Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-11, 16:31   #41
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?

Katta: Jeg har aldri finregnet på hva vi kjøper i klær, men her ser jeg handlelister på over 3000 kroner, og nei, så mye handler vi ikke for for hvert barn i året, det tør jeg påstå. Men da regner jeg altså utenom yttertøy og skiklær. Lillemor bruker ulltøy kun når hun er på tur, og kjøper stort sett klær på HM. Til Knerten kjøper vi ulltøy, og ellers arver han en del. Og så får de klær i gaver fra familie og slikt. Men de går helt ok kledd, altså. Klær de liker og ingen av dem skiller seg ut i klesveien, så vidt jeg har merket.

Og for øvrig er jeg helt med på at en balansegang er bra. Barna pynter seg til spesielle anledninger, bevares. Men mitt inntrykk når det gjelder klær er at det ofte blir brukt for å se fin ut. Derfor prøver vi å dempe fokus på klær, de (og igjen spesielt Lillemor) får nok av påvirkning i den retning.

(Og helt ærlig, så var jentekolleksjonen en god del mer dillete barneklær jeg er vant til å se, ja. Kanskje ikke enkeltplaggene, men kombinasjonene. Ikke guttekolleksjonen. Men egentlig bega jeg meg ikke inn i tråden for å kritisere PompDeLux, altså, det var bare ment som en kommentar til prisen. )

Sist redigert av Fadese : 11-03-11 kl 16:38.
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 16:35   #42
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Str. 98 eller 104 til vesla som blir 3 år til sommeren?
I skjørt, cardigan, topp & tights - og muligens en kjole.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 16:37   #43
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper 110 til 07'ern som blir 4 i begynnelsen av mai.

Gammel 11-03-11, 16:37   #44
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

(Og helt ærlig, så var jentekolleksjonen en god del mer dillete barneklær jeg er vant til å se, ja. Men ikke guttekolleksjonen. Men egentlig bega jeg meg ikke inn i tråden for å kritisere PompDeLux, altså, det var bare ment som en kommentar til prisen. )

Jeg skal innrømme at jeg bare har sett på jentetøyet med et halvt øye. Gutteklærne synes jeg nemlig er svært hverdagslige. Nesten i overkant. Og jeg er enig i at dette ikke er billige klær. Men man får kjøpt barnebukser til tusenlappen også. Jeg raska med meg tre sånne til eldstemann fra et tilbudsstativ på barna i bakgården. 100 kr buksa. Jeg fikk hakeslepp da jeg så at førprisen var 1200 kr. Rart de ikke var blitt solgt?

Jeg vet heller ikke hva jeg kjøper klær til ungene for, det er jo yttertøyet som koster. Nå bestilte jeg nettopp bukser til eldstemann til 1000 kr da. Men da har han bukser det neste året eller to.

Gammel 11-03-11, 16:39   #45
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg kjøper 110 til 07'ern som blir 4 i begynnelsen av mai.

104 it is, then. Takk!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 18:07   #46
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Str. 98 eller 104 til vesla som blir 3 år til sommeren?
I skjørt, cardigan, topp & tights - og muligens en kjole.

Hadde tatt 104. Jenta mi brukte 110/116 i den alderen.

Gammel 11-03-11, 18:20   #47
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Fadese: Jeg skjønner ikke problemet. Jeg elsker å kjøpe barneklær, spesielt klær som er funksjonelle OG ser bra ut. Ungene har ikke peiling på hvor jeg handler klær, merker eller hva jeg betaler. De har på seg det jeg tar frem om morgenen og tenker ikke noe mer over det. Det viktigste for ungene er jo å ha klær som holder dem varme og som er gode å bevege seg i og da spiller det liten rolle hva det koster eller hvilket merke det er for dem.
Betaler heller noen kroner mer for tøy som er laget på humant vis, enn å kjøpe masseproduserte klær laget av underbetalte mennesker i Asia. Men for all del, jeg handler både på H&M og Kaphal også jeg

Gammel 11-03-11, 19:30   #48
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker egentlig ikke overvettes på barnetøy. Vi er flere som arver her også. Jeg brente litt av her ja, men jeg regner jo med at da blir det med det for henne og at spiren arver evnt så selger jeg det som er pent.

Gammel 11-03-11, 20:01   #49
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Hadde tatt 104. Jenta mi brukte 110/116 i den alderen.

Jeg har kjøpt 98 til jenta mi som er tre i april. Hun bruker 98 ellers også, jeg tror ikke hun går opp en str til sommeren. Klærne er veldig vide og sånn. Ikke noe små i størrelsen!

Jeg kjopte en gul tunika, en hvit/blåstripete tunika og en hvit flanellbleiestofftunika Sammen med Olivia Pants. De vide dongeribuksene.

Gutten fikk en Knut joggedress i rødt og grå bukse, samt en vanlig dongeribukse.

Jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte den petrolblå cardiganen med gullsommerfulg og fleecegenseren i petrol. Men hunhar nok klær, så selv om de var fine så trengs de ikke.

Sommeren er gøy å handle til for meg. Høstkolleksjonen er ikke like gøy, for de går i ull hele veien fra truse til bukse om vinteren

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 20:35   #50
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser heller ikke problemet, noen bruker penger på bil, noen på klær til seg selv, noen på tekniske duppeditter og andre på barneklær.

Jeg bruker endel penger på klær til poden, men han aner ikke hvilket merke det er, han er glad for alt han får. Jeg derimot er kresen på klærne jeg kjøper til han, vil ikke ha glorete spiderman/batman trykk, flammer eller hodeskaller. I tillegg er han tynn å det er særdeles få bukser som passer.
Han gå i ull fra september til mai, så når vårsesongen kommer er det gøy med litt annet.

Skjønner ikke hvorfor det er så mye mer galt å buke penger på barneklær enn andre ting.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 20:44   #51
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg greide jo ikke å dy meg, selv om jeg aldri mere skulle handle fra PDL.
*Eter kameler*

De klærne er så utrolig fine så jeg måtte bare svelge unna.

I første omgang handlet jeg dette, tenker det blir en runde til over helga.

T-skjorta

T-skjorta

Buksa

Buksa

Buksa

Shortsen

Shortsen

Gammel 11-03-11, 20:46   #52
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg ser heller ikke problemet, noen bruker penger på bil, noen på klær til seg selv, noen på tekniske duppeditter og andre på barneklær.

Jeg bruker endel penger på klær til poden, men han aner ikke hvilket merke det er, han er glad for alt han får. Jeg derimot er kresen på klærne jeg kjøper til han, vil ikke ha glorete spiderman/batman trykk, flammer eller hodeskaller.
Han gå i ull fra september til mai, så når vårsesongen kommer er det gøy med litt annet.

Skjønner ikke hvorfor det er så mye mer galt å buke penger på barneklær enn andre ting.

Gammel 11-03-11, 23:27   #53
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Tunikaen her

Hele antrekket her

Tunikaen her, hun er såååå fiiiin i hvitt!

Knut Jacket til 5 åringen. Han kler rødt så godt.

Knut Pants i grått

Hvordan klarte jeg å begrense meg? Jeg ser jo mye mer jeg vil ha nå hehe.

Litt lei meg for at de var tomme for den kule dongerishortsen til jenter.

Tre stk!
Gammel 11-03-11, 23:30   #54
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tomme allerede? Oi.

Utrolig forseggjorte sider PdL har. Ikke akkurat skrukkete klær på en kleshenger tatt i dårlig lys, nei.

Gammel 11-03-11, 23:32   #55
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Ja, det var en god del de var tomme for faktisk! Ok, ikke en god del, men et par tre ting jeg kunne tenke meg. Den tyllkjolen i annet enn svart f.eks. Og den shortsen.

Tre stk!
Gammel 12-03-11, 00:40   #56
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen bergensere som skal ha party?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 23:54   #57
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og to minutter etter at jeg la inn det forrige innlegget ble jeg invitert på party av ei venninne.

Jeg fant ikke noe gutteklær jeg ville ha. Jenteklær derimot, der var det vanskelig å begrense seg.

Jeg venter på disse tunikaene:

Denne genseren:

Disse buksene:

Og disse sokkene:

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 22:28   #58
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dere, hva syns dere om regntøyet fra PdL? Holder barna seg tørre over lenger tid?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.