|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Må barn ha pass som legitimasjon på flyreiser innenlands?Barnets pass er utgått, og i påsken skal vi fly til Bergen. Jeg vet at Norwegian forlanger pass som legitimasjon på flyreiser ut av landet, selv til land der pass ikke er nødvendig, men gjelder samme regel innad i Norge?
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Må barn ha pass som legitimasjon på flyresier innenlands?Vi har aldri måtte vise legitimasjon for Knotten på innenlands flyreiser.
|
|
|
#3 |
|
I endring
|
Sv: Må barn ha pass som legitimasjon på flyreiser innenlands?Kan vel kansje risikere å måtte det ved gaten om dere har sjekket inn bagasje på barnet.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Må barn ha pass som legitimasjon på flyreiser innenlands?Da har dere fløyet Norwegian, Ru? De er tydeligvis litt zpezielle på det der.
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Må barn ha pass som legitimasjon på flyreiser innenlands?Vi har fløyet både Norwegian og SAS, ja. Både til Gardemoen og Rygge.
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Må barn ha pass som legitimasjon på flyreiser innenlands?
Fra Norwegian sine sider.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Høh, se der ja! Før har det stått at de må ha legitimasjon om de skal ut av Norge. Takk, da tenker jeg ikke mer på passet!
|
|
|
#9 |
|
intro
|
Sv: Må barn ha pass som legitimasjon på flyreiser innenlands?Uansett vil jeg tro at et utgått pass ville ha vært gyldig som legitimasjon innad i Norge.
|
|
|
|
#10 |
|
I endring
|
Sv: Må barn ha pass som legitimasjon på flyreiser innenlands?Legitimasjon for innenlands reiser er knyttet til bagasjen for voksne også, ingen innsjekket bagasje ingen vits i å ha legitimasjon.
|
|
|
#11 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Må barn ha pass som legitimasjon på flyreiser innenlands?Barnet trenger ikke pass, men husk allikevel på at pass (for egen del) egentlig og faktisk er eneste gyldige og godkjente legitimasjon også her hjemme i Norge. For egen del er det alltid lurt å ha med pass dersom det skulle komme spørsmål knyttet opp mot legitimasjon.
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Må barn ha pass som legitimasjon på flyreiser innenlands?Absalone, for egen del går jeg aldri uten legitimasjon med bilde, og hvertfall ikke når jeg flyr. Bankkort uten bilde er jo ikke legitimasjon på noe som helst vis. Så vidt jeg vet så er det ikke kun pass som er gyldig legitimasjon i Norge, bare eneste gyldige norkse legitimasjon i utlandet. I Norge er vel også bankkort med bilde og sertifikat gyldig.
|
|
|
#13 |
|
heimføing
|
Sv: Må barn ha pass som legitimasjon på flyreiser innenlands?Pip har reist med fly flere ganger årlig i åtte år, og har aldri vist noen leg. ved innenlands flyreiser. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
www.bomulls.no
|
Jeg gjør ikke det jeg heller, normalt sett. Som sagt har jeg førerkortet med bilde, og det er nylig at bilde ble fjernet fra bankkortet mitt, så det tenkte jeg ikke på engang da jeg var ute og fløy sist. Fort gjort, men det gikk heldigvis greit. :nikke:
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Må barn ha pass som legitimasjon på flyreiser innenlands?Det virker både deilig å skummelt å ha alt samlet i ett kort. Jeg kan tenke meg at opplevelsen din var stressende, Absalone! Jeg blir litt stresset av å fly i utgangspunktet, så jeg hadde nok fått småpanikk om noe slikt hadde skjedd meg.
|
|
|
#16 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Må barn ha pass som legitimasjon på flyreiser innenlands?Da er vi to, dvs. jeg blir automatisk noen hakk stressa når jeg skal ut og reise, uansett hvor jeg skal og med hvem - jeg må alltid ha god tid, dobbeltsjekker ørten og fjørten ganger osv., så ja, jeg fikk litt småpanikk ...men smilte så pent, så fiksa det seg vettu.
|
|
|
#17 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må barn ha pass som legitimasjon på flyreiser innenlands?København August 2007 fikk vi irettesettelse fra SAS ved gaten, fordi jenta vår på ni mnd ikke hadde pass, eller legitimasjon. "Ok, for denne gang".
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Må barn ha pass som legitimasjon på flyreiser innenlands?LoneLone, det skal jeg gjøre.
|
|
|
#19 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må barn ha pass som legitimasjon på flyreiser innenlands?Mine barn har aldri vist legitimasjon av noe slag. Jeg tror ikke voksene trenger heller hvis de har sånn fingeravtrykk-greie? Eldste måtte bruke den en gang fordi min finger ikke virket. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
bits and pieces
|
Sv: Må barn ha pass som legitimasjon på flyreiser innenlands?Vi fikk også vite at vi ikke trengte pass i 2007 når vi fløy innad i Norden. Men jeg nektet å dra noen som helst plass uten et bevis på at ungene var mine så vi ordnet nå pass uansett.
|
|
![]() |
|
|