette inn i en barnebok. Men det jeg skriver vil jeg veldig gjene skal være riktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hjelp, Er du god i naturfag? Hva er dette?Lærer barna mine at edderkopper er våre venner - særlig de store husedderkoppene som holder kjeller'n rein for insekter.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Hjelp, Er du god i naturfag? Hva er dette?
Huff grøsser. Men du har rett, det mest riktige er å ha en positiv holdning til de ekle krypa. Skal prøve å ikke la min holdning til dyrene skinne i gjennom i barneboken, men være nøytral og positiv. Takk for tanken Charlie. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|