|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg trives veldig godt på østlandet. Her vi bor nå har vi skogen 20 meter bak oss og byen foran oss. 300 meter til bhg og 1,5 km til skole. En halvtime til Sverige og en time til Oslo. Etter å ha bodd 7 år i Sverige vet jeg ihvertfall hvor jeg ikke skal bo igjen.
![]() |
#22 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Grenlandskysten: Det er vakkert her. Våren kommer tidlig, og sommeren er lang og varm. Masse vakker natur, skjærgård med svaberg, strender og øyer + kort vei til fjellet. Samtidig mange muligheter for kulturopplevelser, konserter og uteliv. Passe nærhet til Oslo, og til mindre byer. Ok kollektivtilbud. Kort vei til Danmark, Sverige og Torp = hele verden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg liker Bergen
![]() |
#24 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Det beste stedet å bo er her i skogkanten hos meg. To minutter til butikken og 30 minutter til resten av verden. Passe langt fra Oslo, men toget kunne gjerne brukt litt kortere tid. Vi har frisk luft, fin natur, en og annen ulv, ikke for dyre hus og det er trygt og godt å vokse opp her. Det har jeg nemlig prøvd selv. Jeg vil ikke si hvor det er, for da kommer dere bare og vil bo her alle sammen.
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?
Signerer denne, høres ut som om vi bor omtrent på samme sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Ekorn har vi forresten mer enn nok av, om det er noe å ha. Jeg tror jeg har en fire-fem i hagen til enhver tid. Bare si fra, jeg deler gjerne.
![]() |
![]() |
#27 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er hjertens enig.
![]() |
![]() |
#28 |
Tre små T
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?For oss som vil bo i enebolig og ha stor tomt,samtidig som vi vil bo i en by.Så er ikke en storby et alternativ. Eller vi har ikke råd til de prisene som er i Oslo og omegn.
![]() |
#29 |
ræv med ører
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg er veldig fornøyd med vår kommune på Nedre Romerike. Visst nok en av Norges fattigste, men det er sikkert fordi de har investert veldig mye i blant annet idrettsanlegg, 2 svømmehaller med vann i (!), et veldig rikt kulturskoletilbud, og landlige omgivelser som skapt for barn. Flotte badevann, marka rett ved siden av osv osv. Ikke så veldig mye trafikk, og prisene har ikke nådd taket ennå.
![]() |
#30 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg er oppvokst i en liten kommune på nordvestlandet og har hatt det trygt, utfordrende og oversiktlig. Bodde neste i skogen med fjell rett bak og sjøen like nedenfor. Jeg kjedet meg i grunnen aldri, det var alltid noe å finne på selv om det ikke var flust av kulturtilbud og så mange møtesteder. Veldig flott sted å vokse opp på. Som voksen kan det kanskje virke satt og lite utviklende jobbmessig, men det har kommet seg det også de siste årene.
![]() |
#31 |
Tidsklemma
|
Ahh.. Bergen..
![]() |
#32 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?For meg som er værsyk av meg så er alt annet enn østlandet egentlig uaktuelt. Jeg liker at vi har fire ordentlige årstider her, og at man fint kan leve uten allværsjakker.
![]() |
#33 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hm, sitter og funderer på hvordan det er mulig å bi 20 min fra Stavanger og 15 min fra Sandnes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Det er virkelig ingenting som kan slå Stavanger når været er fint, det er bare så sjelden det er fint.
![]() |
#35 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Født og oppvokst i Oslo - og ja, jeg savner "storbyen"
![]() |
#36 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Næsj. Skjerp deg. Snakker du av erfaring? Det er ofte fint vær her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Shake it out!
|
Erfaring, ja. Skal vi se... Sånn ca 31 år med erfaring. Og du høres ut som svigers når de forsøker å lokke oss hjem igjen. Jeg tenker nok at du og jeg enten definerer "ofte" eller "fint vær" veldig forskjellig.
![]() |
#39 |
Personlig pessimist
|
Å, ok; 20 minutt til fastlegen på Mariero. Det er omtrent bare dit og til SUS jeg kjører i den retningen.
![]() |
![]() |
#40 |
Shake it out!
|
![]() |
|
|