Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Våren har kommet til Trøndelag

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-11, 23:10   #21
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Våren har kommet til Trøndelag

Leste i et prospekt i dag: "Noen taksteiner er ødelagte. De blir skiftet hvis snøen forsvinner".

Gammel 26-03-11, 23:10   #22
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bor helt nord i Trøndelag og her har det snødd no djevelsk de siste dagene. Jeg har gjensnødde stuevinduer og snø som rekker over hodet mitt på plena, så her kan jeg bare drømme om vår enda.

Gammel 26-03-11, 23:26   #23
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jaja, det positive er vel at det blir karskrenn selv om påska er sein i år.

Jeg dro (ja, dro) vogna fra den ene enden av Møllenberg til den andre idag. Oppi den var det storebror på 15 kilo, en bag, en sekk og reisesenga. Det var litt av en treningsøkt, så aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 00:31   #24
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Ja, nå får det jaggu være nok snart! Bare så vidt jeg fikk opp garasjeporten så jeg kunne hente ut snøskuffa igjen (den var satt inn for sommeren ), slik at jeg kunne måke i over en time. Blir sterk av måkinga, da.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 00:52   #25
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner bare ikke at der bruker energi på å irritere dere over noe som man ikke kan gjøre noe med? Mars er jo vinter i Trøndelag, det vet jo alle. Selv om det er den første vårmåneden.

Jeg synes forresten at det er bedre med skikkelig vinter enn sånn halvveis vår. Nå kan vi kjøre mere slalom (ja, jeg sier det), noe vi liker stort, store som små

Gammel 27-03-11, 01:00   #26
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Ja, nå får det jaggu være nok snart! Bare så vidt jeg fikk opp garasjeporten så jeg kunne hente ut snøskuffa igjen (den var satt inn for sommeren ), slik at jeg kunne måke i over en time. Blir sterk av måkinga, da.

Vi får se det positive i denne hersens snøen...vi får god trening...

Jeg sitter og kjenner på muskler jeg ikke ante eksisterte i armene mine nå, og jeg tar snøen med snøfreser...

Snøen som har dalt nå er våt og tung, og når den i tillegg kommer ned med god hjelp av sterk vind, så blir den en smule hardpakket. Snøfreseren vår er i overkant stor for meg på slik snø. Den blir rett og slett for tung for meg, og den vil bare gå oppå snøen, noe som resulterer i at jeg må bruke makt for å få den ned.

Og hvorfor i svarte skal all snøen komme når mannen er ute på jobb? Neste vinter så leier jeg inn en stand-in...

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 09:44   #27
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Jeg skjønner bare ikke at der bruker energi på å irritere dere over noe som man ikke kan gjøre noe med? Mars er jo vinter i Trøndelag, det vet jo alle. Selv om det er den første vårmåneden.

Jeg synes forresten at det er bedre med skikkelig vinter enn sånn halvveis vår. Nå kan vi kjøre mere slalom (ja, jeg sier det), noe vi liker stort, store som små

Jeg er forsåvidt enig, og dersom det hadde vært vinter hele tiden så hadde jeg ikke brydd meg. Men her har hele vinteren vært helt grusom(og jeg pleier IKKE bli værsyk sånn egentlig). I det ene øyeblikket har vi vinter, for så i neste øyeblikk så er det regn og mildt, for så i neste øyeblikk så kaldt at vi ikke kommer oss ut. Og sånn har nu dagan gått.

Gammel 27-03-11, 13:32   #28
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er egentlig enig med deg. Normalt sett syns jeg det er bortkastet energi å irritere seg over været når man bor i Trøndelag. Men i år har vinteren vært så utrolig lang og kald, og forrige uke fikk mildvær og regn meg til å tro at vi kanskje snart kunne se hestehov i solhellinger. Platten var tørr, ungene begynte å mase om å finne fram syklene og så har vi plutselig et hav av snø! At det kommer et snøfall eller ti i løpet av mars må man jo regne med, men det er som oftest mengder som forsvinner etter en formiddag med sol, ikke "metervis" som nå. Ikke er det lenge igjen av mars heller, det er straks april. Og det er virkelig en vårmåned også i Trøndelag. Så jeg forbeholder meg retten til å irritere meg over manglende vår.

Gammel 27-03-11, 13:53   #29
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi måtte grave ut bilen vår i går. Da hadde den kun stått der i 10 timer eller noe. Vi bor en liten spasertur fra Trondheim sentrum.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 15:31   #30
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å himmel, dere har min dypeste medfølelse.

Gammel 27-03-11, 15:54   #31
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kan jo gå på ski: http://www.adressa.no/nyheter/trondh...d5bc3aa0b0%2C0

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 16:22   #32
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Vil ikke helt kalle dette vår...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg stua.jpg (43,4 KB, 38 visninger)
Gammel 27-03-11, 16:25   #33
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg misunner ikke sokkelbeboeren vår...hun har en gedigen jobb når hun kommer hjem, nemlig å grave frem bilen...

Prøvde å frese unna endel til henne, men det var så mye og så våt snø at freseren fikk forstoppelse...

Gammel 27-03-11, 16:35   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg kan ta et tilsvarende bilde fra hagen vår i løpet av næreste tid, tror jeg seriøst at jeg begynner å grine.

Gammel 27-03-11, 16:49   #35
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal på slalomtur til Åre i helga, så masse snø er bare digg

Gammel 27-03-11, 19:41   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 19:43   #37
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Jeg skal på slalomtur til Åre i helga, så masse snø er bare digg

I Åre kan det være så mye snø det vil for meg, men det trenger da ikke lave ned her av den grunn vel

Gammel 27-03-11, 19:44   #38
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Vil ikke helt kalle dette vår...

God isolering?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 00:34   #39
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Stakkars dere. :Trøsteklem:

Gammel 28-03-11, 00:45   #40
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Isbjørn: Vi er jo vant til et siste pust av vintervinter, men dette tar kaka altså.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.