Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kalla fakta og gastric bypass

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-11, 12:08   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalla fakta og gastric bypass

Gastric banding er en foreldet og gammeldags metode som er fullstendig på vei ut i resten av Europa og i USA. Det er så vidt meg bekjent ingen offentlige sykehus i Norge som vil gjøre dette lenger. Operasjonen foregår ved at det legges et bånd rundt magesekken slik at denne innsnevres. Dette båndet gnager i svært mange tilfeller på magesekken slik at den rett og slett blir ødelagt. Mange har opplevd å få hull der båndet sitter. Resultatene ellers er dårlige, bl.a. fordi (som Divine sier) operasjonen ikke påvirker sultfølelsen. Jeg er veldig overrasket over at Aleris fortsatt utfører denne typen operasjoner, men ser jo helt klart at dette er noe de kan selge til de som ikke er så overvektige at GBP, DS eller andre operasjoner ikke kan forsvares.

Jeg vil at det skal settes fokus på Aleris sin svært aggressive markedsføring av vektoperasjoner. I første omgang vil jeg be interesseforingen der jeg tidligere har vært ansatt om å forsøke å få til den debatt rundt dette. En klage til en eller annen myndighet burde også vært vurdert. Jeg er usikker på om Helsedepartementet eller Forbrukerrådet er riktig instans, men det finner vi ut av.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.