|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Kjøper du gaver til din partners side av slekten eller gjør han/hun det selv? | |||
| Jeg er kvinne og jeg kjøper alt av gaver til den andre siden av slekten |
|
57 | 32,39% |
| Jeg er mann og jeg kjøper alt av gaver til den andre siden av slekten |
|
2 | 1,14% |
| Jeg er kvinne og jeg hjelper til å kjøpe gaver til den andre siden av slekten |
|
70 | 39,77% |
| Jeg er mann og jeg hjelper til å kjøpe gaver til den andre siden av slekten |
|
1 | 0,57% |
| Jeg er kvinne og jeg kjøper stort sett ikke noen gaver til den andre siden av slekten |
|
42 | 23,86% |
| Jeg er mann og jeg kjøper stort sett ikke noen gaver til den andre siden av slekten |
|
0 | 0% |
| Har ikke partner eller har partner av samme kjønn |
|
4 | 2,27% |
| Dustepoll! |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Frem til denne jula her har jeg hatt og tatt ansvar for alle julegaver og bursdagsgaver både på hans og min side. Det resulterte i en sur sliten dame før jul, siden mye av det andre som hadde med jul å gjøre også falt på den samme dama. Derfor sa jeg ifra sist jul at han fikk ta ansvar for sine egne, og det var veldig deilig å slippe å ha ansvaret for det. Jeg kan synes det er hyggelig å handle gaver, men spesielt før jul syns jeg fort det kan bli litt mer stress rundt gavehandlingen enn jeg liker, og da er det greit å dele på det. Jeg er forsåvidt veldig enig med Filijonka her, og er glad for at jeg har fått skjøvet ansvaret over på den som egentlig har det.
|
|
|
#42 |
|
Drømmer
|
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Vi lager liste i fellesskap å så handler jeg til de fleste stort sett. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Hipp som happ og alt ettersom hva som passer seg der og da.
|
|
|
#44 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Jeg svarte at jeg ikke kjøper gaver til partners slekt, sånn før jeg kom til det svaralternativet som tilsa at min partner er likestilt med ingen partner.
|
|
|
#45 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Jeg kjøper aldri gaver til svigerfamilien, men mannen kjøper av og til gaver til min familie. Han er mye flinkere til å legge merke til hva folk trenger og å kjøpe gode gaver enn jeg er, derfor blir det sånn.
|
|
|
|
#46 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Ja det gjør jeg. Vi finner ut sånn ca. hva vi skal kjøpe, og siden jeg liker å dra på shopping og min kjære hater det, blir gavene handlet av meg.
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Jeg ordner så og si alle gaver. Jeg er den som er mest glad i å handle og så er jeg kanskje bittelitt kontrollfreak i hht til gaver. Jeg er nøye på både innhold, innpakning og matchende kort, mannen er ikke helt der. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?
Jeg glemte deg i hvert fall ikke ... Her var det det som finnes av Pelen-rødstrømpe som skrev spørreundersøkelsen så de som har partner av samme kjønn ble i dette tilfelle ikke helt tellende. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Stort sett jeg som kjøper alt av gaver, fordi at jeg koser meg med det, og har bedre tid enn han. Hender at han kjøper noe, hvis det passer slik.
|
|
|
#51 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Stort sett er det jeg som handler, jeg går hjemme og er oftere i butikker enn han. Jeg er bedre på langtidsplanlegging enn han, og kjøper jeg ting jeg kommer over som kan passe godt til en eller annen. Og da spiller det ingen rolle hvilken side av familien gaven passer til.
|
|
|
#52 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Takkekortet går selvsagt til moren din.
|
|
|
#53 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Det er jeg som kjøper de aller, aller fleste gavene både til min og hans side. Jeg møtte jo mannen da vi enda var purunge så man kan vel si at jeg overtok gaveansvaret direkte fra svigermor |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Rockesøster
|
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Vi er elendige på langtidsplanlegging begge to, så gavelager er ikke noe vi driver med i heimen |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Passiv
|
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Gaver til slekt? |
|
|
|
#56 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Samme her. Nå liker jeg å kjøpe gaver da, men sånn prinsippmessig så irriterer det meg litt at mannfolket mitt er så pokkers lite engasjert i gaveinnkjøpene og jul/bursdager i det hele tatt. Eller, han har blitt bedre når det gjelder ungene da, han liker å kjøpe til våre to.
|
|
|
#58 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Jeg LIKER også å kjøpe gaver i og for seg, men jeg har ikke noe bedre tid enn mannen min og ikke noen voldsom interesse av å ha ansvaret for innkjøp av enda flere gaver enn jeg allerede har. Det er rett og slett ikke de kjerringpoengene jeg vil ha, å overta den jobben. Jeg syns det er fint at mannen min kan tenke på sånt selv. (Hvorfor fins det ikke en statlig ordning som får justert menn over til å ta sin egen gavekvote, tro?) |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Borte
|
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Tja, det hender at jeg gjør det, og at han kjøper til min slekt. Det er en fellesoppgave hos oss og ikke noe prinsippielt spørsmål. Jeg tror vi liker godt å kjøpe gaver begge to selv om vi kjøper HELT ulike gaver.
|
![]() |
|
|