|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mamma/sønn-tur! Hvor?Jeg har lyst til å ta med 8 åringen min på sol/badetur. Mest sansynlig rett før skolen starter igjen i august. Hvor bør vi reise? Det må være basseng på hotellet. Gjerne strand i nærheten. God mat. Gjerne andre aktiviteter som passer for en 8 åring. Utflukter, badeland, dyrehage etc.
|
|
|
|
#2 |
|
Lengter etter sola
Sv: Mamma/sønn tur! Hvor?70 stk som har sett tråden, og ingen som har tips å komme med?
|
|
|
|
#3 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mamma/sønn tur! Hvor?Tenker du type "syden" da eller? Der finnes det i hvertfall et hav av muligheter.
|
|
|
#5 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Mamma/sønn tur! Hvor?Jeg tenkte også Alcudia. Har ikke vært der selv, men har hørt mye bra om barnevennligheten. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Mamma/sønn tur! Hvor?Blue village Callisto på Kypros med all inclusive? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Lengter etter sola
Sv: Mamma/sønn tur! Hvor?
Grunnen til at jeg ikke har nevnt noe land er at vi er HELT åpen for alle gode forslag som måtte komme. Ang pris, så skrev jeg at det ikke trengte å koste skjorta, men litt kan vi legge i det
|
|
|
|
#8 |
|
Det kommer seg
Sv: Mamma/sønn tur! Hvor?Jeg vil uansett anbefale all inclusive.
|
|
|
#9 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Mamma/sønn tur! Hvor?Jeg ville sett på Star Tours Blue Village anlegg, samt Vings Sunwing Resorts. Dette er alle fine, familievennlige anlegg. Kan se for meg at det kan være greit om det er andre barn på sønnen din sin alder som han kan leke med |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Lengter etter sola
Sv: Mamma/sønn tur! Hvor?Vi har vært i Tyrkia to ganger tidligere, fornøyd med plassen, men er ikke fremmed for å prøve noe nytt denne gangen
|
|
|
|
#11 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Mamma/sønn tur! Hvor?Jeg dro til Menorca med sønnen min da han var åtte år. Vi hadde leilighet på vestssiden av øya, og leide bil hele perioden på to uker. Hele øya er full av små og store badebukter, ofte kombinasjonen furu/pinjetrær, gule klipper og sandstrand hvor sanden endrer farge og kvalitet alt etter hvor på øya man befinner seg. Vi hadde strand like nedenfor leiligheten, - og selvsagt svømmebasseng rett utafor døra - men som regel kjørte vi til et nytt og spennende sted hver dag. Tilbrakte formiddagen på stranda, spise lunsj på en av stedets restauranter og ruslet så rundt i landsbyene om ettermiddagen. Tilbrakte stort sett kveldene i vår egen landsby, men dro til en større by et par ganger og en gang til en meget anbefalt hummerrestaurant en times kjøring unna. Nydelig øy, kan anbefales! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Det kommer seg
Sv: Mamma/sønn tur! Hvor?På Kypros ligger forresten et av Europas største utendørs badeland. Stort, og masse morro.
|
|
|
#13 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Mamma/sønn tur! Hvor?Sunwing resort på Alcudia. :gjentar: Eller Sunwing Fanabe på Tenerife.
|
|
|
#14 |
|
Lengter etter sola
Sv: Mamma/sønn tur! Hvor?
Har ikke snakket høyt om det til noen enda, men E må bare godta det. A har kommet i siste rekke de siste 2 årene og nå fortjener både han og jeg litt alenetid sammen. Jentene vil få være hjemme med far og besteforeldre
|
|
|
|
#15 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Mamma/sønn-tur! Hvor?Slike turer er absolutt en bra ting! Jeg reiser alene på tur med guttene innimellom, og akkurat nå er jeg på Österlen med minsten. Eldstemann har vært alene med meg på turer til bl.a Oslo og London. Kjekt for meg å få tid alene med bare en av dem i slengen, og det er kjekt for dem å få all oppmerksomheten. Når jeg er på tur er jo den andre hjemme alene med pappaen og får ha ham for seg selv også. Jeg synes det er en positiv ting for alle 4, og slår gjerne et slag for denne måten å reise på. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Trapper opp igjen !
Sv: Mamma/sønn-tur! Hvor?Jeg skal av sted to uker med min 7-åring her til sommer, og brukte mye tid på å undersøke steder hvor det ville være barneklubb/underholdningsopplegg for ham. Planen er jo at jeg skal få jobbet litt med doktoravhandlingen min, så da nytter det ikke om jeg skal overvåke/underholde ham hele tiden.
|
|
|
#17 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Mamma/sønn-tur! Hvor?Jeg skal på vintertur med to små. Vurderte at charter tur gir oss noe selskap, og er enkelt. Har valgt Sunwing Fãnabe på Tenerife. Alternativt vurderte jeg, Sunwing på Rhodos, Sunwing Kypros eller Callisto på Kypros med Star Tour.
Sist redigert av Lavender : 10-04-11 kl 18:53. |
|
|
|
![]() |
|
|