Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Så feil kan man ta!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-11, 23:03   #21
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Så feil kan man ta!

Når omkretsen går opp går cupen ned

En D-cup i 80 er ikke det samme som en D-cup i 85 eller 70, størrelsen endrer seg.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:06   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den skal sitte stramt nok på ytterste hakket. Hvis man må ha den på innerste hakket i butikken, er omkretsen for stor. Når man har funnet en omkrets som funker, må man lete cup. Det er fantastisk når man finner noe som faktisk funker.

Gammel 22-03-11, 23:08   #23
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men en 85 FF har samme omkrets som en 85 D?

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:08   #24
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Den skal sitte stramt nok på ytterste hakket. Hvis man må ha den på innerste hakket i butikken, er omkretsen for stor. Når man har funnet en omkrets som funker, må man lete cup. Det er fantastisk når man finner noe som faktisk funker.

Og jeg som alltid har kjøpt ut i fra at de har sittet stramt på innerste hakk... Ja, der kan man se.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:24   #25
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Ja
Men i teorien, hvis du passer i den ene, skal du ikke ha sjans til å passe i den andre. Eller med andre ord - hvis den ene passer deg, vil den andre være veldig, veldig feil.

Du kan sjekke etpar småting som f.eks:
* pleier du å miste stroppene av skuldrene?
* har du "sprekk" (og ikke mellomrom) til langt oppå brystkassen?
* går bh-en opp bak ift foran?
* er det hud-mot hud under puppen på forsiden foran?
* Kan du stikke fingrene oppunder bh-en foran under puppen? Og hvis du kan det (hvis bh-en passer skal dette være omtrent umulig), har du "puppeheng" oppunder der?
* gnager bh-en i siden?
* er bh-en i det hele tatt ut fra overkroppen på forsiden? Altså overhodet i det hele tatt?
* kan du strekke bh-en i omkrets mer enn at du får innenfor en finger eller to? Bruker du bh-en på innerste hakk uten at den er temmelig stram?
* har du "rynker" i bh-cupen?
* går bh-stroppen ut fra kroppen over puppen? Altså den stroppen fra skulderen og ned - ligger den inntil eller 5cm uttafor liksom?
* hvis du tar stroppene av, siger bh-en nedover? Føler du at den ikke gir hold?
* må du bruke elastisk bh for å få
den til å passe, altså at en bh- i fast stoff i "din størrelse" ikke passer?
* "velter" du ut av bh-en? Må du stikke hånda innafor og "stappe puppen på plass"?
* får du "dobbeltpupp" - blir det en stram stripe tvers over puppen eller "bulker"?
* tyter puppen ut av bh-en under armen? Får ikke cupen med seg alt innunder armen?
* hva har jeg glemt

Alle de over tyder på at du har feil bh-størrelse

Sist redigert av m^2 : 22-03-11 kl 23:55. Årsak: kom på etpar til
Gammel 22-03-11, 23:42   #26
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Gratulerer! Jeg er riktignok ikke blitt målt, men har funnet ut via prøv-og-feil at jeg ikke er 75B, men nærmere 60F (eller 65 E, som jeg nå bruker på innerste hakk når de er nye). Men jeg er ikke 100% komfortabel med å plutselig ha pupper som kommer først inn i rommet når jeg ellers er spinkel.

Gammel 22-03-11, 23:44   #27
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Nei, det virker som om omkretsen også blir litt større når cupen øker.

Jeg har gått fra 70b til 70b. Halleluja!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:45   #28
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Oh my!

Jeg har defintivt feil bh størrelse ja.

Gammel 22-03-11, 23:46   #29
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Har du prøvd BH i lavere omkrets enn 70, da?

Gammel 22-03-11, 23:49   #30
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Du skal være fornøyd med at du har hatt bher som funker du. Nå sitter jeg i en av mine gamle, og jeg kan ikke fatte og begripe hvordan jeg kunne kjøpe den. Den er ikke stram på noe hakk, den er 5cm for vid. Cupen er imidlertid ikke så gal på denne her. De jeg har i 75a og b derimot.... pupp på vei over bord både her og der. Bare fordi jeg trodde det skulle være sånn.

Men jeg synes endel dyrere bh'er er vonde. Ikke fordi de sitter vondt, men på grunn av noe syntetisk i tøyet som klør. Det er irriterende og ikke alltid så lett å forutsi hvem som klør.

Gammel 22-03-11, 23:52   #31
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Har du prøvd BH i lavere omkrets enn 70, da?

Ja, jeg har 2-3 fra Change og Triumph. De er så stramme og vonde at jeg ikke bruker dem. Jeg foretrekker å kunne puste framfor å bli pushet noe særlig opp. (Og det er faktisk ikke sånn at vi alle har noe særlig ekstra pupp eller kopp å hente, altså. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:54   #32
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Noen illustrasjoner:
"quadra-boop" (= bulker/dette ut av)

Sist redigert av m^2 : 23-03-11 kl 00:00.
Gammel 22-03-11, 23:54   #33
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg har vært veldig nøye med å gå opp i cup og ned i omkrets de siste årene, men stroppene sklir stadig ned av skuldrene, det er et problem jeg opplever stadig vekk. Jeg har tolket det som at jeg må stramme stroppene mer, noe jeg ofte gjør. Jeg tror ikke jeg har spesielt smale skuldre.

Forøvrig er jeg nesten puppeløs, men likevel bruker jeg c-cup. Tidligere brukte jeg A, og kanskje B hvis jeg var litt vågal.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:55   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg må fikse litt. Jeg tror jeg må opp en størrelse i omkrets også jeg altså.
Men når jeg da skal gå opp fra 36F - hvordan blir det da, egentlig?

Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:57   #35
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er ikke sikker på det med omkretsen, men de er litt trange rundt for tiden. Det kan jo da på den annen side også skyldes at skåla seriøst ikke passer.

Går man fra 36F til FF eller går man til G forresten? Sånn når det er ganske mye forskjell, men ikke sånn at fingertesten feiler. (Dog er de vonde rundt fordi de er for stramme, og gnager som fy i siden.)

Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 00:02   #36
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Ja
Men i teorien, hvis du passer i den ene, skal du ikke ha sjans til å passe i den andre. Eller med andre ord - hvis den ene passer deg, vil den andre være veldig, veldig feil.

* har du "sprekk" (og ikke mellomrom) til langt oppå brystkassen?
* går bh-en opp bak ift foran?
* er det hud-mot hud under puppen på forsiden foran?
* Kan du stikke fingrene oppunder bh-en foran under puppen? Og hvis du kan det (hvis bh-en passer skal dette være omtrent umulig), har du "puppeheng" oppunder der?
* gnager bh-en i siden?
* er bh-en i det hele tatt ut fra overkroppen på forsiden? Altså overhodet i det hele tatt?
* kan du strekke bh-en i omkrets mer enn at du får innenfor en finger eller to? Bruker du bh-en på innerste hakk uten at den er temmelig stram?
* har du "rynker" i bh-cupen?
* går bh-stroppen ut fra kroppen over puppen? Altså den stroppen fra skulderen og ned - ligger den inntil eller 5cm uttafor liksom?
* hvis du tar stroppene av, siger bh-en nedover? Føler du at den ikke gir hold?
* må du bruke elastisk bh for å få
den til å passe, altså at en bh- i fast stoff i "din størrelse" ikke passer?
* "velter" du ut av bh-en? Må du stikke hånda innafor og "stappe puppen på plass"?
* får du "dobbeltpupp" - blir det en stram stripe tvers over puppen eller "bulker"?
* tyter puppen ut av bh-en under armen? Får ikke cupen med seg alt innunder armen?
* hva har jeg glemt

Alle de over tyder på at du har feil bh-størrelse

Å himmel!
Noen må på seriøs puppeholderjakt, skjønner jeg.
Takk!

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 00:04   #37
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har vært veldig nøye med å gå opp i cup og ned i omkrets de siste årene, men stroppene sklir stadig ned av skuldrene, det er et problem jeg opplever stadig vekk. Jeg har tolket det som at jeg må stramme stroppene mer, noe jeg ofte gjør. Jeg tror ikke jeg har spesielt smale skuldre.

Forøvrig er jeg nesten puppeløs, men likevel bruker jeg c-cup. Tidligere brukte jeg A, og kanskje B hvis jeg var litt vågal.

Kanskje du kan prøve en annen fasong? En balconette har f.eks stroppene ut mot skuldrene, mens en full cup bra har stroppene i midten
Jeg har perioder hvor alt rauser av, og perioder hvor alt sitter som støpt uten at jeg egentlig aner hva som er forskjellen Og jeg er IKKE smalskuldret, men liker balconette.

Gammel 23-03-11, 00:08   #38
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror jeg tester 36G jeg. :mememe:

Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 00:10   #39
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Jeg har liksom ikke helt skjønt forskjellen på FF og G jeg
Men i ditt tilfelle skulle jeg tro både omkrets og cup endres av helt, eh, forutsigbare grunner Skulle man ikke tro ting blir i endring en stund fra nå av da? Så det er både omkrets og cup som rører litt på seg? (shoppe billig på ebay...)

Gammel 23-03-11, 09:07   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg bruker 65 i omkrets og finner det veldig sjelden, de jeg har funnet har vært for dyre for meg. Så jeg går med 70 og det innerste hakket. Men jeg må ha meg en ordentlig god BH snart, så jeg får ta en runde i sommer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.