Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bergans kommer med dress

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-11, 00:29   #1
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Bergans kommer med dress

Dette står på facebooksiden deres:

Lilletind er en vindtett, vanntett og pustende parkdress for sommer og høst. Den tåler også tørketrommel. Prisen er kr 1000,-

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 00:31   #2
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Begans kommer med dress

Men vannsøylen sto det ingenting om. Hm.

Gammel 16-03-11, 00:32   #3
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergans kommer med dress

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Men vannsøylen sto det ingenting om. Hm.

Nei så det jeg også, men de sier jo til de som har spurt på fb at den skal være vanntett.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 00:35   #4
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Hvem størrelse går den opp til da?
Kan kanskje ikke ha sånt på skoleunge. Bruker skoleunger hele vårdresser?

Gammel 16-03-11, 00:39   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I katalogen står det str. 92-122.

Ytterstoffet er Bergans Element, som skal ha en vannsøyle på 10.000 mm.

Gammel 16-03-11, 08:14   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kult, vil tro de klarer å kapre en del kunder bare på merkenavnet.

Gammel 16-03-11, 08:42   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

å få flere gode alternativer. Men var ikke de fineste jeg har sett, minner om en navigare dress han hadde noe for noen år siden.

Men dumt de ikke har valgt sitt mest slitesterke ytterstoff. Det gjør jo at dressen blir mye billigere enn om de hadde valgt Derimax. Står at det tåler middels aktivitet, og det er ihvertfall ikke min gutt. De har jo kommet med jakker og bukser i samme stoff tilg grei pris (1000kr for sett). Det kommer nok til å selge godt. for det er ca samme pris som skogstad. 600 for jakke, 400 for bukse.

Sist redigert av Isolde : 16-03-11 kl 08:48.
Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 09:19   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men når Bergans skriver "middels aktivitet", så tror jeg ikke det er slitestyrken de refererer til, men pusteevnen til plagget? Altså hvor høy aktivitet du kan være i, og fremdeles oppleve at plagget holder deg passe varm og tørr innvendig.

Gammel 16-03-11, 09:20   #9
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Noen som har vert borti dette stoffet da?
Jeg har bare brukt Derimax og det er jo ganske grovt og tåler en del.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 09:27   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg så på den i katalogen i går kveld og syntes den var fin, men synd den ikke er foret synes jeg.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 09:29   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Om jeg ikke tar feil så er Element nytt av året. Jeg tipper de har utviklet et billigere stoff blant annet med tanke på barnetøy, for å ikke prise seg ut av markedet.

Jeg har flere Dermizaxplagg, og jeg opplever dem egentlig ikke spesielt hardføre for mekanisk slitasje. Jeg har tenkt mange ganger at jeg tviler på at det ville holdt til barneplagg. Gamle Stallo var jo i Entrant, og det var mye grovere enn Dermizax.

Jeg er forresten enig i at designet på Bergansdressene virker litt avleggs. Skal bli spennende å se dem live.

Gammel 16-03-11, 11:34   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Kommer vel an på ungen, her nekter 1. og 2.klassingen å gå med
Reimadressene sine, de har heller jakke og H&M boblebuksene
Så noen vårdress kunne jeg bare glemme....

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 11:42   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

På vår kommende skole er det i alle fall todelte dresser som gjelder.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 12:46   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Snakket akkurat med foreldre med 1. og 2. klassinger her, og flere av dem har hele dresser. Jeg vet at poden foretrekker det selv, for han liker det lettvint.

Gammel 16-03-11, 13:10   #15
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var få som hadde hel dress i Størsta sin klasse da hun begynte i 1.klasse. Hun hadde både hel dress og 2-delt, og hun foretrakk absolutt 2-delt.

Ellers så så den Bergansdressen fin ut, skal absolutt vurderes videre til de små.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 13:12   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutten vår, som går i 3., byttet ut den hele dressen sin for en måneds tid siden, fordi den var slitt hull på. For hans del kunne han sikkert gjerne fortsatt med dress, for det er jo veldig praktisk. Han er ikke akkurat av de mest motebevisste - for å si det sånn - men jeg mener det er flere i klassen hans som bruker hel dress fremdeles. (Jeg er så sjelden på skolen nå at jeg egentlig ikke har oversikt lenger.)

Gammel 16-03-11, 13:23   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en ganske pent brukt hel vinterdress til storebror, for han foretrekker helt klart todelt, og det har han gjort siden midten av førsteklasse. Mitt inntrykk er at det varierer fra skole til skole, for de aller fleste i hans klasse har todelt.

Gammel 16-03-11, 15:22   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Eldste her brukte heldress hele første klasse, men nå i andre har han brukt den helt til jul og
etter han brukte boblebuksa en dag nekter han å ta på dress(til nød på uteskoledag).
Yngste som går i første ser selfølgelig opp til broren og nekter også dress..

Jeg synes dress er mest praktisk og hadde håpet at yngste hadde brukt
det i andreklasse også, men det går dårlig med tvang.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 15:30   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine unger har brukt hele vinterdresser etter de begynte på skolen, men ikke vårdresser. De har hatt en vårdress i 1. klasse, men den har vel egentlig bare hengt til pynt. Jeg hadde ikke brukt penger på heldress til et skolebarn. Grunnen til at toern har hatt nå er at han er så mye mindre enn eldstemann slik at det er hans barnehagedress som har vært brukt.

Gammel 16-03-11, 15:41   #20
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Vårdress til vår andreklassing tror jeg ville vært mest til pynt. Han har en billig skallbukse som han kan bruke om det er litt vått og fuktig, ellers så brukes det kun jakke ute når det ikke er snø. Så får det heller være om han blir møkkete på buksene, det er vel det jeg har vaskemaskin til.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.