|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
maler
|
![]() Sv: MatbudsjettDere som bruker halvparten så mye på mat som meg - hvor mye penger bruker dere på meieriprodukter? Jeg legger nemlig igjen minst 500kr innen jeg har kommet ut fra kjølerommet på obs. (melk, yoghurt, rømme, ost, juice, biola, egg, smør).
![]() |
#163 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: MatbudsjettHar ikke delt summen opp, men på listen står det 10 litere skummet melk, 1 liter lettmelk, en pakke smør, matfløte og lettrømme, men ikke hver uke, 1-2 liter juice, en pakke egg, en pakke jarlsberg, en pakke tine pizzaost.
![]() |
#164 |
maler
|
![]() Sv: Matbudsjett
Hm. Nå har jeg begynt på prosjekt finne-forskjellen-på-min-liste-og-polyannas her. Den ligger ikke i meieriavdelingen.
![]() |
#166 |
maler
|
Mannen spiser lunsj på jobb hos meg, det samme gjør plutten.
![]() |
#167 |
Princess Skids and Scars
|
Godis? Bleier? Barnemat? Halvfabrikata? Oljer og krydderurter? Handler du på Obs og drar med deg en bok her, en ullbukse der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
maler
|
Jeg handler også 10 liter melk. Og har et helt vanlig kjøleskap.
![]() |
#169 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: MatbudsjettJeg tror forresten vi er nede i 8 liter, etter at både jentungen og lillebror har sluttet å drikke det.
![]() |
#170 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: MatbudsjettAh, obs-syken hadde definitivt slått inn her, om det var jeg som handlet. Mannen handler kun det vi trenger.
![]() |
#171 |
villende
|
![]() Sv: MatbudsjettVi bruker mellom 7000 og 8000 på mat i løpet av en måned. Vi handler stort sett på Rema og har ikke spesielt luksuriøse vaner, men jeg merker at vi nok bruker en del på mat når vi er på hytta. Dessuten har jeg oppdaget at Rema ikke er Rema. Vår lokale Rema er faktisk mye billigere enn Remaen vi handler i på vei opp til hytta, og det selv om vi handler samme type matvarer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: MatbudsjettJeg merker godt at det drar kraftig opp med diettmat hvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
maler
|
![]() Sv: MatbudsjettJeg synes det er superfrustrerende å handle på rema. Det mangler alltid endel av det jeg skal ha og varene står hulter til bulter, det er paller i veien som gjør at det er vanskelig å finne frem og det finnes ikke logikk i vareplasseringa. Ikke er det billigere enn obs heller. Dvs jeg kommer ut med billigere kurver, men det er fordi de ikke har det jeg skal ha.
![]() |
#174 |
maler
|
Ikke apotekartikler, men alt det andre. Alt jeg kjøper på obs.
![]() |
#175 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lurer jeg også på. Jeg tenker matbudsjett som mat og drikke. Alkohol, sigaretter, toalettartikler, restaurantbesøk og apotekgreier er utenom. Kjøpt lunsj er innenfor. Kanskje ikke så logisk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
villende
|
![]() Sv: MatbudsjettDa har vi helt forskjellig opplevelse, Katta. Jeg blir sprø av å handle på den lokale Obs!en og syns det koster for mye, mens jeg får akkurat det jeg vil ha på den lokale Remaen, og det til en rimeligere penge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MatbudsjettSom flere andre her opplever jeg stor forskjell på ulike Remabutikker. Noen er nye og fine med logiske og fulle hyller, andre er halvskitne lagre med råtne grønnsaker og null utvalg. Min nærmeste Rema har blitt helt OK etterhvert, med Salmalaks og sushiris i hyllene. Dårlig utvalg i krydderurter, men de er som regel friske i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Einsam
|
![]() Sv: MatbudsjettRema er veldig ulikt, synes jeg. I byen jeg jobber, er det en bitteliten, men passe oversiktlig, en stor som alltid er rotete, og en enda større som har bedre utvalg og fremstår som ganske innbydende i motsetning til de to andre. Sistnevnte er minst like bra på det meste som Obs, og de slår Obs på ganske så mye på pris ja.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
villende
|
![]() Sv: MatbudsjettVi "sogner" til en bitteliten Rema, som har overraskende godt utvalg, tatt i betraktning størrelsen. Og som alltid har friske grønnsaker og ferskvarer med en evighet i holdbarhet fordi de har så stor turnover på matvarene. (Liten butikk, veldig stort kundegrunnlag - sannsynligvis en gullgruve for han som har franchisen, som for øvrig er utrolig flink til å følge opp innspill fra kundene.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
maler
|
Rema slår ikke obs på pris på det jeg pleier å handle. Obs er ikke billigere enn Rema heller, men det er ganske likt. Melk koster det samme. Brød er definitivt billigere på obs. Ost er likt, kjøttvarer stort sett likt. Forskjellen er utvalget og det gjør at jeg blir superfrustert på rema, men handlekurven blir billigere i og med at det ikke er så mye der som frister.
![]() |
|
|