|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man når man ser hunder på rømmen?
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#25 |
This is normal!
|
Fantastisk. Heia Luna!
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Sv: Hva gjør man når man ser hunder på rømmen?Problemet er at det i Oslo er så mange hunder som slippes ut for å lufte seg selv. Jeg kan tenke meg at dette muligens er mer vanlig i Oslo øst/Bærum/Asker enn andre deler av Oslo, uten at jeg er sikker på det. Dermed er det mange som kan ringe til poitiet om løse hunder og jeg tror neppe de drar ut på jakt for å prøve å finne hunden. Det kan jo være mulig at en eier har kontaktet politiet og at det kan synkroniseres så at eieren får vite hvor hunden ble sett sist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man når man ser hunder på rømmen?Vi har ved tre anledninger hatt hunder som har slått seg til i hagen vår og da har vi satt de i bånd, gitt de vann og ringt politiet som igjen har rekvirert Falken/viking for å hente hunden/e. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
Selv om man ser ut som en idiot er det veldig effektivt å enten: |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hva gjør man når man ser hunder på rømmen?Vi bor i felt og har tispe.
![]() |
#30 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Hva gjør man når man ser hunder på rømmen?Vi så en stoooor hund (så litt ut som en schäfer, men var større) luske forbi vinduene våre for to-tre år siden. Luren kom på at han hadde sett hunden tusle ute på nabogården, så det var tydelig en hund som ikke hørte hjemme her. Den var velstelt (om man se bort fra pjusk ytterst på halen) så vi ringte politiet og sa fra. Da var tydelig eieren på leit etter hunden, så han fikk nummeret hit og ringte oss. I mellomtiden gikk jeg ut med litt tørrfor og lokket han til meg - stakkaren var både sulten og tørst etter å ha vært ute på vift hele natta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
En annen grunn til at dette er lurt er jo at veldig mange hunder er chip-merket så man (politiet eller de som driver med det der man bor) enkelt kan lese av og finne frem til eieren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva gjør man når man ser hunder på rømmen?Det hjelper ikke sjekke halsbånd på mine hunder (ikke bruker de halsbånd heller), for de er chippet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Sv: Hva gjør man når man ser hunder på rømmen?Jeg er enig i at man skal ringe politiets vakttelefon. hvis hunden er savnet, vil man vite hvor man skal lete.
![]() |
#34 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva gjør man når man ser hunder på rømmen?Ei venninne av meg har tre stk. Borzoier (type str. hest!). Hun ringer alltid politiet når de blir borte og får stort sett alltid beskjed om at noen har observert de etter veldig kort tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
bits and pieces
|
Det vil jeg tro ja
![]() |
![]() |
#36 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg prøvde å fange en løs hest en gang, men nå jeg kom helt opp til hesten viste det seg at det var en elg. Da løp jeg fort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
This is normal!
|
Elg?!
![]() |
![]() |
#39 |
...we have cookies
|
Jo, men det er vel nesten bare rasehunder som er chippet vel? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|