|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan tolker du dette?Og der så jeg at jeg skulle hatt komma.
|
|
|
#62 |
|
trenger lading
|
Sv: Hvordan tolker du dette?
Tja...
|
|
|
|
#64 |
|
flisespikker
|
Jeg får litt samme vibber som med
|
|
|
#66 |
|
Glamorøs
|
Ja, men det er jo noen som avslutter hver bidige setning slik.
|
|
|
#67 |
|
flisespikker
|
Jepp. Og da får jeg ofte litt sånn følelse av alt de skriver.
|
|
|
#68 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#69 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvordan tolker du dette?Jeg avslutter setninger med "..." når jeg enten er litt usikker eller vil la setningen henge litt i lufta.
|
|
|
#70 |
|
heimføing
|
Sv: Hvordan tolker du dette?Jeg kom på at jeg har sett noen bilannonser på finn med utropstegn bak hver setning. Nå fant jeg fram til forhandleren igjen og ser at enten har selgeren sluttet, eller så har han lært seg punktum. Men slutten på teksten står igjen i alle annonsene (standard klipp-og-lim fra tidligere).
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvordan tolker du dette?Hvordan jeg ville tolket den der, er helt avhengig av hvem som skriver det og i hvilken sammenheng. Jeg kjenner mange som har et ganske ubevisst forhold til både rettskrivning og tegnsetting, og hvis det var en av dem, så ville jeg bare tenkt at det var et ønske om en fin dag.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#73 |
|
bygger
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
![]() ![]() |
Enn bilannonser med BARE STORE BOKSTAVER? |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Shake it out!
|
Om jeg skulle tolke det som noe annet enn dårlig tegnsetting, som Skilpadda sa, så måtte det blitt noe sånn. For akkurat den varianten av tre prikker etter sentingen.
|
|
|
#75 |
|
Passiv
|
"Gled deg til du kommer hjem..."! |
|
|
|
#76 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Trøndelag.
![]() |
Sv: Hvordan tolker du dette?Det kommer litt an på hvem det er som skriver setningen, tror jeg. Er den en peron med lavere interesse for sin egen formulering så kan "..." godt forekomme, ofte i upassende sammenhenger.
|
|
|
|
#77 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvordan tolker du dette?Nå må dere huske mellomrom foran ellipsene deres, da!
|
|
|
|
#78 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer fullt ut |
|
|
|
|
|
#79 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan tolker du dette?... eller enda verre: ..... tolker jeg egentlig som om personen er usikker eller ikke mener det hun skriver, men siden det er så utbredt har jeg begynt å forstå at det egentlig ikke betyr noe som helst annet enn et punktum for mange. Jeg retter ...... i elevtekster, det er noen som strør prikkene vilt rundt seg. Elevene får beskjed om at ... er greit en sjelden gang dersom det skal signalisere tankestrøm eller usammenhengende tale. Tegnet heter utelatelsestegn, vel? Det passer ikke i saklitterære tekster som regel.
|
|
|
#80 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvordan tolker du dette?Leste akkurat at en FB-venn har fått denne som kommentar til statusen sin: "Gøy på byen i går ..."
|
![]() |
|
|