|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Finnes det noe som helst verdt å finne på mellom Oslo og Stockholm?Vi planlegger et familiebesøk til Stockholm i sommer, og vurderer å kjøre. Det har vi gjort en gang før (pre-barn), og bortsett fra et område med hagl/regn/lyn/torden/veien-full-av-frosker-storm ("ikke kjør på froskene!" Kvekkkvekkkve ...), så var det den mest begredelige kjøreturen jeg noen gang har vært på i hele mitt liv.
|
|
|
#2 |
|
Stiv
|
Sv: Finnes det noe som helst verdt å finne på mellom Oslo og Stockholm?Dyreparken Nordens Ark var bra - fint område, massevis av dyr. Den ligger på vestkysten et par timers kjøring fra grensen. Skara Sommarland var kjempegøy for ungene, og jeg vil tro at poden din ikke er for stor for parken ennå (en 12-åring kommer nok til å kjede seg).
|
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Sv: Finnes det noe som helst verdt å finne på mellom Oslo og Stockholm?Nordens ark er veldig trivelig, dog er jeg usikker på om den egentlig er "på veien"? Uansett anbefales et besøk der. Storebror elsker det stedet. Det ligger virkelig midt utpå et jorde, men er stort og utrolig fint. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finnes det noe som helst verdt å finne på mellom Oslo og Stockholm?Litt avhengig av hvor store barna er, men Boda Borg i Karlskoga er morsomt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Finnes det noe som helst verdt å finne på mellom Oslo og Stockholm?Nordens Ark besøker vi hvert år og er kjempefint, men ligger desverre ikke på veien til Stockholm fra Oslo.
Sist redigert av Tallulah : 22-03-11 kl 13:15. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
-
Sv: Finnes det noe som helst verdt å finne på mellom Oslo og Stockholm?
Boda Borg egner seg for barn fra 6 år og oppover står det på nettsidene - og det ligger på riktig strekning. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Ja, det gjør det! Boda Borg så gøy ut, har du vært der, Carrie?
|
|
|
#8 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
-
Ja, jeg har vært der. Som voksen - og synes det var veldig artig. Begynner riktignok å bli noen år siden. Det er bygget opp som rom man går inn i for å løse en oppgave. Dersom man ikke klarer det innen tiden må man gå ut, men kan man prøve samme rom igjen. Har planlagt å ta med lille dit, men det har ikke falt seg sånn ennå, selv om vi kjører forbi opptil 5-6 ganger i året. Ligger rett ved E18 når man kommer til Karlskoga - på venstre side om man kjører retning Stockholm. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Finnes det noe som helst verdt å finne på mellom Oslo og Stockholm?..følger med, dette kan jeg få bruk for, Tallulah.... |
|
|
|
|
|
#12 |
|
wizzzard
|
Sv: Finnes det noe som helst verdt å finne på mellom Oslo og Stockholm?Eg må følge med, køyrer den strekninga + til/fra Bergen ein gong i året eller meir.
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Ah! jeg er vant til at den smileyen blir brukt når man setter seg godt til rette på sidelinja for å se noen krangle, så jeg skjønte ikke helt hva du ville.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Finnes det noe som helst verdt å finne på mellom Oslo og Stockholm?Ja, si det. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
-
Sv: Finnes det noe som helst verdt å finne på mellom Oslo og Stockholm?Leste engang om en sykkelbane nord for Karlstad, og etter litt googling fant jeg dette: |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Finnes det noe som helst verdt å finne på mellom Oslo og Stockholm?Den strekningen må vel være noe av det kjedeligste ever. *Hjelper ikke til* |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Finnes det noe som helst verdt å finne på mellom Oslo og Stockholm?Jeg kjører den strekningen noen ganger i året, og den er kjip ja. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Finnes det noe som helst verdt å finne på mellom Oslo og Stockholm?Eller foresten Eskilstuna Zoo er jo verdt et besøk med de eneste hvite tigrene i Europa. Men da er man jo nesten fremme i Stockholm da. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
wizzzard
|
Dei har ikkje dei kvite tigrane lengre. Me var der i fjor, og då hadde dei solgt dei for ikkje så lenge sidan. :[
|
![]() |
|
|