|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Off the map.
|
Frossen potetmosJepp, det har Nora kommet med. http://www.opplevnora.no/produkter/g...et-potetstappe
|
|
|
#2 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Frossen potetmosJeg skjærer potetene i små terninger når jeg skal koke potetmos, da går det på maks 15 minutter. Terningene kan gjøres ferdig dagen før og ligge i vann. Bruker kokevannet til å spe sammen med fløte og smør og krydder. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Frossen potetmosIkke helt det du spør etter, men jeg liker også potetmos, men synes ofte det tar for lang tid og lage etter jobb på hverdagene. I stedet koker jeg potetene kvelden i forveien, og så gir jeg de bare et raskt oppkok og lager stappe av de neste dag. Veldig tidsbesparende. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Frossen potetmosSynes det er rart at de får til å fryse potetmos uten noen tilsetningsstoffer, jeg får bare seige poteter når de fryses. Men blandet med melk går det greit (babymat).
|
|
|
#5 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frossen potetmosVi har hatt den et par ganger - jeg syns den er helt grei. Ikke like god som hjemmelaget nei, den er litt "smooth" for min smak, men uendelig mye bedre enn de pulvervariantene på pose. Og har man 15 minutter på å lage middag og mate ungene før man skal ut døra igjen, syns jeg den er et veldig godt alternativ. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frossen potetmosSynes det er så lettlagd når vi skal ha det at jeg ikke kommer til å kjøpe denne. Pleier alltid uansett å ha i enten kålrot, søtpotet eller lignende... Koker det i små biter. Har ikke prøvd å fryse ned, men kanskje det funker greit? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Frossen potetmosJeg bruker mannen til å skrelle og dele potetene i biter. Dét er tidsbesparende, det.
|
|
|
#9 |
|
ctrl+z
|
Sv: Frossen potetmosJeg må innrømme at jeg lo høyt når jeg så reklame for dette. Det må da være mye billigere å lage opp porsjoner selv? Vi kutter også potetene i små terninger og da tar det ikke lang tid, ikke lenger enn en vanlig potetmiddag hvertfall? (jeg spiser jo ikke poteter, men familien liker godt potet- og kålrotmos og vi bruker det ikke så sjelden).
|
|
|
#10 |
|
Har diplom
Sv: Frossen potetmosDet tar kortere tid altså, selv med poteter i biter. Man koker opp melken, heller oppi potetgreiene og lar det stå i to minutter. Så det tar kanskje 5-6 minutter tilsammen? De dagene vi har brukt den er når vi har 15 minutter fra vi kommer inn døra til vi skal være avgårde igjen. Da rekker man ikke koke poteter i biter, hvertfall ikke hvis man har tenkt å spise det også. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ctrl+z
|
Sv: Frossen potetmosDet skjønner jeg, men på slike dager tenker jeg ikke i retning potetmos heller jeg. Lapskaus laget dagen før eller omelett duger her i huset på traveldager.
|
|
|
#12 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Frossen potetmos
Jeg synes den til Nora var veldig vanskelig å lage uten at det svidde seg i bunnen i det hele tatt. Og billigere enn hjemmelaget ble det nok når vi kjøpte 1 pose potetmos til kr 29,- også fikk vi med en pose kjøttboller til kr 79,- på kjøpet hos Prix i februar. Kommer ikke til å bruke penger på den potetmosen utenom at det er noe veldig godt tilbud. Den var helt grei, men synes det var lite i en pose, så vi må ha to poser til oss 5. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Frossen potetmosSånne travle dager lager jeg potetmosen kvelden før jeg, og varmer i microen. Funker fintfint, må bare røres opp skikkelig, og blir litt mer fluffy, men det går altså veldig fint det. Men micro er kanskje djevelens verk.
|
|
|
#14 |
|
Har diplom
Sv: Frossen potetmosJeg syns ikke micro er djevelens verk (det skulle tatt seg ut - det blir jo ikke filmkveld uten micropop), men sånn lage middagen kvelden før krever jo planlegging. Og sånt driver ikke jeg med - jeg er i overkant stolt av meg selv over å ha kommet inn i en rutine med å lage matbokser kvelden før. Men jeg jobber med saken |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Off the map.
|
Sv: Frossen potetmosDet er mye raskere enn å lage selv, det er omtrent like raskt som hurtigkokt makaroni. Koke opp melk og smør, ha i poteter, røre rundt, koke opp igjen og ferdig.
|
|
|
#17 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#18 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Neei! Det er lutefisk og lever i alle former som er djevelens verk. Og halvsøt, tysk hvitvin.
|
|
|
#19 |
|
lider av tastleksi
|
Jeg tror det er opptil flere ting også. Lungemos, feks.
|
![]() |
|
|