|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hull i ørene på jenter (igjen, men litt annet spørsmål)
Jeg skjønner godt hva du sier og hva du mener. Alikevel mener jeg at jeg forsatt må kunne sette en grense et sted. Jeg liker jo heller ikke at hun går kledd som hun gjør. Hun går i åletrange wow jeans som de andre jentene gjør, samme topper og nå ble det selvfølgelig nye Converse også i helgen. Jeg hater Converse og skulle f.eks mye heller ønske at hun gikk i mer "riktig" fottøy som Geox joggesko (eller andre sko med mer støtte til foten) men det godtar jeg at hun ikke selv ønsker lenger.
|
|
|
#22 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hull i ørene på jenter (igjen, men litt annet spørsmål)Hull i ørene er en langt større og mer permanent avgjørelse enn et par sko eller en jakke for eksempel, og jeg synes dette er et område foreldre bestemmer over. Litt utenom tema, men det må ha blitt mye mer vanlig igjen med hull i ørene på små barn? Mange av jentene på alder med minsten vår går med øredobber i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
anglofil
Ja, dette har helt klart forandret seg ganske så mye nå de siste årene tror jeg!
|
|
|
#24 |
|
anglofil
Jeg forstår veldig godt de ekstra hensynene dere tok i avgjørelsen og hadde uten tvil gjort det samme
|
|
|
#25 |
|
Pauset
|
Sv: Hull i ørene på jenter (igjen, men litt annet spørsmål)Hm. Merker at jeg er fullstendig uenig i "prioriteringen". Jeg syntes gode sko er langt viktigere enn om man får hull i ørene som 7 åring eller 12 åring. Så veldig drastisk er det da ikke å ta hull i ørene? Man kan tross alt ta ut øredobbene. Er det virkelig så skjemmende med to små hull på øreflippen?? |
|
|
|
|
|
#26 |
|
maler
|
Jeg er preget av at jeg fikk nikkelallergi. Og det er faktisk ganske plagsomt. Jeg får også infeksjoner i de hullene med ujevne mellomrom. Hvilket heller ikke er direkte behagelig. Ingenting av det er veldig alvorlig, men det er så unødvendig.
|
|
|
#27 |
|
Pauset
|
Jeg har også nikkelallergi, men er lite plaget nå ettersom jeg bruker sølvsmykker. Infeksjoner har jeg aldri hatt. Har ikke hørt om så mange som har hatt det heller egentlig. Tror ikke det er så fryktelig vanlig? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
anglofil
Ja vet du det blir to helt totalt forskjellige ting for meg. Jeg synes det er stor forskjell på en 7 åring og en 12 åring, enormt stor forskjell faktisk. Om hun ønsker å gå i Converse i stedet for "fornuftig" fottøy, so be it. Det får jeg bare leve med. Samme med disse jeansene som jeg ikke fatter de klarer å ha gym med. Skulle selvfølelig ønske hun ville gå i kule gode joggesko og baggy jeans men det kan jeg leve forholdsvis godt med. Det er tross alt ikke å gjøre noe "fysisk" med kroppen hennes som å ta hull i ørene.
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Smykker er det minste problemet, hovedproblemet med den nikkelallergien var jo bukseknapper og klokkereimer. Nå har jeg aldri klokke lenger og jeg bruker sjelden belter. Og er skeptisk til alt av metall som ikke er kjøpt et eller annet veldig autorisert sted. Bukseknapper er av en eller annen grunn ikke noe problem lenger, jeg merker jo at det blir mindre aktiv allergi når jeg holder meg unna alt som kan inneholde nikkel. Sminke også forresten, der er det også nikkel som klør.
|
|
|
#30 |
|
anglofil
Sv: Hull i ørene på jenter (igjen, men litt annet spørsmål)Setter stor pris på alle synspunkter som har kommet frem her. Dette er jo en individuell vurdering. Ikke blir man mye klokere å lese på nettet heller. Leger og eksperter, som påpekt i tråden her og på blandt annet denne lenken sier ofte at det overhode ikke er noe problem.
|
|
|
#31 |
|
Bedreviter
|
Jeg har akkurat samme symptomer som Katta. Det er i alle fall ikke uvanlig å ha det slik. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hull i ørene på jenter (igjen, men litt annet spørsmål)Jeg tok hull i ørene som 12-åring, fikk enorme problemer med betennelser og har ikke hull i ørene i dag. Min datter blir nok temmelig gammel før det blir aktuelt, for hun har akkurat samme eksemhud som meg.
|
|
|
|
#33 |
|
Introvert optimist
|
Det virker som om det er store lokale forskjeller. I klassen til jenta mi (11-12-åringer) er det noen som har og noen som ikke har. Hun har spurt én gang for noen år tilbake (sikkert da den første fikk eller noe sånt) og da sa jeg at det fikk hun ikke før i ungdomsskolealder og så har vi i grunnen vært ferdige med det. Det er først og fremst allergier som har vært mitt argument.
|
|
|
#34 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hull i ørene på jenter (igjen, men litt annet spørsmål)Jeg innbiller meg at jeg bor i nærheten av deg, Lisa (eller at du bodde i nærheten her før). Snuppa er 6 år, og er svært klar over at mange av venninnene har hull i ørene. Men til forskjell fra deg, så er min begrunnelse allergi.
|
|
|
|
#35 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hull i ørene på jenter (igjen, men litt annet spørsmål)Diskusjonen ga seg umiddelbart her i huset da Frøkna spurte om det var vondt å ta hull i ørene, og jeg bekreftet at det var kjempevondt. (Det var det på meg altså, så det var ikke blank løgn heller.) |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Ja, det synes jeg faktisk er en utrolig dårlig grunn til å nekte jenta di hull i ørene. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Min datter er også der, vil bare ha smale bukser. Men hun klarer seg fint med jeanstights, og de er jo gode å bevege seg i også.
|
|
|
#38 |
|
Borte
|
Sv: Hull i ørene på jenter (igjen, men litt annet spørsmål)Jeg er enig med dem som sier at argumentasjonen om at det er stygt er for tynn. Og jeg er uenig i at hull i ørene er en stor del av trenden om at småjenter skal se ut som små voksne. Både jeg selv, de fleste venninnene mine og moren min fikk hull i ørene da vi var barn, og jeg ser ikke på det som et nytt fenomen.
|
|
|
#39 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hull i ørene på jenter (igjen, men litt annet spørsmål)Jeg har heller aldri tenkt på hull i ørene som ei ny greie. Jeg fikk for nesten 33 år siden. Da jeg var fem. Ikke uvanlig den gang. Og jeg er mammaen som sier at de ikke får gå på skolen i onepiecen. Pysjamas bruker vi hjemme. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Off the map.
|
Sv: Hull i ørene på jenter (igjen, men litt annet spørsmål)Det er ikke aktuelt med hull i ørene på mange år her enda heller.
|
![]() |
|
|