|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Er butikkene åpne tredje påskedag i London?Vi planlegger tur til London 26. april/tredje påskedag, men så ble jeg tipset om at enkelte land kjører helligdag tredje påskedag også. Noen som vet om tredje påskedag er vanlig arbeidsdag i England, med butikker åpne som normalt?
|
|
|
#2 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er butikkene åpne tredje påskedag i London?3påskedag? er det noe som heter det?:uvitende:
|
|
|
|
#3 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Er butikkene åpne tredje påskedag i London?I påsken er det bank holidays bare fredag og mandag, så vidt jeg kan se. Det meste burde være åpent når dere kommer, med andre ord.
|
|
|
|
#4 |
|
På vei
Sv: Er butikkene åpne tredje påskedag i London?Jeg tilbragte påska i London en gang for mange år siden, og jeg kan ikke si at jeg merket det var påske i det hele tatt. Jeg tror det meste var åpent som vanlig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ekvilist
|
Sv: Er butikkene åpne tredje påskedag i London?Takk for svar!
|
|
|
#6 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Er butikkene åpne tredje påskedag i London?
|
|
|
|
#7 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er butikkene åpne tredje påskedag i London?Ja. Vi pleier å feire påske i England, og det er ikke mange dagene det er stengt. Tirsdagen er ihvertfall en normal dag. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Er butikkene åpne tredje påskedag i London?Jada. Butikkene i England er stort sett åpne året rundt bortsett fra 1 juledag og påskesøndag eller 1 påskedag tror jeg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er butikkene åpne tredje påskedag i London?Butikkene er åpne hele påska, så vidt jeg husker. Bankene og mange offentlige kontorer har stengt fredag og mandag. Tirsdag er en helt vanlig dag i Storbritannia, akkurat som her. I alle fall var det slik da vi var der i posten for ti år siden. Skjærtorsdag er også en helt vanlig dag, mener jeg å huske |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er butikkene åpne tredje påskedag i London?Jeg tror det bare er langfredag som er rød dag i England.
Sist redigert av amo : 21-03-11 kl 10:22. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
De gjør sånn med alle bevegelige røde dager - flytt den til nærmeste mandag, eller tirsdag hvis mandag allerede er rød. 1. Mai er f.eks. første mandag i mai, ikke 1. mai. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
intro
|
Aha, det forklarer et par bank-holiday-nedturer opp gjennom årene.
|
|
![]() |
|
|