Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Svineinfluensa - er du bekymret nå da?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Bekymret for svineinfluensaen?
Ja, jeg er bekymret for meg og mine - og vi har ingen kroniske sykdommer 22 12,79%
Ja, jeg er bekymret for meg og mine - og vi har kroniske sykdommer 30 17,44%
Nei, jeg er ikke bekymret - og vi har ingen kroniske sykdommer 95 55,23%
Nei, jeg er ikke bekymret - og vi har kroniske sykdommer 25 14,53%
Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-10, 12:02   #181
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?

Herregud, jeg trodde du mente "onset" som i den fæle, fæle forkortelsen for "åndssvak" som ble brukt en del før. Ikke det engelse "onset", som i "start".

Jeg ble veldig her jeg satt.

Men lest om igjen: Det er sant det du sier. Og det er selvsagt utfordrende at man har begrensede midler til helt uavhengig forskning. Også fordi sentrene som har kompetanse på dette også gjør mye forskning med midler for legemiddelfirmaene. Det er nesten ingen som egentlig ER helt uavhengige.

Gammel 27-08-10, 18:36   #182
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var hemmelig hvem som satt i komittéen til WHO nettopp fordi man ikke skulle utsette dem for mulig press. WHO visste jo hvem de var, og de visste hvilke tilknytninger de hadde til legemiddelindustrien.

Jeg må bare si, det er virkelig ikke slik at en industri har noen form for påvirkningsgrad på eksperter fordi om de er brukt til rådgivning. Trust me.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:48   #183
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, ikke bekymret. Og tok den i fjor...
Det som bekymer meg er om jeg mulig har fått bivirkning..? Har vert skrekkelig trøtt siden jeg tok den, men jeg har liksom skyldet på andre grunner.... Men begynner nå å lure litt.. :vet ikke:

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 09:10   #184
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Bare et fåtall av de som ble syke hadde svineinfluensa:

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3823518.ece

Gammel 23-09-10, 11:43   #185
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Det var da en litt for enkel konklusjon av tallene presentert i artikkelen.

De snakker om tall fra august og september, ikke fra den store bølgen i slutten av oktober.

I novebmer var fortsatt bare 4 av 10 prøver positive. Vi hadde den i november, med positivt prøvesvar.

http://www.vg.no/helse/svineinfluens...artid=10027608

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 17:21   #186
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Flere har vurdert pandemihysteriet, iscenesatt av helsemyndighetene og mediene i fjor:

http://www.vg.no/helse/svineinfluens...artid=10033733

Gammel 15-12-10, 11:12   #187
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

300 ble alvorlig syke:

http://www.vg.no/helse/svineinfluens...artid=10028003

Gammel 15-12-10, 11:21   #188
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

300 ble alvorlig syke:

http://www.vg.no/helse/svineinfluens...artid=10028003

Ja, det er saker som er meldt inn, det er langt i fra avgjort om de har hatt sammenheng med vaksinen. Så jeg skjønner ikke helt hvor du vil?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 11:24   #189
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Jeg la bare til en link med en artikkel i tråden. Har ingen målsetninger om å overbevise noen

Gammel 15-12-10, 11:33   #190
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke dette er skremmende tall.

Helt klart at mye kanskje kunne ha vært gjort annerledes, men en må se ting i lys av at det ble rapportert om dødsfall verden rundt, og at man ikke helt så rekkevidden av det.

At det er 300 stk som har tatt vaksinen som også har hatt ulike helsemessige problemer er jo ikke så overraskende med tanke på hvor mange som tok vaksinen. Det må et MYE høyere tall til for å overbevise meg om at vaksineringen var et feilgrep.

Gammel 15-12-10, 11:38   #191
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Men vi kan vel enes om at de som f.eks spontanaborterte muligens burde latt være å ta den?

Gammel 15-12-10, 11:50   #192
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Men vi kan vel enes om at de som f.eks spontanaborterte muligens burde latt være å ta den?

En spontanabort er en så sannsynlig hendelse at det at det skjedde noen aborter hos de vaksinerte etter (ikke på grunn av, det vet vi ikke noe om) vaksinasjonen, var forventet.

Så nei, jeg mener ikke at de som spontanaborterte burde latt være å ta vaksinen. De fulgte anbefalingene som ble gitt utfra at risikobildet var høyere ved å bli utsatt for sykdommen enn å ta vaksinen, og det at de spontanaborterte endrer ikke på det.

Gammel 15-12-10, 11:51   #193
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det kan vi ikke, så lenge det ikke er påvist noen som helst linkmellom spontanaborten og vaksinen.

"Har ingen målsetninger", du liksom.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 11:52   #194
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vet vi at det er en link mellom vaksinen og spontanabort da? Det er en ganske høy prosentandel av påbegynte svangerskap som ender med SA altså. Jeg har lest alt fra 25-50 %.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 11:53   #195
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

En spontanabort er en så sannsynlig hendelse at det at det skjedde noen aborter hos de vaksinerte etter (ikke på grunn av, det vet vi ikke noe om) vaksinasjonen, var forventet.

Så nei, jeg mener ikke at de som spontanaborterte burde latt være å ta vaksinen. De fulgte anbefalingene som ble gitt utfra at risikobildet var høyere ved å bli utsatt for sykdommen enn å ta vaksinen, og det at de spontanaborterte endrer ikke på det.

De kunne jo selvsagt ha vært smarte og vaksinert seg mot spontanabort i forkant da.

Gammel 15-12-10, 12:01   #196
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

De kunne jo selvsagt ha vært smarte og vaksinert seg mot spontanabort i forkant da.

Mente du ikke å diskutere ordentlig?

Gammel 15-12-10, 12:22   #197
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 12:32   #198
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Mente du ikke å diskutere ordentlig?

Åpenbart ikke (denne gangen heller...)

Gammel 04-01-11, 22:27   #199
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Nytt oppslag om dette:

http://www.dagbladet.no/2011/01/04/n...ensa/14939474/

Gammel 29-03-11, 19:16   #200
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Svenske helsemyndigheter fraråder svineinfluensavaksine til barn:

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7568129

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.