Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hull i ørene på jenter (igjen, men litt annet spørsmål)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-11, 00:49   #21
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hull i ørene på jenter (igjen, men litt annet spørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg og flere av venninnene mine hadde hull i ørene tideligere enn 7-8 års alder, uten at vi så ut som små damer for det. Jeg syntes ikke det er et bra argument. Klærne gjør en langt større statement enn to små øredobber, som knapt trenger syntes og du kan jo ha meninger om dem i stedet evt. Jeg syntes heller ikke det at du syntes det er stygt er et bra argument, og jeg har litt vanskelig for å forstå at man kan ha så sterke meninger om dette, ettersom hun med tiden får hull i ørene uansett. Mest sannsynlig i alle fall.

Tror rett og slett dette ikke hadde vært en kamp jeg ville brukt så mye tid på.

Jeg skjønner godt hva du sier og hva du mener. Alikevel mener jeg at jeg forsatt må kunne sette en grense et sted. Jeg liker jo heller ikke at hun går kledd som hun gjør. Hun går i åletrange wow jeans som de andre jentene gjør, samme topper og nå ble det selvfølgelig nye Converse også i helgen. Jeg hater Converse og skulle f.eks mye heller ønske at hun gikk i mer "riktig" fottøy som Geox joggesko (eller andre sko med mer støtte til foten) men det godtar jeg at hun ikke selv ønsker lenger.

Folk gjetter jo at hun er 10-11 år. Hun er veldig høy og tynn og blir bare så veslevoksen i denne "uniformen" jentene går i nå til dags. Ja, jeg vet jeg er litt "kjerring" som synes det men det er helt ok, jeg godtar og aksepterer at hun selv ønsker å gå slik kledd.
Men som sagt, akkurat når det kommer til hull i ørene så mener jeg selv at jeg må kunne få sette en grense et sted og akkurat den kampen gidder jeg faktisk å ta.

Gammel 07-04-11, 00:54   #22
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Hull i ørene er en langt større og mer permanent avgjørelse enn et par sko eller en jakke for eksempel, og jeg synes dette er et område foreldre bestemmer over. Litt utenom tema, men det må ha blitt mye mer vanlig igjen med hull i ørene på små barn? Mange av jentene på alder med minsten vår går med øredobber i barnehagen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 00:56   #23
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Hull i ørene er en langt større og mer permanent avgjørelse enn et par sko eller en jakke for eksempel, og jeg synes dette er et område foreldre bestemmer over. Litt utenom tema, men det må ha blitt mye mer vanlig igjen med hull i ørene på små barn? Mange av jentene på alder med minsten vår går med øredobber i barnehagen.

Ja, dette har helt klart forandret seg ganske så mye nå de siste årene tror jeg!

Gammel 07-04-11, 00:59   #24
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg har sluttet å være så bastant på absolutt alle slike ting, selvsagt vil jeg ikke la jentene kle seg som nevnt over. Men jeg har etter endel andre problemer gitt etter på et par slike kjepphester, nettopp fordi de første tre årene på skolen også ble en kamp om det å passe inn for vår eldste. Hun har nok følt litt på annerledeshet i perioder, og jeg synes hun er flink og sterk oppe i alt det. Med mye innsats så har det gått seg til, og det kunne det selvsagt ha gjort uten hull i ørene også, men vi gjorde en avveining og i vårt tilfelle ble dette en av de tingene som var med å bygge jenta vår litt opp i riktig retning.

Men jeg vil påpeke at det alltid er en infeksjonsfare forbundet ved hull i ørene, så det krever meget nøye oppfølging! Blir det verk, så ta ut øredobben og la hullet gro igjen var beskjeden vi fikk. Og det er visst et råd man virkelig bør følge så det ikke kapsler seg inn. Men vi har altså ikke opplevd det.

Jeg forstår veldig godt de ekstra hensynene dere tok i avgjørelsen og hadde uten tvil gjort det samme
(Så godt å høre forresten at det gikk seg til etterhvert på skolen for jenten din )

Gammel 07-04-11, 01:01   #25
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Merker at jeg er fullstendig uenig i "prioriteringen". Jeg syntes gode sko er langt viktigere enn om man får hull i ørene som 7 åring eller 12 åring. Så veldig drastisk er det da ikke å ta hull i ørene? Man kan tross alt ta ut øredobbene. Er det virkelig så skjemmende med to små hull på øreflippen?? Er det virkelig så anderledes når de er 12??

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 01:03   #26
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Merker at jeg er fullstendig uenig i "prioriteringen". Jeg syntes gode sko er langt viktigere enn om man får hull i ørene som 7 åring eller 12 åring. Så veldig drastisk er det da ikke å ta hull i ørene? Man kan tross alt ta ut øredobbene, og hullene da. Er det virkelig så skjemmende??

Jeg er preget av at jeg fikk nikkelallergi. Og det er faktisk ganske plagsomt. Jeg får også infeksjoner i de hullene med ujevne mellomrom. Hvilket heller ikke er direkte behagelig. Ingenting av det er veldig alvorlig, men det er så unødvendig.

Gammel 07-04-11, 01:05   #27
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er preget av at jeg fikk nikkelallergi. Og det er faktisk ganske plagsomt. Jeg får også infeksjoner i de hullene med ujevne mellomrom. Hvilket heller ikke er direkte behagelig. Ingenting av det er veldig alvorlig, men det er så unødvendig.

Jeg har også nikkelallergi, men er lite plaget nå ettersom jeg bruker sølvsmykker. Infeksjoner har jeg aldri hatt. Har ikke hørt om så mange som har hatt det heller egentlig. Tror ikke det er så fryktelig vanlig?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 01:09   #28
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Hm. Merker at jeg er fullstendig uenig i "prioriteringen". Jeg syntes gode sko er langt viktigere enn om man får hull i ørene som 7 åring eller 12 åring. Så veldig drastisk er det da ikke å ta hull i ørene? Man kan tross alt ta ut øredobbene. Er det virkelig så skjemmende med to små hull på øreflippen?? Er det virkelig så anderledes når de er 12??

Ja vet du det blir to helt totalt forskjellige ting for meg. Jeg synes det er stor forskjell på en 7 åring og en 12 åring, enormt stor forskjell faktisk. Om hun ønsker å gå i Converse i stedet for "fornuftig" fottøy, so be it. Det får jeg bare leve med. Samme med disse jeansene som jeg ikke fatter de klarer å ha gym med. Skulle selvfølelig ønske hun ville gå i kule gode joggesko og baggy jeans men det kan jeg leve forholdsvis godt med. Det er tross alt ikke å gjøre noe "fysisk" med kroppen hennes som å ta hull i ørene.

Men godt er det av vi er forskjellige og jeg setter pris på alle innspill, virkelig

Gammel 07-04-11, 01:10   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også nikkelallergi, men er lite plaget nå ettersom jeg bruker sølvsmykker. Infeksjoner har jeg aldri hatt. Har ikke hørt om så mange som har hatt det heller egentlig. Tror ikke det er så fryktelig vanlig?

Smykker er det minste problemet, hovedproblemet med den nikkelallergien var jo bukseknapper og klokkereimer. Nå har jeg aldri klokke lenger og jeg bruker sjelden belter. Og er skeptisk til alt av metall som ikke er kjøpt et eller annet veldig autorisert sted. Bukseknapper er av en eller annen grunn ikke noe problem lenger, jeg merker jo at det blir mindre aktiv allergi når jeg holder meg unna alt som kan inneholde nikkel. Sminke også forresten, der er det også nikkel som klør.

Men uansett - jeg vet ikke om dette egentlig er et argument for å vente fra man er 8 til 12 år. For det er vel egentlig fra 12 år og utover at man som foreldre mister kontrollen over hva som havner i de ørene, før det har man jo rimelig grei kontroll over ting og kan prioritere skikkelige øredobber.

Gammel 07-04-11, 01:45   #30
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Setter stor pris på alle synspunkter som har kommet frem her. Dette er jo en individuell vurdering. Ikke blir man mye klokere å lese på nettet heller. Leger og eksperter, som påpekt i tråden her og på blandt annet denne lenken sier ofte at det overhode ikke er noe problem.
http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article467742.ece

Mens seriøse folk som jobber med piercing sier det ikke er aktuelt å stikke hull i ørene på barn under 12 år. (Eller som en mann på piercing studio i Oslo sentrum sa til meg, "hvis du er så forfengelig at du må ta hull i ørene på datteren din så er det kanskje du som har et problem?"

Gammel 07-04-11, 02:28   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat samme symptomer som Katta. Det er i alle fall ikke uvanlig å ha det slik.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 03:29   #32
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg tok hull i ørene som 12-åring, fikk enorme problemer med betennelser og har ikke hull i ørene i dag. Min datter blir nok temmelig gammel før det blir aktuelt, for hun har akkurat samme eksemhud som meg.

Jeg synes dette er et område foreldrene bør få bestemme over temmelig lenge. Begrunnelsene kan være det ene eller det andre eller begge deler.

Gammel 07-04-11, 08:05   #33
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Litt utenom tema, men det må ha blitt mye mer vanlig igjen med hull i ørene på små barn? Mange av jentene på alder med minsten vår går med øredobber i barnehagen.

Det virker som om det er store lokale forskjeller. I klassen til jenta mi (11-12-åringer) er det noen som har og noen som ikke har. Hun har spurt én gang for noen år tilbake (sikkert da den første fikk eller noe sånt) og da sa jeg at det fikk hun ikke før i ungdomsskolealder og så har vi i grunnen vært ferdige med det. Det er først og fremst allergier som har vært mitt argument.

Jeg synes øredobber på små barn er en uting, men jeg reagerer mer på barnehagebarn enn skolebarn kjenner jeg. For barn i skolealder er det "bare" allergiaspektet, men for de aller minste handler det jo like mye om infeksjoner og rifter og what not. Jeg synes det er galskap at pyntesyke mødre gir babyer og småbarn hull i ørene.

Til HI, ærlighet er vel og bra det, men noen ganger går det an å ta frem diplomatifilteret. Man MÅ ikke si alt man mener. Du har tråkket en del av disse mødrene på tærne ved å kritisere deres valg, nå blir du kritisert i retur. De mener sikkert det de sier, men de ville nok kanskje ikke ha sagt det de gjør hvis ikke du hadde vært så direkte i dine uttalelser først?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 08:17   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innbiller meg at jeg bor i nærheten av deg, Lisa (eller at du bodde i nærheten her før). Snuppa er 6 år, og er svært klar over at mange av venninnene har hull i ørene. Men til forskjell fra deg, så er min begrunnelse allergi.

Jeg fikk hull i ørene som 5-åring, og jeg har hatt infeksjoner, svære utslett og all mulig drit. Den dag i dag må jeg være svært forsiktig hva jeg tar på meg (ringer, armbånd, smykker osv.), og jeg kan ikke ha noen verdens ting i ørene. Selv gull og sølv gir store flemmende utslett som klør i nesten hele ansiktet. Da jeg skjønte at dette muligens relaterte seg til at jeg fikk hull så tidlig, så lovet jeg meg selv at jeg ikke skulle utsette egne barn for det samme.

Denne begrunnelsen skjønner snuppa veldig godt, og hun har forsonet seg med at det blir sånn for lang tid fremover. Hun hadde slett ikke forholdt seg like rolig hvis begrunnelsen min hadde vært at det er stygt.

Vi foreldre har lov til å sette grenser for ungene når det gjelder spjåkete utkledning og upraktiske sko, og så også hull i ørene. Men jeg skjønner at det har en kostnad for ungene å skille seg ut, så jeg synes man bør ha en grense for hva som er viktig for en selv og hva som er viktig for barna.

Gammel 07-04-11, 08:48   #35
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Diskusjonen ga seg umiddelbart her i huset da Frøkna spurte om det var vondt å ta hull i ørene, og jeg bekreftet at det var kjempevondt. (Det var det på meg altså, så det var ikke blank løgn heller.)

Hun er ikke så rent lite pysete på smerte, og det argumentet trumfet pyntelysten tvert, og hun har akseptert (enn så lenge) at vi tar opp saken til vurdering når hun er 15. (Det er allergi som er mitt argument altså, og det skjønner hun også.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:17   #36
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Saken er at min begrunnelse for at jeg ikke ønsker hun skal ha hull i ørene er fordi jeg synes det er stygt (harry er vel ordet jeg bruker mest) på små jenter. Ja, det er selvfølgelig allergier også men det er faktisk ikke det som veier tyngst for meg. Jeg misliker sterkt hull i ørene på små jenter, jeg synes bare det er en uting, og at det er direkte stygt.

Ja, det synes jeg faktisk er en utrolig dårlig grunn til å nekte jenta di hull i ørene.

Jeg også synes hull i ørene er stygt. Både på barn og voksne. Til tross for at jeg synes det er stygt, så har alle jeg bor sammen med hull i ørene sine. Bådde dattera mi, sønnen min, og mannen min har hull i ørene. Hadde sannelig tatt seg ut om jeg skulle ha nektet disse menneskene hull i ørene, bare fordi jeg synes det er stygt.

Hadde du nektet datteren din hull i ørene pga at du var redd for allergi, så hadde jeg skjønt det litt bedre.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:18   #37
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Samme med disse jeansene som jeg ikke fatter de klarer å ha gym med.

Min datter er også der, vil bare ha smale bukser. Men hun klarer seg fint med jeanstights, og de er jo gode å bevege seg i også.

Hull i ørene har hun ikke. Hun er ti. Kusinen hennes på 16 fikk nå i vinter, og hun er fra Oslo vest.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:23   #38
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med dem som sier at argumentasjonen om at det er stygt er for tynn. Og jeg er uenig i at hull i ørene er en stor del av trenden om at småjenter skal se ut som små voksne. Både jeg selv, de fleste venninnene mine og moren min fikk hull i ørene da vi var barn, og jeg ser ikke på det som et nytt fenomen.

Jeg føler at jeg gir veldig frie tøyler når det kommer til påkledning og tights og smale bukser. Her om dagen snakket jeg med en mamma i klassen som sa at ungene hennes ikke fikk gå med One Piece på skolen. Fordi det var så stygt og de skulle se ordentlige ut. Jeg syns det også var et uholdbart argument for klesbruk, men hver har sine greier de syns er viktig.

Min åtteåring er atopisk og reagerer av og til på bukseknapper og slikt, så hun får ikke hull i ørene før jeg ser hvordan det utvikler seg med det. Mange av venninnene hennes har det, men hun er foreløpig enig i at det ikke er så lurt for henne å ta det og forstår allergi-argumentet.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:32   #39
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har heller aldri tenkt på hull i ørene som ei ny greie. Jeg fikk for nesten 33 år siden. Da jeg var fem. Ikke uvanlig den gang. Og jeg er mammaen som sier at de ikke får gå på skolen i onepiecen. Pysjamas bruker vi hjemme.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:32   #40
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke aktuelt med hull i ørene på mange år her enda heller.

Hovedsaklig pga allergi. Hun er plaget litt med atopisk eksem, og med en mormor med kraftig nikkelallergi, så synes jeg ikke vi skal teste de grensene.

Hvorvidt det er fint eller stygt har jeg ikke reflektert så mye over. Men OM jeg hadde syntes det var stygt, så hadde jeg nok allikevel kjørt på allergikortet. Det er mye vanskeligere å argumentere mot enn det som går på smak. Det hjelper jo ikke så mye om du synes det er stygt, hvis hun synes det er fint.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.