Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva bakte du sist?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-11, 22:14   #481
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Brød som jeg pleier ca annenhverdag. Inspirert av Anders Viestad tror jeg han het. Har aldri bakt så gode brød før i mitt liv som etter jeg begynte med det.

I morgen skal jeg bake snickerskake til svigermors 70 årsdag. Hun pleier å bestille den når jeg skal bake for henne.
Tok livet av min nye stekovn for et par dager siden, godt at vi har fått låne ny av butikken mens den blir reparert. Glad for garanti.

Gammel 07-04-11, 22:20   #482
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Har i kveld bakt en sjokoladekake(som forøvrig ble moras da jeg skule ta den ut av formen.Håper den kan fikses litt med glasur,) har en sånn der "marengs"kake ting i ovenen, og en dorts??(sjokoladekjeks) kake i kjøleskapet.

Snoopy blir 4 år i morgen. Tenkte å bake muffins og siden det hun øsnekr seg men det får jeg gjøre lørdags formidag til hennes bestevenninne kommer i bursdag.I morgen er det "bare" gudforeldre så håper hun overlever uten muffinsene i morgen

Gammel 07-04-11, 22:54   #483
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har "bakt" fredagskaffekake til jobben i morgen. Glutenfri langpannekake - takk til Regal. Den er faktisk veldig god!

Gammel 08-04-11, 09:39   #484
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Muffins, sjokoladekake og eplekake.

Adele er ikke aktiv  
Gammel 08-04-11, 09:42   #485
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gjort klar fløte-egge-melkeblandinga til rocky road-is. Fredagsstas for ungene. Og meg.

Gammel 08-04-11, 10:06   #486
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Baker til 6- årsdag, så eg har oreo- cookies i frysen, og sugar- cookies i matboden. I går gjorde eg 2. forsøk på sjokoladekaka. Den har eg laga uten problem i 8 år, og no får eg den ikkje til.
1. forsøk gjekk i bosset siden den var rå inni etter å ha stått 5- 10 min lenger enn normal steiketid. I går kveld stod den 15 min lengre og var gjennomsteikt, men ein tanke tørr på toppen. Satser på at den hjelper med glasur, smaken var i alle fall ok.
I alle fall er planen å laga eplekaka og daimkaka i dag, og då er eg vel stort sett klar.

Gammel 08-04-11, 17:41   #487
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det er up for nye bursdager og bakte forrige helg:
banankake med kanel (fra www.detsoteliv.no)
Bærkake i langpanne fra samme nettside
Brownies

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 08-04-11, 18:36   #488
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har laget raw lag på lag kake til kveldkos i dag

Også bakt gojibrød

Nip er ikke aktiv  
Gammel 08-04-11, 19:50   #489
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 180
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I går laget jeg boller etter en oppskrift fra forumet her.

Nå har jeg et No Knead Bread i ovnen. Må si jeg er spent på hele prosjektet, for makan til søl... Det ble ikke som på bilder jeg har sett i diverse blogger.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 08-04-11, 20:20   #490
MoV
Aktiv

Medlem siden: Feb 2011
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

I går: "Supre sjokoladekjeks" (oppskrift fra Hønni) og foccacia

MoV er ikke aktiv  
Gammel 08-04-11, 20:22   #491
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Regnbuemuffins. I morgen skal jeg til dyst igjen, og bake sjokoladekake i tillegg. Familieselskap.

Gammel 09-04-11, 12:14   #492
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

sjoko-ninjago kake og golder på med brownie pizza nå

Guttemammis er ikke aktiv  
Gammel 09-04-11, 19:19   #493
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjokolademuffins og hveteboller i dag; den store bursdagsuka...

Adele er ikke aktiv  
Gammel 09-04-11, 19:54   #494
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg har laget langpanne sjokoladekake, skal selges på marked i morgen.

Nelly Nickers er ikke aktiv  
Gammel 10-04-11, 10:32   #495
mariami
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2011
mariami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Muffins

mariami er ikke aktiv  
Gammel 10-04-11, 10:48   #496
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

I går laget jeg boller etter en oppskrift fra forumet her.

Nå har jeg et No Knead Bread i ovnen. Må si jeg er spent på hele prosjektet, for makan til søl... Det ble ikke som på bilder jeg har sett i diverse blogger.

Hvordan ble det? Jeg må ha bittelitt mer mel i enn det som står i oppskriften (men ikke for mye, der har jeg brent meg). Men det går stort sett helt fint, selv om melet fyker overalt når jeg skal vende brøddeigen nedi formen.

Gammel 10-04-11, 10:54   #497
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Grove rundstykker. Prøvesmakes as we speak.

Gammel 10-04-11, 11:00   #498
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Inspirert av all bakingen her inne blir det nok kanelkake i dag.

Gammel 10-04-11, 11:27   #499
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det blir kanelboller her i dag :sikle:

Gammel 10-04-11, 19:45   #500
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Karamellkake og coca cola chocolate cake i går.
Foccacia i dag.
*sliten*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.