Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan jeg bruke en SMART-posteske på nytt igjen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-11, 14:59   #21
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan jeg bruke en SMART-post eske på nytt igjen?

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Avsporing: Jeg synes Posten burde oppfordre til gjenbruk ved å ha lavere pris for å sende en brukt Smartposteske enn prisen for å kjøpe en ny.

De gjør det allerede.

Klippet fra posten.no:

Gjenbruk
Smartpost eskene er av god kvalitet og egner seg godt for gjenbruk.

Gjenbruk Liten eske: Pris som for Liten eske
Gjenbruk Medium, Stor eller Ekstra stor eske: Pris som for Medium Eske

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 15:09   #22
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal gjenbruke en smarteske i dag, jeg. Aldri vært noe problem før. Vi har pib her.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 16:51   #23
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

På mitt postkontor er de ikke så happy for gjenbruk av smartpostesker. Visstnok må de bruke lapper for egenemballert smartposteske. Disse koster 125,- Sender man da en billigere eske, må de fylle ut et skjema for å dekke mellomlegget.

Ikke spør meg hvorfor de ikke kan bruke lapper (hva heter de - dere skjønner hva jeg mener) for korrekt eskestørrelse.

Vel, de er greiere enn postansatte jeg har truffet på, de regner nemlig gjenbruk av smartpost som egeneballert norgespakke, punktum. Så sender du en billigere eske... ja så betaler du uansett for egenemballert pakke. (og den er billigst 160 kr. Hvordan finner du smartbokser under 125 forreten, den billigste koster jo 130...)

Om det pegasus skriver; det må enten være innført etter sist jeg gjenbrukte en eske, eller så har ikke våre postansatte fått det med seg, så det skal jeg huske til det blir jul, vi har jo alltid smartpostesker liggende som vi aldri gidder gjenbruke altså fordi vi sist måtte betale mer for det enn ny smarteske.

Gammel 02-04-11, 16:57   #24
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har gjenbrukt smart-eskene maaange ganger, fordi jeg synes det er tull å kaste en like fin eske bare for å kjøpe ny. Har irritert meg i lang tid at det ikke har vært gjenbruk porto til redusert pris.

Men her om dagen oppdaget jeg at de faktisk har innført gjenbruk. Vel, det er akkurat like dyrt å sende de minste eskene, men stor eske er litt billigere....får håpe det utvikler seg og at man blir oppfordret til gjenbruk også på Posten .

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 18:39   #25
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

I desember 2010 så var det ivertfall billigere med gjenbruk enn å sende i en ny eske på Notodden postkontor...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 12:03   #26
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvordan finner du smartbokser under 125 forreten, den billigste koster jo 130...

I 2008, da jeg skrev innlegget, kostet de det.

Gammel 04-04-11, 12:06   #27
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ahh, sjekke datomerking på mer enn de siste innleggene i tråden ja.... god ide.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.