Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Matbudsjett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-11, 20:11   #161
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matbudsjett

Dere som bruker halvparten så mye på mat som meg - hvor mye penger bruker dere på meieriprodukter? Jeg legger nemlig igjen minst 500kr innen jeg har kommet ut fra kjølerommet på obs. (melk, yoghurt, rømme, ost, juice, biola, egg, smør).

Gammel 11-04-11, 20:14   #162
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi er 2 voksne og 1 barn, ligger på mellom 4 og 5000 i mnd.
Vi kjøper mye frukt og grønnsaker, egg, yoghurt,juice + greie middager som kyllingfilet, fisk osv.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:17   #163
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke delt summen opp, men på listen står det 10 litere skummet melk, 1 liter lettmelk, en pakke smør, matfløte og lettrømme, men ikke hver uke, 1-2 liter juice, en pakke egg, en pakke jarlsberg, en pakke tine pizzaost.

Gammel 11-04-11, 20:19   #164
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Har ikke delt summen opp, men på listen står det 10 litere skummet melk, 1 liter lettmelk, en pakke smør, matfløte og lettrømme, men ikke hver uke, 1-2 liter juice, en pakke egg, en pakke jarlsberg, en pakke tine pizzaost.

Hm. Nå har jeg begynt på prosjekt finne-forskjellen-på-min-liste-og-polyannas her. Den ligger ikke i meieriavdelingen.

Og du vet faktisk hva du bruker også? Det er ikke sånn at du bare antar? Nei? Du bruker jo endel mindre enn SIFO-standard og det synes jeg er godt gjort når du åpenbart har mat av god kvalitet.

Gammel 11-04-11, 20:31   #165
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husk, vi voksne spiser lunsj på jobb.

Gammel 11-04-11, 20:42   #166
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Husk, vi voksne spiser lunsj på jobb.

Mannen spiser lunsj på jobb hos meg, det samme gjør plutten. Jeg og de to store har nistepakke. Men akkurat det utgjør ikke den helt store utgiften tror jeg, jeg er ikke med i klubben for de med kule matpakker. Det må være noe jeg kjøper som ikke du kjøper. Hm.

Gammel 11-04-11, 20:50   #167
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mannen spiser lunsj på jobb hos meg, det samme gjør plutten. Jeg og de to store har nistepakke. Men akkurat det utgjør ikke den helt store utgiften tror jeg, jeg er ikke med i klubben for de med kule matpakker. Det må være noe jeg kjøper som ikke du kjøper. Hm.

Godis? Bleier? Barnemat? Halvfabrikata? Oljer og krydderurter? Handler du på Obs og drar med deg en bok her, en ullbukse der?

Polyanna: 11 liter melk?!? Hvor stort kjøleskap har dere egentlig?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:52   #168
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Godis? Bleier? Barnemat? Halvfabrikata? Oljer og krydderurter? Handler du på Obs og drar med deg en bok her, en ullbukse der?

Polyanna: 11 liter melk?!? Hvor stort kjøleskap har dere egentlig?

Jeg handler også 10 liter melk. Og har et helt vanlig kjøleskap.

Men ja, det kan være obs-syken. En tilbudsvare her, ei ullbukse der, gaver til barna, strikkepinner og fotopapir. Det er mulig at matbudsjettet ikke er så galt hvis jeg skreller bort det andre.

Gammel 11-04-11, 20:54   #169
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg tror forresten vi er nede i 8 liter, etter at både jentungen og lillebror har sluttet å drikke det.

Men det går noen liter til grøt og pannekaker.

Og det får fint plass liggende på nederste hylle, stablet to i høyden. Og vi har stort kjøleskap.

Gammel 11-04-11, 20:55   #170
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ah, obs-syken hadde definitivt slått inn her, om det var jeg som handlet. Mannen handler kun det vi trenger.

Gammel 11-04-11, 21:02   #171
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker mellom 7000 og 8000 på mat i løpet av en måned. Vi handler stort sett på Rema og har ikke spesielt luksuriøse vaner, men jeg merker at vi nok bruker en del på mat når vi er på hytta. Dessuten har jeg oppdaget at Rema ikke er Rema. Vår lokale Rema er faktisk mye billigere enn Remaen vi handler i på vei opp til hytta, og det selv om vi handler samme type matvarer.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:05   #172
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg merker godt at det drar kraftig opp med diettmat hvertfall.
4 pølser fra Jacobs (uten tilsetningsstoffer bortsett fra det helt nødvendige - 44,-

Men hva med vitaminer og apotekartikler og tannpasta og shampo og slikt, regner dere med det? For det blir jo fort endel (og jeg teller det hvertfall med i mine 8-9-10000 for 2-3 personer pr mnd)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:07   #173
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg synes det er superfrustrerende å handle på rema. Det mangler alltid endel av det jeg skal ha og varene står hulter til bulter, det er paller i veien som gjør at det er vanskelig å finne frem og det finnes ikke logikk i vareplasseringa. Ikke er det billigere enn obs heller. Dvs jeg kommer ut med billigere kurver, men det er fordi de ikke har det jeg skal ha.

Gammel 11-04-11, 21:07   #174
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men hva med vitaminer og apotekartikler og tannpasta og shampo og slikt, regner dere med det? For det blir jo fort endel (og jeg teller det hvertfall med i mine 8-9-10000 for 2-3 personer pr mnd)

Ikke apotekartikler, men alt det andre. Alt jeg kjøper på obs.

Gammel 11-04-11, 21:11   #175
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det lurer jeg også på. Jeg tenker matbudsjett som mat og drikke. Alkohol, sigaretter, toalettartikler, restaurantbesøk og apotekgreier er utenom. Kjøpt lunsj er innenfor. Kanskje ikke så logisk?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:12   #176
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har vi helt forskjellig opplevelse, Katta. Jeg blir sprø av å handle på den lokale Obs!en og syns det koster for mye, mens jeg får akkurat det jeg vil ha på den lokale Remaen, og det til en rimeligere penge.

Gammel 11-04-11, 21:13   #177
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som flere andre her opplever jeg stor forskjell på ulike Remabutikker. Noen er nye og fine med logiske og fulle hyller, andre er halvskitne lagre med råtne grønnsaker og null utvalg. Min nærmeste Rema har blitt helt OK etterhvert, med Salmalaks og sushiris i hyllene. Dårlig utvalg i krydderurter, men de er som regel friske i alle fall.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:15   #178
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rema er veldig ulikt, synes jeg. I byen jeg jobber, er det en bitteliten, men passe oversiktlig, en stor som alltid er rotete, og en enda større som har bedre utvalg og fremstår som ganske innbydende i motsetning til de to andre. Sistnevnte er minst like bra på det meste som Obs, og de slår Obs på ganske så mye på pris ja..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:18   #179
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Vi "sogner" til en bitteliten Rema, som har overraskende godt utvalg, tatt i betraktning størrelsen. Og som alltid har friske grønnsaker og ferskvarer med en evighet i holdbarhet fordi de har så stor turnover på matvarene. (Liten butikk, veldig stort kundegrunnlag - sannsynligvis en gullgruve for han som har franchisen, som for øvrig er utrolig flink til å følge opp innspill fra kundene.)

Gammel 11-04-11, 21:21   #180
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Rema er veldig ulikt, synes jeg. I byen jeg jobber, er det en bitteliten, men passe oversiktlig, en stor som alltid er rotete, og en enda større som har bedre utvalg og fremstår som ganske innbydende i motsetning til de to andre. Sistnevnte er minst like bra på det meste som Obs, og de slår Obs på ganske så mye på pris ja..

Rema slår ikke obs på pris på det jeg pleier å handle. Obs er ikke billigere enn Rema heller, men det er ganske likt. Melk koster det samme. Brød er definitivt billigere på obs. Ost er likt, kjøttvarer stort sett likt. Forskjellen er utvalget og det gjør at jeg blir superfrustert på rema, men handlekurven blir billigere i og med at det ikke er så mye der som frister.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.