Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skallklær - jøss!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-11, 20:34   #181
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

4 lag med ull? Det vil si 5 lag til sammen? Kommer sikkert litt ann på hva de tre lagene består av. Jeg tror ikke det er noe magi i å ha et isolerende lag eller to ekstra, men det kan sikkert være nødvendig om lag 2 feks er for tynt, eller om jakken er helt uforet.

Man skal heller ikke ha klær som sitter veldig stramt, ettersom dette gir mindre luft rundt kroppen. Husker vi var på tur med friluftslinja på folkehøyskolen, og der var det ganske mange som trodde det var bra å stappe mest mulig klær på seg nedi soveposen om natten. Disse var de som frøst mest. Sannheten er at det er luften rundt kroppen og ikke klærne i seg selv som gjør deg varm. Ull oppleves som varmere enn feks bomull fordi det han egenskaper som gjør at det holder på den varme luften bedre. Om man pakker på seg med klær kan det faktisk ha motsatt effekt.

Det innerste laget med ull skal være ettersittende.
Laget utenpå der skal være så det er plass til godt med luft mellom lagene.
Jeg er skikkelig frysepinn men greier meg fint med trangt ullundertøy, hjemmestrikket ullgenser og skalljakke når det er skikkelig kaldt ute.

Gammel 19-03-11, 21:41   #182
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Har du noe direkte link til riktig bukse hos XXL? Står ikke noe om vannsøyle på HH buksene jeg var inne og kikket på der nå.

Nei, dessverre. Men det står XP på selve buksen.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 22:01   #183
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jakkene hadde 15000 og så veldig bra ut, gikk opp til str 12 år/152.

Pris? Farger?

Gammel 19-03-11, 22:07   #184
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun var sikkert en bedre venn enn selger, i motsetning til Tufte Johansen.

Gammel 20-03-11, 09:06   #185
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

4 lag med ull? Det vil si 5 lag til sammen? Kommer sikkert litt ann på hva de tre lagene består av. Jeg tror ikke det er noe magi i å ha et isolerende lag eller to ekstra, men det kan sikkert være nødvendig om lag 2 feks er for tynt, eller om jakken er helt uforet.

Hehe, må le litt. Var nok litt trøtt når jeg skrev her i går. Jeg mente 4 lag inkludert jakka. Altså er det ikke nok for meg med ullundertøy, ullgenser og skalljakke. Og jeg har veldig varme ullgensere altså.
Jeg er nødt til å ha en tynn ullfleecejakke eller genser mellom ullundertøyet og ullgenseren for å holde varmen, uansett hvilken av mine skalljakker jeg har på. På underkroppen har jeg da ullongs, ullbukse og skallbukse, men holder heller ikke varmen. Så som oftest bruker jeg scooterbukse på vinteren, den er foret og holder varmen.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 09:07   #186
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg fryser med to lag under Bergansjakka, må ha 3 lag med ull for å holde varmen på vinteren.

Edit for å si at jeg mente 3 lag ull under jakka.

Gammel 20-03-11, 11:33   #187
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Edit for å si at jeg mente 3 lag ull under jakka.

Synes ikke det er noe rart at du må ha 3 lag under skalljakke på vinteren. Vi bruker jo to lag under tykt yttertøy, men da er jo ytterste laget ganske tykt i tillegg til vann-/vindtett.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 11:53   #188
Lyppa

Lyppa sin avatar

Standard

Synes ikke det er noe rart at du må ha 3 lag under skalljakke på vinteren. Vi bruker jo to lag under tykt yttertøy, men da er jo ytterste laget ganske tykt i tillegg til vann-/vindtett.

Nei jeg synes heller ikke det er rart, men synes ikke man skal være bastant på at det skal holde med to lag ull under skallklær for små barn. Stor forskjell på hvilke klær mennesker må ha for å klare å holde på varmen. Min sønn bruker skallklær, men ikke på kaldeste vinteren. Da har han foret Reimadress for å holde seg varm, med to lag ull under.

Gammel 20-03-11, 11:58   #189
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes to lag ull (hvis det ytterste er ganske tykt) og skallplagg holder fint om vinteren hvis jeg er i aktivitet. Hvis jeg er mer stillestående blir det iskaldt. Da er det i grunnen bare dunjakke som duger.

Gammel 20-03-11, 12:06   #190
Lyppa

Lyppa sin avatar

Standard

Det er jeg enig med det i, hvis man er i ro er det varmest med dun på!

Gammel 20-03-11, 21:50   #191
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Snuppa fikk jo skalljakke i går, men de var utsolgt for bukser. Og det er i grunnen ikke rart med de prisene.

Hun trenger en bukse også, og jeg prøver å navigere med rundt i denne jungelen.

Er det noen som vet spesifikasjonene på denne? Står ikke nok info her synes jeg.

http://shop.mxsport.no/askvoll/index...58&b_id=484580

Gammel 20-03-11, 21:55   #192
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Snuppa fikk jo skalljakke i går, men de var utsolgt for bukser. Og det er i grunnen ikke rart med de prisene.

Hun trenger en bukse også, og jeg prøver å navigere med rundt i denne jungelen.

Er det noen som vet spesifikasjonene på denne? Står ikke nok info her synes jeg.

http://shop.mxsport.no/askvoll/index...58&b_id=484580

Send mail til Skogstad, du.

Gammel 20-03-11, 21:59   #193
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg så på de HH jakkene og buksene på obs idag, de så slett ikke verst ut. Jeg er litt usikker på om det er den nye typen bukser de har der, jeg så ikke noe vannsøyle på dem. Jakkene hadde 15000 og så veldig bra ut, gikk opp til str 12 år/152.

Så de skal ha skallbekledning fra HH på tilbud på Obs kommende uke, så det lukter et besøk der i morgen, tenker jeg.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 22:02   #194
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Så de skal ha skallbekledning fra HH på tilbud på Obs kommende uke, så det lukter et besøk der i morgen, tenker jeg.

Ja, det var de jeg så på lørdag. De så egentlig veldig ok ut.

Gammel 20-03-11, 22:07   #195
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Dit må jeg innom i morgen også. Må ha et par nye bukser.

Ja, det var de jeg så på lørdag. De så egentlig veldig ok ut.

Var det den nye typen de hadde på OBS? Vet du noe om det sto XP på dem bak HellyTech? Er det den gamle typen de solgte i fjor skal jeg i alle fall ikke ha. Den holder ikke mål, men er spent på den nye typen som da skal være 15000 vannsøyle.

Gammel 20-03-11, 22:08   #196
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Dit må jeg innom i morgen også. Må ha et par nye bukser.

Var det den nye typen de hadde på OBS? Vet du noe om det sto XP på dem bak HellyTech? Er det den gamle typen de solgte i fjor skal jeg i alle fall ikke ha. Den holder ikke mål, men er spent på den nye typen som da skal være 15000 vannsøyle.

Det sto xp på jakkene, men ikke på buksene.

Gammel 20-03-11, 22:10   #197
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Håper de kanskje har fått inn de nye buksene på min OBS da. Må sjekke i morgen. Kan kanskje være litt forskjell på hva de har igjen på lager og sånt de forskjellige stedene.

Gammel 20-03-11, 22:10   #198
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Håper de kanskje har fått inn de nye buksene på min OBS da. Må sjekke i morgen. Kan kanskje være litt forskjell på hva de har igjen på lager og sånt de forskjellige stedene.

Men du hadde dårlige erfaringer med de buksene fra ifjor?

Gammel 20-03-11, 22:11   #199
millact

Standard

Da skal jeg innom og ha en rød jakke i alle fall, var jo billig.

Gammel 20-03-11, 22:16   #200
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Men du hadde dårlige erfaringer med de buksene fra ifjor?

Den buksa jeg kjøpte i fjor av HellyHansen Tec har funket veldig fint som overtrekksbukse og utebukse i lett fuktig vær, men den ble brukt som regnbukse noen ganger i fjor høst, og da hold den aldri mellomste tulla mi tørr i alle fall. Men størte tulla som hadde Reflex bukse var bestandig tørr. Sa de ikke over her at den gamle typen HH bukse bare var 5000 i vannsøyle?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.