Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lage mat i aluminiumsformer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-11, 17:03   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Lage mat i aluminiumsformer

Jeg tenkte jeg skulle lage endel lasagne og ha i fryseren.
Kan jeg fint lage det i aluminiumsformer og så legge det i fryseren når det har blitt kaldt?
Ble plutselig litt usikker.

Gammel 02-04-11, 17:05   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage mat i aluminiumsformer.

Svigermos lager sausen og kjøttet, legger det lag på lag med pastaplater, og slenger det i fryseren uten osten på toppen.

Det er ikke aluminiumsformer da, men det skal jo gå helt greit tenker jeg.

Når hun tar dem opp, går de rett i ovnen en times tid, og så slenger hun ost på toppen og steker den til den smelter.

Gammel 02-04-11, 17:08   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage mat i aluminiumsformer

Det går helt fint. Vi lager mange slike formretter helt frem til siste trinn, dvs vi steker ikke før frysing. Lasagne og fiskegrateng.

Gammel 02-04-11, 18:08   #4
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lage mat i aluminiumsformer

Ahh, så jeg bare lager det, avkjøler det og tar formene i fryseren uten å steke.
Da er det bare sette i gang etterpå da jo.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:38.