Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ull til barn med litt atopisk hud?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-11, 21:37   #21
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ull til barn med litt atopisk hud?

Jeg tenker bare litt anngående neste sesong, om det er like greit å være litt førevar, og heller kjøpe klær som om hun har eksem, istedet for å trigge noe.

Da skal hun i barnehage, og de er MYE ute. Og hun er en skikkelig utejente.

Men om vi bruker undertøy (longs/trøye) i ullsilke (jeg har aldri sett nupper på huden hennes etter det, kun etter annen ull), også bomull utenpå inne i barnehagen, også be de ta av mellomlag av bomull og sette på mellomlag av ull før de går ut?

Ullsilke + ullbukse inne føler jeg blir litt heftig liksom...

Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 21:45   #22
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jenta mi går stadig i ull/silke longs med nøstebarn sin ribbebukse utenpå. Det går strålende det, hun er ikke for varm.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 22:09   #23
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min atopiker kan ikke bruke ull i det hele tatt, rett og slett fordi den transporterer fuktigheten vekk fra huden, det lille som er. Utfordingen hos oss er ikke at hun er klam, det er snarere totalt mangel på fukt utenom den vi tilfører henne. Høy kvalitets ufarget bomull bruker vi lasser av, dyrt nok det også.

Man må jo bare prøve seg frem til det som er best for sitt eget barn, men det går fint å leve i vinterlandet Norge uten ull innerst, helt sant! (Til og med i utebarnehage.)

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 14:15   #24
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min atopiker kan heller ikke ha ull innerst. Ull med bomull inni funker, ull/silke fra NB fungerer ikke.
Hun har alltid holdt seg god og varm med bomull/ullundertøy. For oss har det vært viktig at hun ikke blir for varm. Hun er ganske hardt rammet og har ofte store eksemutbrudd og klør veldig hvis hun blir for varm. Ull rett mot huden og småsvett barn er helt katastrofe - det blir kløe og voldsom oppblomstring av eksem.

Mitt råd er å unngå ull innerst hos småtasser med eksemtendens. Vår erfaring er at det er fryktelig ubehagelig med ull rett mot hud for atopikere, og at barn slett ikke fryser ihjel selv om de ikke kan ha ull helt innerst.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:24   #25
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har nettopp kjøpt Isbjørn sportswool undertøyssett til minsta, fikk det hjem i dag. Det var utrolig glatt og deilig og jeg måtte lese på lappen inni om det i det hele tatt var ull i klærne. Det var det . Kanskje det kan være verdt en test ? Tilbud på www.uteunger.no

THIN KIDDIE ROUNDNECK #102
En mångsidig och skön tröja som passar lika bra som underställ som ”varje dag” plagg. Tröjan är tillverkad av Sportwool, en blandning av ull och polyester. Sportwool värmer när det är kallt och transporterar bort fukt och andas när det är varmt. Blandingen av ull och polyester ger dessutom ett mycket slittåligt material. Tröjan har muddar i ärmslut samt raglanärm för bästa komfort.

Sist redigert av Liljekonvall : 07-04-11 kl 09:42.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.