Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bursdag - kresne unger?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-11, 11:26   #28
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Man bør huske på at en del barn er ikke kresne fordi de mener å være vrange, eller fordi foreldrene har feilet. For mange er det reell angst for mat og smaker. Jeg kjenner jeg blir litt irritert av at så mange mener det bare er å si "da får du ha det så godt". Det kan man si til barn som kun ønsker å være vrange, og ikke til de som er oppriktig bekymret.

Jeg var som sagt VELDIG kresen som barn, og det var ikke fordi jeg ville det. Det at folk ga beng og dyttet på meg ting jeg ikke visste hva inneholdt og som jeg ikke hadde smakt hjemme i omgivelser hvor det var mer ok å pirke i maten, gjorde det hele bare verre.

Jeg syntes ikke en bursdag som skal være en hyggelig anleding for alle, er dagen å skulle "oppdra" andres barn ved å gi beng i at det utrykker at det ikke liker noe. Det er ikke å være hyggelig, verken om man er sånn mot barn eller voksne. Om man ikke kan ha noe annet liggende, så har man da et brød og noe pålegg liggende, så barnet som ikke har spist noe kan få det etter at de andre har spist pølser?

Det er kanskje uhøflig å si "æsj" og "liker ikke", men det er jammen meg ikke mye høflig å si "da får du ha det så godt" heller. Jeg har syntes det har vært viktig at små gjester trives hos oss, og da tar jeg slike små hensyn uten at det gjør meg noe egentlig. Vi kan ha alt på vår måte alle de andre dagene.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:27.