Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

17-maiklær til store gutter?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-11, 00:11   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17-maiklær til store gutter?

Ja, jeg er litt tidlig ute, men jeg kom på at jeg ikke har pentøy til ungene. Det jeg lurer på er egentlig om det er noe håp for å få på en sånn bunadslignende festdrakt på en tredjeklassing eller om jeg bør tenke alternativt? (Han her bruker ikke ha så sterke meninger om klær, men han liker ikke å skille seg veldig ut). Hva har deres gutter brukt i den alderen?

Gammel 31-03-11, 00:13   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17-maiklær til store gutter?

Min tredjeklassing gikk over til Obs dress i fjor. Han digger den og bruker den så ofte han kan.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 00:14   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså billig 5-delt dress fra Obs.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 00:14   #4
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har det vært uaktuelt med festdrakt i den alderen hvertfall. De bruker penbukse og skjorte.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 00:16   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mini har dressbukse, skjorte, vest og slips m/pen jakke til.
Bunad eller "gamle klær" som han kaller det, er HELT uaktuellt..

Gammel 31-03-11, 00:19   #6
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dress ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 00:22   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, jeg liker ikke dress på gutter under konfirmasjonsalder, jeg synes de blir så innmari stive og formelle i det, liksom som om de skal i bryllup eller begravelse. Blazer og bukse kunne vært noe dog. Jeg lurer på om det er mulig å finne, jeg så etter det i fjor uten hell.

Gammel 31-03-11, 00:26   #8
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne er opp til str 9-10 år (www.plentii.no)

Og denne str 140: (www.babycare.no)

9-10 år (www.nameit.com)

Sist redigert av Liljekonvall : 31-03-11 kl 00:39.
Gammel 31-03-11, 00:26   #9
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Eldsten min, som går i 5., har til nå bare villet gå i "bunad"/festdrakt til 17. mai, men jeg ser at han er omtrent alene på trinnet om det. De fleste velger dress/kul skjorte og bukse.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 00:29   #10
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Her har de knallfine drakter, men de er ganske dyre tror jeg. Om du får gutten til å gå i festdrakt, så er jo det kjempestilig

http://www.kidsofnorway.com

Gammel 31-03-11, 00:30   #11
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Huff, jeg liker ikke dress på gutter under konfirmasjonsalder, jeg synes de blir så innmari stive og formelle i det, liksom som om de skal i bryllup eller begravelse. Blazer og bukse kunne vært noe dog. Jeg lurer på om det er mulig å finne, jeg så etter det i fjor uten hell.

Er forsåvidt enig

Gammel 31-03-11, 00:41   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg må innom zara og se om de har dette tror jeg:

Gammel 31-03-11, 00:46   #13
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Det var stilig, Katta

Gammel 31-03-11, 10:50   #14
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her går guttene i første klasse, men vet allerede hva slags klær de vil ha.
Ifjor hadde de jeans,skjorte og v-genser.
I år blir det også jeans, tror jeg, skjorte, hatt og tøysko.
Utgangspunkt i turkisrutete sko og hatt fra HM.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 11:00   #15
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kutter bunad i år og trår til med tøffeklær på 17. mai selv om jeg elsker bunader.
Det blir dette.

Denne buksa fra PompDeluxe

En av disse skjortene fra Virrevapp. Har ikke bestemt meg helt enda, har kjøpt begge og må prøve på hvem som blir finest.

Svarte converse eller muligens et par mørk grå og røde basketsko som jeg også har kjøpt om vi velger rød skjorte. :matcheguri:

Og denne jakka fra H&M

Gammel 31-03-11, 11:19   #16
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Nin, den buksa skal mine gutter ha 17.mai også, om jeg rekker å få dem!!

Pen/tøff skjorte på mellomste.
Eldste skal ha pen, hvit, tynn genser og tøff cardigan.
Så blir det Vans sko.

Bunad utgår her i alle fall.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 11:46   #17
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde aldri fått på Herremannen festdrakt. I fjor hadde han nye sko, ny røff dongeribukse, skjorte og skinnjakke. Jeg regner med at det enten blir noe lignende eller dress i år. Det er han som vil ha dress, da - jeg holder igjen fordi det er så lite anvendelig. Han har dressbukse og skjorte (rosa), så jeg trenger forsåvidt bare kjøpe jakke. Får se.

Gammel 31-03-11, 11:53   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du får fremlegge matrosdress som alternativ, Katta.

Over til alvor, mitt barn har heller aldri hatt veldig sterke meninger om klær, men bunadsliknende saker gir ham panikk i blikket. Det samme gjør dress, og jeg er selv ikke begeistret for dress på barn. Vi har kjørt slacks, pen kortermet skjorte over pen genser og nye sneakers.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 11:54   #19
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Bunad utgår her også. Mine to gutter ville aldri ha prøvd bunad.
De er knalltøffe i like dresser og de får masse skryt av både kompiser og voksne. Dress er flott.
De har hatt dress fra Cubus og de har nå dress fra Obs. Kult med vest til og den har de brukt masse i bursdager.

Gammel 31-03-11, 12:30   #20
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du får fremlegge matrosdress som alternativ, Katta.

Over til alvor, mitt barn har heller aldri hatt veldig sterke meninger om klær, men bunadsliknende saker gir ham panikk i blikket. Det samme gjør dress, og jeg er selv ikke begeistret for dress på barn. Vi har kjørt slacks, pen kortermet skjorte over pen genser og nye sneakers.

Trosmadress!!

Min 2001-gutt elsker å gå i dress, og dersom han vil ha på seg det har vi mørk dress i skapet, ellers går vi for ny dongeri og pen jakke. Den lyse blazeren var blitt kort på ermene så jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.