Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Et likestilt brøl

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-11, 14:39   #81
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et likestilt brøl

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg fikk litt følelsen av at du sto sammen med karene og himlet med øynene over de schtøgge ubarberte Ottarkjerringene som bare vil tvinge menn i kne.

Interessant, da har du lest mye mellom linjene, hvor det som kjent ikke står noen ting.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 18:54   #82
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

For at vi skal bli likestilte må flere damer innse at permisjonen ikke tilhører mor, men er foreldrenes på deling. Det er ikke alle menn som ikke tar permisjon som ikke vil, eller som har en sjef som setter ned foten.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 19:10   #83
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns ikke det høres ut som om han føler seg fanget, jeg? Mer at han vil ha litt anerkjennelse for at han (og mange andre) faktisk har tatt et valg som har kostet. Og ikke bli brølt til mer og å gjøre MERMERMER.

Det kommer litt an på om det skjer hjemme hos han eller på overordnet plan. Det er klart at han gjør det han skal gjøre. Likestilt i hodet er han dog ikke, for han gir ganske kraftig uttrykk for at dette ikke er naturlig for han, han føler seg fanget, tilsidesatt og kastrert.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns Østli rett og slett misforstår litt. Han føler seg fanget, og mener grunnen er likestilling. Jeg føler meg også fanget innimellom, og tenker på alle de tingene jeg gjorde da jeg var 25 og barnløs, men jeg legger ikke skylda på mannen min. Det virker som han ikke tror at kvinner også har urealiserte drømmer, drømmer som forhindres av familieliv, og som av og til gir en lyst til å skrike.

Dette tror jeg du har veldig rett i. Det gjelder både kvinner og menn. Forskjellen er at kvinner alltid har hatt det sånn, mens dette er nytt for menn. Og at vi fremdeles ikke er så likestilte at det er en selvfølge for begge kjønn, menn kan fremdeles velge bort dette og forventer ros for å være like delaktige som kvinnene i familien. Sånn sett er det ikke helt sant at følelsen av å føle seg fanget for menn ikke har noe med likestilling å gjøre. Fordi det ikke er så mange år det var helt normalt å forvente at det alltid var en mamma hjemme som tok seg av alt det praktiske og mannen sto mer fritt. Følelsen av å være fanget er nært relatert til å ta ansvar for barn og er på ingen måte uproblematisk for alle kvinner heller. Bare mer kjent.

Gammel 28-03-11, 22:08   #84
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg satt igjen med en litt ekkel følelse av at han sliter i ekteskapet, og kommer med offentlige stikk. For på samfunnsnivå stemmer jo ikke det han sier. Og jeg gir ham såpass mye cred at jeg tror han skjønner at selv om han er tilsynelatende likestilt, så er ikke verden det. Jeg skriver "tilsynelatende" fordi jeg syns han med uttalelsene sine beviser at ikke hans familie heller er likestilt, selv om de er det utenpå.

Usj, den følelsen fikk jeg også. Jeg syntes det var ubehagelig å lese en del av innlegget fordi det føltes ... vel, privat, i grunnen.

Gammel 29-03-11, 10:46   #85
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns svaret til Lorentzen var godt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 10:48   #86
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kunne ikke vært mer enig.

Gammel 29-03-11, 10:52   #87
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig. Skikkelig bra! Heia Jørgen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 10:56   #88
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han må ha lest her inne, tror jeg.

Gammel 29-03-11, 11:00   #89
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sabla bra skrevet av Lorentzen ja.

Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 11:00   #90
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Han må ha lest her inne, tror jeg.

Ja, jeg tipset ham under forrige fredagslunsj.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 11:02   #91
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men nedslående kommentarer han får.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 11:04   #92
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stakkar, han lider under Hjernevask-skandalen ennå i folkets bevisshet.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 11:06   #93
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sluttet å lese kommentarfelt i avisene. De tiltrekker seg omtrent utelukkende bitre, uintelligente, sure og selvgode duster.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 11:10   #94
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sluttet å lese kommentarfelt i avisene. De tiltrekker seg omtrent utelukkende bitre, uintelligente, sure og selvgode duster.

Det er sant. Man blir fullstendig desillusjonert og misantropisk hvis man leser for mye av slikt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 29-03-11, 11:19   #95
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Avvæpnende, saklig og to the point. Bra, Lorentzen!

Gammel 29-03-11, 11:43   #96
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er vel denne Lorentzen fullstendig ødelagt av "hjernevask" i mitt hode, men har gjort et meget godt forsøk på gjenoppretting her.

Kommentarfeltene i avisene leses for underholdning; ikke for å bli informert og opplyst.

Gammel 29-03-11, 15:29   #97
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Dette oppsummerer forsåvidt mitt syn på saken. Det kunne like gjerne vært meg som skrev det Østli har skrevet, men jeg mener ikke det har noe med kjønn å gjøre.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 15:39   #98
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Dette oppsummerer forsåvidt mitt syn på saken. Det kunne like gjerne vært meg som skrev det Østli har skrevet, men jeg mener ikke det har noe med kjønn å gjøre.

Jeg likte innlegget du linker til her. Virkelig bra.

Skulle ønske jeg hadde skrevet det selv. Go Wanda!

Gammel 29-03-11, 15:41   #99
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk helt enig, jeg blir bare deppa når jeg leser det. Så mange bitre og sinte menn, for det er mange menn. Jeg håper ikke de er så mange som jeg får følelsen av, bare at det er noen få med fryktelig mye debatteringstid.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 15:43   #100
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Ja, hun har noen gode poenger.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.