Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Uteklær i vått og kaldt vårvær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-11, 17:34   #41
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uteklær i vått og kaldt vårvær?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Reimatec + har holdt fint her og Superfit goretex, men i dag sendte jeg henne med Troll foret regndress og Viking Thermo, det flyter av vann, så får det bare være at hun sikkert blir klam. Regnvotter fra P.OP med tynn innervott i ull og vanntett hettelue fra Troll.

Rapport: tørr og fin all over.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 19:17   #42
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Begge mine blir våte uansett hva de har på seg for tiden. I dag prøvde poden regntøy og støvler men hadde til og med skiftet truse så det gidder jeg ikke levere de med mer.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 19:49   #43
Left
Passiv

Standard

Lillebror på 5 har dette settet fra Troll:

Regntøy med uttakbar ulljakke og ullbukse.
Virkelig deilig, for han er varm og tørr.

Og han bruker enten Viking thermo eller Dockboots når det er vått.

Ser de har knalltilbud på www.familiebutikken.no nå.

Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 20:13   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

. I høst hadde jeg sånne fine "regntøyvotter" men de har forsvunnet, så jeg må nok ut å lete etter nye - jeg tror jeg fant de på HM sist.

Reflex og Kapp Ahl har også slike, name it også tror jeg.

millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 20:16   #45
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Her brukes Reima (fordi det fortsatt er snø og litt kaldt) og regnbukse (fordi det er vått) utenpå. Dock Boots til sko. Min var den eneste på avdelingen som ikke var våt gjennom i dag.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 20:20   #46
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Lillebror på 5 har dette settet fra Troll:

Regntøy med uttakbar ulljakke og ullbukse.
Virkelig deilig, for han er varm og tørr.

Og han bruker enten Viking thermo eller Dockboots når det er vått.

Ser de har knalltilbud på www.familiebutikken.no nå.

Hvordan er dette i størrelsen? Mener å huske at Troll var stort?

Gammel 09-03-11, 20:21   #47
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Reflex og Kapp Ahl har også slike, name it også tror jeg.

Vi har fra Troll med skikkelig ullfor inni - deilig.

Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 20:21   #48
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Hvordan er dette i størrelsen? Mener å huske at Troll var stort?

Synes ikke det er så stort nei, og det er veldig stram strikk i livet og på armene.

Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 20:23   #49
Nå også i farger

Standard

Hm. Hvilke str. har du til din 2005-modell da?

Gammel 09-03-11, 20:24   #50
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Hm. Hvilke str. har du til din 2005-modell da?

Jeg tror jeg har 116 om jeg ikke husker helt feil. Det er bare akkurat nå.

Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 20:28   #51
Nå også i farger

Standard

Ok, takk. Da prøver jeg 110 til min 2006-gutt, så passer det til høsten også.

Gammel 09-03-11, 20:31   #52
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kledde på 20 unger idag *svett* og vi valgte følgende: vinterdress med regnbukse utenpå og cherroc på bena.

Noen har fora regndress og da valgte vi det. Regnvotter på hendene, evt med ullvotter inni.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:08   #53
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lillebror bruker Trolldressen. Alle de andre på gruppen hans hadde hatt regntøy i dag, det var vått og vanndammer overralt. Trolldressen holder tett og den har virkelig vært super. Jeg har et sett med regntøy fra Troll med løst ullfor også liggende klart i reserve her hjemme. Men så lenge skikkelig dress holder tett så er det greit å slippe gummitøy synes jeg.

Var sola våt da? Hvis ikke så kan hun vel bare bruke den dressen hun har. Trolldressen ser søkkvåt ut på utsiden, men er tørr innvendig. Det er jo det som er viktig.

Gammel 09-03-11, 21:16   #54
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Vi hadde Viking Thermo i fjor og var grisefornøyd, nå er de dessverre for små. Jeg kikket på de i dag, men gudhjelpemeg så dyre! Jeg kjøpte de jo på FP i fjor.

Og de fravokste støvlene er vel ikke tilfeldigvis ca str 24 vel?

Gammel 09-03-11, 21:17   #55
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pakket bort vinterdressene i går.
Nå går det i skallklær fra Isbjørn, ull under og Viking thermo eller Bogs.
Ungen er tørr og varm.

Gammel 09-03-11, 21:36   #56
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg pakket bort vinterdressene i går.
Nå går det i skallklær fra Isbjørn, ull under og Viking thermo eller Bogs.
Ungen er tørr og varm.

Gjorde du virkelig? Hvor mange grader er det der du bor da? Hvor mye har du da på under skalltøyet?

millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:43   #57
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Skallklærne fra Isbjørn, hvordan er de nederst på foten? Bergans Stallobuksen blir ikke strammet nok rundt skoene. Hvis det hadde blitt gjort hadde han ikke blitt så våt.

Jeg har ny reimatec vårdress til snuppa, og har jo nettopp bare skiftet størrelse. Den nye trekker vann som bare det. Den gamle var helt vanntett. Jeg lurer på om den ikke er stram nok rundt foten. Det er det som er flaskehalsen føler jeg.

Tre stk!
Gammel 09-03-11, 21:49   #58
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har det gått i regntøy fra Troll den siste uka. Viking thermo, flere par votter (regnvotter med ull i, og diverse ReimaTec og Hestra) og lue med sydvest over. Hun er klissvåt uansett hva. Regntøyet har ikke hull, men vannet kommer seg inn uansett. Hun liker vann, og sitter gjerne i store vanndammer, så da blir det vel gjerne sånn. Vårdress er ikke i hus, men jeg må vel snart kjøpe, skal jeg få velge fra øverste hylle. I fjor var jeg litt seint ute, og utvalget var deretter.

Gammel 09-03-11, 22:26   #59
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Gjorde du virkelig? Hvor mange grader er det der du bor da? Hvor mye har du da på under skalltøyet?

Det ligger på mellom 0 og pluss 3 de dagene det ikke er sol. Er sola fremme er det litt varmere.
Men det er vått og jeg gidder ikke drive med vinterdresser når det er vått ute, de blir våte utenpå og tunge.
Bruker aldri vinterdress når det er vått vi så på denne tiden pakker jeg alltid bort vinterdressene.
Nå har vi ullundertøy og hjemmestrikket ullgenser og ullbukse under skallklærne.

Gammel 09-03-11, 22:30   #60
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Det går fint med skallklær nå, det har vi også brukt noen uker. Vihar egentlig brukt det supplerende hele vinteren vi. Og så har vi litt ull under, eller dvs tror ikke storebroren tar på seg så mye ekstra.

Tre stk!
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.