Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Shopping i Barcelona

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-11, 12:24   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Shopping i Barcelona

Det drar seg mot kjærestetur, og jeg vil gjerne ha konkrete shoppingtips. Jeg er ikke ute etter veldig spesielle og eksklusive butikker, men har lyst til å kikke litt på Desigual, f.eks. Ligger de på hvert gatehjørne, eller hvor bør man dra? Planen er også å kjøpe noen røde pensko, og da kan merker som Art, Camper og el Naturalista være aktuelle. Finner jeg dette overalt? Vi har litt begrenset med tid, så det hadde vært kjekt å slippe den sedvanlige paniske rekken med bomturer og vandring på måfå.

Tar gjerne imot andre tips om handlestrøk og konkrete butikker også!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:26   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shopping i Barcelona

Er forresten størrelsene slik som i Frankrike, at spansk 38 svarer til norsk 36?

Gammel 21-03-11, 12:28   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fleste av disse merkene har "store locator" på hjemmesiden sin. Skriv ut den, og et kart, så er du godt i gang.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:39   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kanskje dum, men jeg fant nesten ingen butikker da jeg var i Barcelona i fem dager. Jeg vet jo at de er der, altså, men jeg fant dem ikke. Bortsett fra Il Corte Ingles, da.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:42   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Henger meg på om det er ok. Eg orkar ikkje å bruke ein heil dag på å springe frå adresse til adresse, og skulle gjerne hatt tips om eit kjøpesenter eller ein gate der det finnes ei samling av butikkar.

Gammel 21-03-11, 12:43   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Godt forslag, Allium!

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Henger meg på om det er ok. Eg orkar ikkje å bruke ein heil dag på å springe frå adresse til adresse, og skulle gjerne hatt tips om eit kjøpesenter eller ein gate der det finnes ei samling av butikkar.

Du skal se vi møtes! Kjøpesenter sier jeg også ja takk til. Hyacinth, akkurat det der er skrekken min også. Been there, done that mange ganger (om enn ikke i Barcelona. Ennå).

Gammel 21-03-11, 12:43   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Il Corte Ingles er en stort kjøpesenterkjede, men jeg synes de har lite der, og dessuten er det dyrt. På toppen av Ramblaen ligger C&A, om det er interessant. Og dessuten Starbucks, mener jeg å huske.

Gammel 21-03-11, 12:47   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

C & A er alltids interessant. Jeg liker å handle i ikke altfor dyre kjeder som vi har begrenset tilgang på hjemme. Mistenker at Mango og Zara ligger "overalt" i Spania, men det er ikke så interessant når de finnes i Oslo også.

Gammel 21-03-11, 12:49   #9
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det ligger et shoppingsenter nede ved havnen, mener det heter MareMagnum? Der fant jeg både desigual og Camper sist jeg var der hvertfall.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:50   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Det ligger et shoppingsenter nede ved havnen, mener det heter MareMagnum? Der fant jeg både desigual og Camper sist jeg var der hvertfall.

Stemmer, det er sant. Det er koselig der nede ved havna også.

Gammel 21-03-11, 12:50   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Desigual har flere butikker, den mest spesielle fant jeg i det gotiske kvarteret, men jeg husker selvsagt ikke hvor. Der hadde de enormt utvalg, og utsmykningen av lokalet var en del av opplevelsen. Det var som å dø og komme til Desigual-himmelen, hvis det er å foretrekke.

Camper fant jeg ikke så lett, så et kart er å anbefale.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:52   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips!

MareMagnum:

http://www.barcelonayellow.com/bcn/s...aremagnum-mall

The emblematic shopping centre in Barcelona's Port Vell is once again attracting visitors to its facilities, largely due to its revamped look and updated selection of clothing stores. In addition to featuring big international names like H&M, Desigual, Mango, Quiksilver, Adolfo Domínguez, Calvin Klein and Friday's Project, to name a few, or popular brands like Fornarina, Miss Sixty, G-Star and more, Maremagnum has also launched a new shopping concept: the Boutiques Independents. Boutiques Independents is a platform for emerging designers, providing up and coming talents with a place in which to exhibit and sell their creations. The new Maremagnum houses more than 35 clothing stores and is open every day of the year, including Sundays and holidays.

The recently renovated centre sports a new, modern look, marked by open spaces and lots of light. Maremagnum has established itself as one of the best one-stop destinations for casual wear, dining and leisure in Barcelona. More than just a shopping centre, Maremagnum is a great place to spend some quality time with family or friends.

Located in the heart of the port, where the Ramblas meet the sea, Maremagnum is open every day of the year. All of the shops have extended business hours, open from 10am to 10pm, seven days a week.

Gammel 21-03-11, 12:52   #13
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er kanskje dum, men jeg fant nesten ingen butikker da jeg var i Barcelona i fem dager. Jeg vet jo at de er der, altså, men jeg fant dem ikke. Bortsett fra Il Corte Ingles, da.

Jeg har vært i barcelona flere ganger, en gang i nesten 3 uker, og fant heller nesten ingen butikker. Verdens verste shoppingby. Kun en og annen rar butikk, boder med sånt hippie-ræl, og ekstremt eksklusive designerboutiqer. Men mye annet gøy, da. Og så Corte ingles, så klart, der er det jo butikker.

Gammel 21-03-11, 12:54   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg har vært i barcelona flere ganger, en gang i nesten 3 uker, og fant heller nesten ingen butikker. Verdens verste shoppingby. Kun en og annen rar butikk, boder med sånt hippie-ræl, og ekstremt eksklusive designerboutiqer.

MareMagnum hørtes ut til å kunne være noe, ja.

Gammel 21-03-11, 12:55   #15
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Her var det eg leita etter:
http://www.maremagnum.es/index.php?idioma=eng

Gammel 21-03-11, 12:57   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

De har Jack & Jones!

Gammel 21-03-11, 12:59   #17
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Desigual finner du 'overalt' faktisk. Det er flere butikker i sentrum. Jeg synes at området mellom Place de Catalunya og katerdralen var et greit shoppingområde. Her finnes Desigual, Zara, Massimo Dutti, flere sko butikker osv...Om du tar utgangspunkt i El Corte Ingles og så går nedover Av.Portal De l'Angel bør du være midt i området Shoppingsenteret i havna er også helt greit.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 13:08   #18
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

El Corte Ingles i Alicante har både Desigual og Camper.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 13:11   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Mitt favorittsenter i Barcelona må du evt. ta metroen til (El maresme/Forum), men det er ikke lange biten. (Vi foretrekker å bo i det området og heller ta banen inn til sentrum.)
Centre Comercial Diagonal Mar.

Il Corte Ingles er ingen favoritt hos meg, da er senteret nede ved havnen bedre.
Ellers er det mange Desigual butikker rundt omkring, også i Ramblaen, så det skal ikke være noe problem.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 13:12   #20
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg synes at området mellom Place de Catalunya og katerdralen var et greit shoppingområde.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.