Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Emmaljunga Duo Edge

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-11, 11:22   #21
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Emmaljunga Duo Edge

Vi hadde Duo Edge til lillesøster.
Var kjempefornøyd med den både som bagvogn og sportsvogn. Brukte bagen til hun var 7mnd, og fra hun var 10mnd var den sovevogn i barnehagen.
Var med sorg vi solgte den da hun var 14mnd, da gikk vi over til p&t pga vi trengte søskenvogn. (Storesøster stakk av hele tiden, måtte ha et sted å plassere henne. )
Tung er den ja, men vi var veldig fornøyd allikevel.

Denne gang har vi to vogner. Kjøpte Emmaljunga City Jet brukt for nesten ingenting.
Så fant jeg Bugaboo på salg og da måtte jeg bare kjøpe den også.
City Jet blir nok hovedsaklig brukt på hytten, og bugaboo her hjemme.
Gjenstår bare å få lillebror ut så vi kan få prøvd dem.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 11:31   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lånte en sånn en uke og jeg fatter ikke at noen orker, jeg var helt avhengig av mannen for å få den inn og ut av bilen, og aldri i verden om jeg hadde orket å dra den opp trappene til babysangen og helsestasjonen. Men ser jo andre gjør det, så det er kanskje bare jeg som er svak. Og litt bortskjemt, siden Go-en veier veldig mye mindre, og den er vel heller ikke av de letteste med sine nesten 13 kg som bagvogn?

Vi hadde en Basson som første vogn, og etter å ha byttet den ut med Go-en, vet jeg at jeg aldri hadde kjøpt vogn uten svingbare hjul igjen. Bugaboo er så veldig lave, ellers hadde jeg nok valgt den.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 12:21   #23
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde den til vesla da hun var baby, bruker den fortsatt som sovevogn i barnehagen.

Jeg likte den kjempegodt, den er tung men det liker jeg. Lette vinglevogner er pyton! Vogna er dønn stabil og det er veldig god plass i bagen. Perfekt babyvogn! Jeg likte den forsåvidt godt som sportsvogn også, men som bagvogn var den aller best.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 12:45   #24
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde denne til Poden og var veldig fornøyd. Vi hadde ikke bil da Poden var baby og da var denne store og stabile vogna genial å ha med seg på buss, bane, trikke mm. Den var, etter min mening, veldig god på snøføre også.

Vi hadde nok valgt noe annet dersom vi hadde hatt bil.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 12:57   #25
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Den var, etter min mening, veldig god på snøføre også.

Enig - og på glattisen.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 21:42   #26
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

"Problemet" er at jeg ikke liker 4-hjulinger og at jeg elsker min Mountain Buggy. Kan jo bruke den som bagvogn (som hadde vært optimalt!), men bagen er jo knøttliten. Så da må vi uansett ha ei vogn til - er egentlig bare bagvogn vi trenger.
Men kanskje mannen må gå med på Bugaboo, da?? Går det an å kjøpe den med bare bag eller må man kjøpe et helt sett?
Er det lett å få tak i brukt Bugaboo?

Svingbare forhjul, ja... Jeg liker ikke å trille med faste hjul hvor man må "løfte" hele vogna for å svinge, så jeg burde kjøpe en vogn med svingbare forhjul.
Vi har fra før en MB, Emmaljunga Scooter (blir ikke brukt) og en råsa Zapp. Den er bare "syden-vogn".

Hva trenger vi da - i tillegg til en MB?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 21:45   #27
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Den har knekk på håndtaket (hvorfor vil du ikke ha det?) og den kan slås sammen med begge delene uten å ta disse av først.
Som de andre sier: duo edgen er elendig som sportsvogn. Tyngdepunktet blir helt feil. City crossen er i utgangspunktet en sportsvogn med ekstra bagdel. Kjempegod å trille.

Vi har knekk på håndtaket på MB`en, så det gjør meg ikke noe. Men jeg skulle bare forklare at det var vogna med teleskophåndtaket jeg mente. Var ikke helt sikker på forskjellen på Emmaljungane.

Gammel 14-03-11, 22:06   #28
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har hatt den til yngste, brukte den kun som bagvogn og elsket den! Kjempefin, stor og lun bag til vestlandshøst og vinter, deilig å trille og fort gjort å slå sammen. Jeg gikk fra å trille OTH til eldste og så til edge og savnet ikke svingbare hjul eller en lettere vogn. Jeg solgte riktignok edge'en da våren kom, og han skulle over i sportsvogn. Da ble det mistral kombinert med MB.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 22:20   #29
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, jeg var fornøyd med den som bagvogn til eldste, men i dag hadde jeg aldri kjøpt noe uten svingbare hjul og lavere vekt.

Signerer dette!

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 22:22   #30
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Vi hadde den til førstemann og var veldig fornøyd, både som bag og sportsdelen.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 22:25   #31
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker den, anbefaler den villig til andre og er litt lei meg for at vi ikke får brukt den like mye til nestemann, siden vi trenger søskenvogn. Vi kommer imidlertid til å bruke Emmaljungaen til dagsoving og turer uten storebror. Men ja, den er tung. Jeg synes det er mer påtakelig med sportsvognsetet på, men det kan være fordi vi pleide å ta av bagen før vi lempet vogna i bilen. I stupbratt oppoverbakke med 20 cm blaut nysnø hatet jeg den litt, men jeg er ikke så sikker på at det hadde vært veldig mye bedre med andre vogner. Vi har Classic-understell, det er nemlig lettere, men jeg angrer på at vi ikke valgte det vendbare. Vi har i perioder trillet to timer daglig, og da var det upraktisk å måtte trekke vogna for å skjerme mot sol.

Til vårt bruk, som hovedsakelig har vært trilling på grus og skogstier med påfølgende utesoving, har den altså vært strålende. Om man skal mye inn og ut av bil og buss og trille på kjøpesentre hadde jeg muligens vurdert noe annet. Vi hadde ei trille med adaptere til bilstol til butikkbruk, men hadde med vogn om vi skulle på lengre handleturer, og det var jo merkbart mer pes. Vi brukte bag til Pjotten var åtte-ni måneder, enda han er lang.

Gammel 14-03-11, 23:22   #32
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig, veldig god som sovevogn. Grei å trille rundt i byen med. Håpløst tung i bakker og et monster å dra inn og ut av bil.

Gammel 14-03-11, 23:25   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

"Problemet" er at jeg ikke liker 4-hjulinger og at jeg elsker min Mountain Buggy. Kan jo bruke den som bagvogn (som hadde vært optimalt!), men bagen er jo knøttliten. Så da må vi uansett ha ei vogn til - er egentlig bare bagvogn vi trenger.
Men kanskje mannen må gå med på Bugaboo, da?? Går det an å kjøpe den med bare bag eller må man kjøpe et helt sett?
Er det lett å få tak i brukt Bugaboo?

Svingbare forhjul, ja... Jeg liker ikke å trille med faste hjul hvor man må "løfte" hele vogna for å svinge, så jeg burde kjøpe en vogn med svingbare forhjul.
Vi har fra før en MB, Emmaljunga Scooter (blir ikke brukt) og en råsa Zapp. Den er bare "syden-vogn".

Hva trenger vi da - i tillegg til en MB?

Sikker på at det ikke er en TFK joggster twist du trenger? Stor bag og fremdeles rimelig lett og grei trehjuling?

Gammel 15-03-11, 20:39   #34
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Sikker på at det ikke er en TFK joggster twist du trenger? Stor bag og fremdeles rimelig lett og grei trehjuling?

Helt sikker. Vi har jo Mountain Buggy, så det jeg trenger er en god bagvogn / vogn man kan ha barnet mot seg. Allerhelst skulle jeg hatt en MB med barnet vendt mot meg.
Også syns jeg TFK er grusomme - bær over med meg...

Gammel 20-03-11, 13:58   #35
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Vi har denne til snuppa vår, og er veldig fornøyde. Bagen er stor og god, og vi brukte den til soving (med lammeskinnspose oppi) til hun var ti måneder. Kunne brukt den lengre mtp. størrelsen, men jeg syntes det ble usikkert med bag til soving siden hun med ett ble langt mer mobil av seg.

Ja, den er tung, men det har aldri vært noe hinder for meg. Den er svært stabil og god og trille, suveren på snøføre og for meg har det aldri vært noe problem at den er litt tung å manøvrere i butikker og slikt. Minuset er at den tar stor plass i bilen. Vekten mtp. løfting inn og ut av bil er uproblematisk for meg, men hadde jeg hatt dårlig rygg el.l. ville jeg valgt en lettere vogn. Men jeg kunne heller aldri tenkt meg å ha en trehjuling til vanlig bruk, rett og slett fordi en trehjuling aldri kan bli like stabil som en firhjuling. Jeg har ikke merket noe til at tyngdepunktet er rart som sportsvogn heller.

Noe annet jeg liker svært godt med bagen er at når kalesjen tas av, er den super som dagsoveseng og reiseseng de første månedene. Vippefunksjonen var fin å ha da.

Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 14:13   #36
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers så har easywalker diger bag. Den ser fin ut, synes jeg.

Vi hadde den. Grei vogn, men ingen høydare. - Nå ble jo lillebror bare bært i sjal hele tiden og da men...det sier kanskje litt om vogna det og

Gammel 20-03-11, 15:40   #37
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nå ble jo lillebror bare bært i sjal hele tiden og da men...det sier kanskje litt om vogna det og

Nesh. Jeg bærer mest i sjal, men elsker vogna mi likevel. Synes bare bæring er bedre om jeg ikke behøver å ha med vogna for at han skal sove i den eller jeg må ha med meg ting i kurven under.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.