|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Småbarn på musikkfestival?Hva tenker du om å ta med småbarn på musikkfestival? Type utendørs, Øya osv. Kjenner jeg er litt skeptisk, både ifht lyd, øl og litt mer praktiske " tilsynsting". Erfaringer? Meninger? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Metallica!!
|
Sv: Småbarn på musikkfestival?På dagtid, med hørselvern, hvis det er en artist ungen har glede av å se. Hvorfor ikke?
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Småbarn på musikkfestival?Åh, det ble i overkant kortfattet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Småbarn på musikkfestival?Så lenge jeg sjøl hadde hatt vett på å holde meg edru, og utstyrt ungen med hørselsvern, hadde jeg ikke hatt noe som helst problem med det. Ja, sånn på dagtid, altså. Skal jeg på musikkfestival på kveldstid, etter sengetid, så er det uten unger, for da skal jeg ha det gøy uten barn.
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Småbarn på musikkfestival?Begge ungene mine har vært med på festival siden de var 6 måneder. Hørselvern er et must og de går hjem før den verste festen starter ( enten med en av oss eller hentes av besteforeldre).
|
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Sv: Småbarn på musikkfestival?Poden har vært med i alle fall én dag på Øya siden den sommeren han var fire. De to siste somrene (seks og syv år gammel) har han gått litt på egen hånd og samlet/pantet glass, det har han syntes var helt greit. Han bruker hørselsvern og synes ikke det er noe rart eller ubehagelig at en del av de voksne han ser (inkludert oss) drikker øl. Jeg er ikke sikker på hva du mener med "praktiske tilsynsting", men på Øya kryr det alltid av barn, fra babyalder og opp, i alle fall på lørdagen (som er "familiedagen" og typisk har barneteater og annet familievennlig på dagtid), og jeg har vel aldri sett noe som tyder på at det er vanskelig å holde tilsyn med barna. Det er hyggelig stemning, mye god mat og fine ting å se på. Og musikk, for dem som er interessert i det.
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Småbarn på musikkfestival?
Det var ikke bare en spøk; Poden er veldig lite interessert i musikk, og blir egentlig bare med fordi det er god mat og mulighet for pantepenger.
|
|
|
#11 |
|
Viser tenner
|
Jeg er helt på linje med Maverick. Ungene elsker å være med på festival, men vi sender dem hjem før øl-salget tar av på kvelden. Musikk har ingen aldersgrense i mitt hode.
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Småbarn på musikkfestival?Slik jeg har vært på festival, syns jeg IKKE det er noe værende sted for et barn. Jeg skjønner liksom ikke helt greien med baby med øreklokker som ligger på foreldrenes arm - jeg tror faktisk at det barnet hadde hatt det mye bedre hjemme. Mye bedre. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Småbarn på musikkfestival?Her i Tromsø har vi i bunn og grunn to musikkfestivaler å snakke om. Bukta og Døgnvill.
|
|
|
#15 |
|
Viser tenner
|
Sv: Småbarn på musikkfestival?Vi har hatt med ungene både på lørdagsprogrammet til Bukta og på Døgnvill, og ja, det er helt forskjellige konsepter. Jeg tenker som så at dersom foreldrene er synlig beruset sammen med ungene på konsert/festival, så er dette et problem som ikke har noenting med festivalen å gjøre. Jeg så politimester Truls Fyhn uttalte seg om en mor som ungene måtte bære med seg hjem fra Døgnvillfestivalen, og da er det neppe bare på festival den familien har et problem. Foreldrene må ta ansvar for ungene, og det gjelder om man er på festival, i "syden", i byen eller hjemme i stua.
|
|
|
#17 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hørte rykter om at Døgnvill skal ta grep neste år. Såvidt jeg forsto skulle ledsagere til barn få egne armbånd som gjør det slikt at det ikke er mulig å kjøpe alkohol. Så det er tydelig at det er ikke bare meg som syns dette er et problem for festivalen.
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Babyen har det sannsynligvis bedre hjemme, ja. Men den lider ingen nød. Den får mat, kos og samvær. Som mor blir jeg helt tullete av å være hjemme hele tiden. Så noen ganger gjør vi ting for min skyld. Og så lenge barnet har det bra, så er det greit for meg. Alt trenger ikke være optimalt for ungene absolutt hele tiden.
|
|
|
|
#19 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Småbarn på musikkfestival?Vi gjør ting for hele familien, ikke bare barna. Heldigvis elsker mine to å være på festival også.
|
|
|
#20 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Småbarn på musikkfestival?Philippa: Eldste mi (som jo egentlig ikke trenger hørselsvern, hun kan bare slå av høreapparatet) elsker store folkemengder og kunne gjerne bodd på en festival året rundt. Slik har hun vært siden hun ble født.
|
![]() |
|
|